Mai mult decât imobiliare!!!!!!
 
Mareste fontul | Trimite pe yahoo messenger | Trimite pagina unui prieten | Printeaza pagina

ARAI s-a opus formei ordonanţei guvernamentale

Publicat: | Autor: Maria Seder Neda, IMOPEDIA.ro | Numar afişări: 4197
Pe data de 29.10.2008, reprezentanţii Asociaţiei Române a Agenţiilor Imobiliare (ARAI) au avut o întâlnire cu Dan Vlaicu, preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorului. Cu această ocazie au înaintat un punct de vedere oficial al asociaţiei privind textul viitoarei ordonanţe, în acesta fiind sugerate o serie de modificări şi completări.

De exemplu, articolul 94,

1. Forma iniţială: „În cazul serviciilor de intermediere imobiliară, consumatorul va fi informat în scris, corect, complet şi precis, încâ din faza precontractuală, cu privire la: preţurile practicate în piaţă, pentru tipul de imobil ce urmează a se tranzacţiona;

ARAI:
(n.r. a ţinut să se precizeze) :"Agenţia poate informa clientul referitor la imobilele din baza proprie de date; în situaţia în care se doreşte raportare la o grilă de referinţă, vă aducem la cunoştiinţă că acesta nu există şi nici nu există o autoritate competentă în a o stabili"

2. Statutul planificării şi dezvoltării zonei, în baza planului urbanistic zonal;

ARAI: "Este o informaţie care trebuie furnizată de Primărie/Urbanism printr-un certificat de urbanism care se eliberează la cererea Proprietarului. Pe de altă parte aceste informaţii sunt improprii în cazul construcţiilor deja edificate."

3. Reglementările locale aplicabile;

ARAI: "Este o clauză foarte generală şi extrem de interpretabilă".

Ruxandra Cleciu, Presedinte ARAIMai citeste si ...Agentii imobilari, transformati in detectiviOrdonanţa - traducere proastă a STANDARDULUI EUROPEANAutoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului apără OrdonanţaNoi reguli pentru agenţiile imobiliare
Ruxandra Cleciu, preşedintele ARAI, menţionează:

"În contextul în care serviciile de intermediere imobiliară sunt platite prin comision numai în cazul în care tranzacţia se finalizează credem ca este inoportun sa oferim gratuit consultanţă imobiliară.

Agenţia imobiliară oferă în cadrul serviciului de intermediere imobiliară:

• informaţii despre imobil în limita în care acestea sunt de natură descriptivă, vizibile fiind în cadrul inspecţiei imobilului;

• date despre statutul juridic al imobilului pe baza informaţiilor obţinute de la proprietar sau reprezentantul legal al acestuia;

• informaţii despre actele şi paşii necesari derularii tranzacţiei;

• valoarea comisionului perceput pentru serviciile prestate;

• costurile estimative ale tranzacţiei altele decat cele care se referă la credite.

În situaţia în care clientul doreşte o cercetare preliminară referitoare la preţurile de piaţă are posibilitate să contracteze (contra cost) cu Agenţia Imobiliară acest studiu.

În situaţia în care clientul doreşte o cercetare preliminară referitoare la statutul juridic al unui bun imobil are posibilitate să contracteze acestă cercetare(contra cost) cu Agenţia imobiliară sau cu un prestator de servicii juridice."

Voteaza articolul:
| Aprecierea vizitatorilor:
Comentarii (28)
#28. Gigi | 19.01.2010 | 20:14
0 (0/0)   
Daca ar fi obligatoriu sa treaca toata lumea pe la o agentie imobiliara si nu s-ar putea face tranzactii altfel, probabil ti-ai asuma si alte atributii. Dar cum noi nu avem acelasi statut cu notarii, noi agentiile avem din ce in ce mai multe obligatii. Sau mai precis numai obligatii.
#27. molo | 29.12.2008 | 22:11
0 (0/0)   
mai lasati prostile si mai bine va vedeti de treaba ca si asa pieata e moarta ce tot vrea opc de ce nu isi vad mai departe de spagile care le ia de la firme ne freaca pe noi degeaga uite un caz real chiar eu am patito anul asta am fost la o firma de turism si am luat doua bilete la mare intre timp mia venit finatele pe cap si am vrut sa amn plecare sti ce mia spus patronul sa fiu sanatos ca avansul dat e pierdut si am facut si eu plangere la opc. si cu plangerea am ramas la mine in firma cand a venit din cauza unei cliente ca nu ia mai acordat banca cat vrea ea imi spunea sa dau avansul inapoi si i lam da si eu exemplu pe ala de la turism stiti cum au plecat in secunda doi asa ca sasi vada de treaba si mai bine au cauta soluti pentru patura sociala care sufera de foame . pa va doresc un an plin de tranzactii cat mai multe fratilor
#26. Lucian | 27.11.2008 | 17:59
0 (0/0)   
:-) Vezi ce usor se abroga o lege daca ea nu convine cuiva (cu relatii bineinteles ca altfel..). In rest ai dreptate doar ma amaraste ca asteptam de ani buni o lege de reglementare in acest domeniu si cand apare cu surle si alte asemenea constatam ca a fost gandita cu partea dorsala si face mai mult rau decat bine. Aud mereu numai invective despre agentii si sunt satul peste cap. Ce se intampla in acest domeniu e universal valabil pt. toate domeniile de la banci, scoli, spitale, pravalii, mas-media etc. Am lucrat 10 ani agent de vanzari si cand am reusit sa-mi deschid prima agentie imob. am zis ca voi fi diferit, voi oferi servicii care prin corectitudine imi vor aduce beneficii pe termen lung, nu voi pacali nici un client pentru ca el imi va recomanda inca 10 prieteni daca va fi multumit. Toate decurg asa de frumos pana cand trebuie sa scoata banii din buzunar, atunci toti vad lucrurile total diferit de secunda de dinainte, brusc apare norul negru. Iti pot da o gramada de exemple despre cate compromisuri am facut ca sa inchei o tranzactie si nici macar odata nu am fost inteles asa cum trebuia, daca unui client doar i se pare ca ceva nu e ok te reclama la OPC, dar eu ce fac cand clientii imi spaguiesc agentii sau fac misto de ei? eu unde fac plangere? Toti vrem profesionalism imobiliar. Ai fost vreodata la vizionare in calitate de agent? Eu da si stii ceva TOTI clientii cu care am fost ereau EXPERTI IMOBILIARI, nu puteam sa zic nimic ca stiau ei tot, dupa care se plang ca nu au fost informati. Toti cei care au achizitionat ceva prin agentii au facut-o dupa ce nu au mai avut rabdare sa-si caute prin resurse proprii, toti au incercat sa excluda in final agentia, toti uita promisiunile facute la prima intalnire. Dar asa suntem niciodata nu o sa recunoastem si vina proprie dar ce ne mai place sa aratam cu degetul, si am mai spus IGNORANTA E MAMA PROSTILOR iar din cauza ei apar conflictele si carentele de care pomenesti. Iar cu incercatul nu ai obosit inca ca eu DA?
#25. Robert | 27.11.2008 | 16:21
0 (0/0)   
Lucian, as fi raspuns pe aceasi nota (gluma) dar aleg sa nu o fac aici, cu exceptia precizarii ca si amantele au rolul lor in afaceri. In schimb as continua prin a sublinia (daca mai e nevoie) carentele de caracter si educatie la nivel personal care influenteaza mediul de afaceri, gandirea unor politici coerente in beneficiul celui care munceste cinstit si a reglementarilor de care acesta are nevoie. Si daca omul in cauza nu are aceste calitati, ce rezultate astept? Utopie? Da, recunosc. Dar doua dintre obligatiile morale, sociale, profesionale pe care fiecare le avem este acela de a ne educa si a incerca sa educam pe cei din jur... in special pe cei care fac legi, dau ordonante... etc (sau nu) pentru noi. Nu poti inghiti la nesfarsit egoismul si miopia unora. Astfel ca voi continua sa vorbesc si sa motivez si pe altii sa vorbeasca chiar cu riscul de a fi considerati utopici. Numai asa vom ajunge sa ne bucuram toti de un climat pe care, in momentul de fata, il dam doar ca exemplu folosind sintagma: "in tarile civilizate." PS. Regula preciazata in interventia anterioara a fost abrogata... asa ca tu si amanta sunteti invitatii mei.
#24. roxi | 26.11.2008 | 23:27
0 (0/0)   
D NA CLENCIU ARE DREPTATE.NIMENI NU DORESTE SA FACA MUNCA PATRIOTICA,MAI ALES DACA LUCREAZA DOAR PE COMISION.SI DACA ACEL CLIENT VREA SA VIZIONEZE VREO 10 APARTAMENTE,VREA TOT ATATEA PREZENTARI,SI NU CUMPARA NIMIC?PE BANII CUI SE VOR FACE ACELE DOSARE?ESTE O MARE ABERATIE????
#23. paun | 26.11.2008 | 23:16
0 (0/0)   
pentru profesionalismul din interventii ,f bine argumentat ,felicitari ARAI!
#22. mea culpa | 26.11.2008 | 23:15
0 (0/0)   
Scuze, Imopedia! Aveti dreptate.
#21. Lucian | 26.11.2008 | 17:41
0 (0/0)   
Uite ca personal nu-l declar nici cum doar ma intreb daca nu cumva viata ta e mai lunga decat a celorlalti si iti poti aloca timp pentru utopii. Sa nu intelegi ca nu iti dau dreptate dimpotriva dar........(asta e problema ca intotdeauna exista un dar). Iar in final nu pot sa sper din tot sufletul ca stii de gluma si o sa te intreb ceva (e vina ta ca ai aruncat mingea la mine in teren :-) ). Daca ne inscriem amandoi in club pot sa vin cu amanta?
#20. Robert | 26.11.2008 | 16:56
0 (0/0)   
Capitolul 3
Organizarea sociala si comunicarea sunt factorii determinanti ai calitatii relatiilor membrilor in interiorul unei societati. Prin societate putem sa intelegem o comunitate, o organizatie, o firma sau un club. In Marea Britanie, cei doi factori sunt impecabili. Mi se pare gresit sa vorbim la nesfarsit despre mentalitati si diferente culturale. Cum ca ele ar fi determinante, si de aceea la ei se poate si la noi nu!? Da, dar diferentele acestea intotdeauna vor exista. Problema este, cum sa adaptam ceea ce gasim pozitiv acolo, la realitatile noastre. De acord ca, dupa 50 de ani de dictatura societatea romaneasca are dificultati de a se organiza prin ea insasi. Dar va invata! Si cu timpul, ne vom educa sa stim sa si comunicam intre noi. Nu pentru ca asa este politicos, nu pentru ca la un moment dat avem niste interese strict personale, ci pentru ca vom capata constiinta faptului ca, daca le este bine celor din jurul nostru, ne va fi bine si noua!!!

PS. NU te grabi sa declari irelevant acest articol si in acest domeniu.
#19. Robert | 26.11.2008 | 16:52
0 (0/0)   
Capitolul 2
Plimbandu-ma prin orasele engleze, scotiene sau irlandeze, imi imaginam o activitate organizatorica similara, a oricarei autoritati balcanice insotita de reactia temperamentala a cetateanului aferent: "Lasa-ma dom-le ca am inteles, ce-mi spui de sapte ori", si face tot cum vrea. Diferenta este ca la ei preocuparea permanenta a individului este cum sa respecte organizarea sistemului, la noi preocuparea este cum sa nu o faca.

Comunicarea impresioneaza. Atunci cand un britanic vorbeste cu tine stie sa o faca. Nu neaparat prin ceea ce spune, ca s-ar putea sa nu aiba habar despre subiectul pe care i-l propui. Ci prin modul in care o face. Iti da importanta. Te face sa te simti o persoana deosebita, chiar daca nu stie cine esti. Si asta se intampla si doar daca il intrebi pe strada cat este ceasul. Iar daca trebuie sa iti dea un raspuns care stie ca nu iti va conveni, se va stradui sa gaseasca o varianta care sa te deranjeze cat mai putin. Acolo pare ca in vocabular nu exista cuvantul NO (nu).

Este celebra povestea de la Institutul Directorilor, un club de afaceri unde in secolul trecut femeile nu erau admise. La inceputul acestui secol, nevestele membrilor au fost acceptate. Dupa un timp, unul din membrii a intrebat portarul (din nou portarul) daca poate veni cu amanta. Raspunsul politicos al acestuia a intrat in istorie: "Sigur ca da Domnule, atata timp cat amanta dumneavoastra este sotia oricaruia din ceilalti membrii!!"
#18. Robert | 26.11.2008 | 16:49
0 (0/0)   
Capitolul 1
Am fost de mai multe ori in Marea Britanie. Combinatii de afaceri si turism. Am ramas cu multe “impresii de calatorie” sa le spun asa. Numai ca acest mic discurs are o singura perspectiva si anume: inter-relationarea. De ce la ei oamenii interactioneaza altfel? Si de ce povestesc eu toate acestea? Legatura cu ceea ce am vazut acolo este aceea ca, uneori, micile manunte, comentate, ne ajuta sa intelegem lucrurile la scara sociala.

In esenta totul pleaca de la sistem. Modul de organizare sociala determina comportamentele indivizilor. Asta este parerea mea personala si este concluzia pe care am tras-o din eterna dilema: Ce a fost mai intai, oul sau gaina? Poate ca totusi, comportamentul social al fiecarui individ in parte, determina organizarea sistemului. Asta este ceea ce fiecare occidental iti va spune, si este destul de normal, pentru ca au trecut multe generatii de cand si la ei era altfel. Memoria lor colectiva nu mai retine situatia de atunci. La noi, in 1945 cand au venit comunistii in Romania, nici nu se punea problema unui suport popular. Dimpotriva, probabil 99% din populatie era impotriva lor. Insa, comportamentul individual la nivel social, corect la acea vreme, nu a contat nici cat negru sub unghie.

Un nou sistem nu se poate construi fara educarea comportamentelor. Iar Marea Britanie, desi este o societate veche de mii de ani ? sau poate ca tocmai de aceea ? nu lasa, nici macar acum, nimic la voia intamplarii. Desi oamenii sunt deosebit de politicosi si bine educati ? este incredibil nivelul de educatie sociala a celor de la baza societatii: portari, maturatori, muncitori necalificati etc. ? autoritatile publice locale sau centrale nu considera acest lucru de la sine inteles. Totul este organizat pana in cele mai mici amanunte. Strazile sunt perfect marcate, biciclistii stiu exact pe unde sa mearga, iar pietonii au si ei marcajele lor.
#17. brica | 25.11.2008 | 21:22
0 (0/0)   
Dl. Zamfir-cel cu agentia ROMLIDER- incearca de cativa ani sa impuna o reglementare in favoarea unei "asociatii" fantoma (UNAI- OG3/2000 iar acum UNIM) care se autodenumeste "nationala". UNIM are 9 (noua) sucursale si este cu mult sub nivelul ARAI. Chestia este ca fiind in acelasi partid cu dl. de la ANPC (PNL) incearca acum ca si in 2000 sa "strecoare" o OG care sa fie in avantajul personal. Concret: se doreste impunerea unor cotizatii/taxe s.a. care sa fie achitate UNIM, cursuri care sa fie facute de ...UNIM, activitati in "folosul membrilor" care sa fie (ati ghicit) efectuate de UNIM. Dl. Zamfir nu spune insa nimic de publicitatea mincinoasa (dau telefon la "familie de medici vinde.." si cand colo este 'agentia X) sau de practica agentiilor de a cere (impune !!!) celor care dau anunturi (particularii) sa le achite 3%+TVA doar ptr. ca agentia a citit anuntul si vine cu clientul ei care deja le plateste 3%+TVA. Dl. sef de la ANPC vrea "ceva" dar nici el nu stie exact ce ptr. ca a fost "ametit" de colegii de partid. Agentiile sau agentii imobiliari trebuie sa respecte niste minime norme de etica profesionala (oare cati stiu cu ce se mananca asta ??) si mai presus de toate sa le placa sa-si faca meseria. Din pacate cel mai important lucru este acel 3%+TVA care ti se spune direct de la prima intalnire iar de multe ori agentul respectiv nici macar nu a vazut imobilul. Dl. de la ANPC ar trebui sa gandeasca singur si sa nu se lase influentat de altii mai ales ca nu mai sta mult in fruntea ANPC dar se vede ca ideile proaste nu se uita asa usor. ARAI are perfecta dreptate cu obiectiile pe care le-a facut cu atat mai mult cu cat ARAI este cu totul altceva decat o asociatie oarecare facuta "in familie". Concluzia: susanelele legislative nu au nimic de-a face cu profesionalismul. Dl. Zamfir si Vlaicu sa discute cu adevartii profesionisti iar dl. Zamfir - in special - sa se ocupe de ROMLIDER si c
#16. CARINO - DRAGOS | 25.11.2008 | 18:45
0 (0/0)   
O lege sau un pachet de legi pentru domeniul imobiliar este URGENTA - NECESARA - ... Cei care se vor ocupa de acest lucru trebuie sa tina cont de min. parerea celor 39 de judete + Bucuresti. Fiecare zona are acum caracteristici proprii si situatii legislative locale diferite. De asemeni masura legislativa trebuie sa contina si obligatii care sa priveasca clientii agentiilor imobiliare - sunt mai multe agentii pagubite decat clienti pagubiti de agentii.
Trebuie infiintat un centru national ( electronic ) de inregistrare a agentiilor, agentilor - vezi registrul national al agentilor imobiliari profesionisti.
Pentru cine vrea sa dezvolte subiectul - Stoica Dragos - 0722 133 528 - office@carinoinvest.ro
#15. cotymanis | 25.11.2008 | 17:13
0 (0/0)   
nu lucrez de mult in bransa dar cred ca trebuie reglementata situatia urgent.Parerea mea e ca in ordonanta sa se stipuleze clar care e comisionul agentiilor ,ex:3%+tva,iar statul sa ia impozitul din acest comision ,asa si clientii vor sti in momentul in care apeleaza la o ag .imobiliara ce indatoriri are catre societate .Referitor la acte ce le cer cumparatorii:certificat de zgomot,urbanism ,retele etc acestea se vor scoate de ag doar contra cost,dc?simplu "munca in folosul comunitatii "facem oricum,iar finante de la noi din buzunar.Referitor la colaborarea intre agentiile imobiliare trebuie sa intelegem ceva ca decat 0 din nimic mai bine 50% din ceva ,ma gandeam la o baza comuna a noastra ,sa nu mai stresam proprietarul cu 10 mii de tel zilnic etc,asa dau tel la agentia x si vb cu agentul care se ocupa iar el va spune tot ce stie de imobil,cred ca asa vom exclude turismul imobiliar .......parerea mea
#14. Alex | 25.11.2008 | 13:07
0 (0/0)   
http://www.anpcnet.ro/ro/?p=617
Pusesem un punt in plus.
#13. Alex | 24.11.2008 | 21:09
0 (0/0)   
Pana la aparitia in Monitorul Oficial, gasiti mai multe detalii despre Ordonanta aici: http://www.anpcnet.ro/ro/?p=617.
#12. IMOPEDIA.ro | 24.11.2008 | 14:39
0 (0/0)   
Multumim, @cm.
#11. paun | 24.11.2008 | 13:20
0 (0/0)   
Se vede clar din atitudinea celor de la ANPC ,prin domnul Vlaicu sau Voicu cum l-o chema ,cat de receptivi au fost la interventiile ARAI!Cu siguranta la ANPC e functionala paradigma Branzovenestilor si Farfuridilor:

“Din doua una, dati-mi voie: ori sa se revizuiasca, primesc! Dar sa nu se schimbe nimica; ori sa nu se revizuiasca, primesc! dar atunci sa se schimbe pe ici pe colo, si anume in punctele... esentiale..." Deci ,ramane cum s-a stabilit:?")
#10. cm | 24.11.2008 | 12:42
0 (0/0)   
presedintele ANPC SE NUMESTE DAN VLAICU nu VOICU
#9. Lucian | 23.11.2008 | 15:09
0 (0/0)   
Corect in mare masura dar: FSBO e nesemnificativ (motiv pt. care nu l-am luat in seama), stiti ca in state media de tranzactionare a unei proprietati este de peste un an, deci majoritatea proprietarilor nu au timp sa isi caute singuri cumparatori din varii motive. Iar MLS-ul (adica REplat-ul - varianta pt Europa) care este prezent si la noi de ceva timp nu are si nu va avea succes pentru ca (de ce sa nu recunostem) in multe cazuri ne mancam intre noi, laum clientii altor agentii de cate ori avem ocazia, am avut o groaza de cazuri unde agentii mei sau intalnit la vizionare cu alte agentii care au preferat sa reduca comisionul la un nivel ridicol de mic doar ca sa incehie ei tranzactia (in prima faza am fost furios deoarece nu fac astfel de compromisuri dar dupa ce m-am calmat mi-am dat seama ca si eu am trecut prin perioade grele si daca nu as fi avut resurse probabil ca as fi ales si alte variante), deci varianta cu liste de proprietate publice pt. mai multe agentii nu poate exista INCREDEREA IN CEI DIN ACELASI DOMENIU ESTE ZERO. Ar trebui si o lege cu privire la concurenta neloiala.
#8. IMOPEDIA.ro | 23.11.2008 | 14:36
0 (0/0)   
@Alin: Ordonanta inca nu a fost publicata in Monitorul Oficial. Dupa ce va fi publicata o vom putea prezenta si noi. Probabil ca saptamana viitoare...

@Lucian: Nici in State nu se impune tranzactionarea doar prin brokeri. Exista si acolo sisteme FSBO (ForSaleByOwner), asa cum exista si renumitul MLS (MultipeListingService) orientat spre brokeri.

Pana acum MLS-ul nu a prins in Europa, iar vocile din imobiliar invoca in special lipsa unei legislatii. ARAI a participat la realizarea unui Standard European, insa amanunte as prefera sa va ofere chiar reprezentantii ARAI.

In acest moment piata e libera, iar un agent poate reprezenta ambele parti. Ca proprietar sau cumparator inca nu am instrumentele prin care sa aleg un broker. Multi se gandesc: "de ce sa-i dau agentului astuia 3%, daca pot sa-i dau celuilalt agent 3% (sau mai putin - aici e o alta discutie), intrucat cel din urma mi-a promis nu-stiu-ce promovare spectaculoasa. Oricand poate sa apara un "nou" agent.

Important e ca lumea sa inteleaga rolul agentului imobiliar intr-o tranzactie si sa nu-l incarce cu responsabilitati/acuze ce nu-i revin...si asta apropo de articolul de mai sus.
#7. Lucian | 23.11.2008 | 14:00
0 (0/0)   
Sunt de acord cu Alin si Incognito (apropo am recunoscut greseala :-) ), de ce nu fac ca in SUA, totul de tranzactioneaza prin agentie (sau macar sa apelezi doar la o singura agentie cu contract de exclusivitate)? Sigur vor fi voci care vor gasi 1000 de motive impotriva si ca de ce sa-i oblge cineva sa dea 3% comision (nu ii opreste nimeni sa se duca la alta agentie care e dispusa sa negocieze mai mult). In felul acesta agentiile isi vor putea permite sa angajeze si juristi si cadastristi si multi altii care vor ajuta la cresterea calitativa a serviciilor prestate si tot din aceste motive si agentiile se vor tria si vor rezista doar cele care vor oferi servicii cat mai complete si calitative, iar noi nu vom mai lucra in stres si graba ca putem pierde oferta. Oricum la aceasta idee se vor opune majoritatea avocatilor intermediari, samsarii si altii asemenea (care sunt bagati la gramada cu agentiile creand cofuzile existente).
#6. shnitzy | 22.11.2008 | 17:10
0 (0/0)   
Nu lucrez in domeniu, asa ca nu cunosc amanunte. M-am lovit de doar cateva ori cu agentii imobiliari si nu pot sa zic ca am ce sa le reprosez. In orice meserie exista reguli. Nu inteleg de ce nu exista si aici. Exista chiar un nomenclator al meseriilor, ar trebui sa verificati ce scrie acolo.
#5. gioni | 22.11.2008 | 16:37
0 (0/0)   
Nici nu mai are rost un regulament, oricum este degebaba ,vanzari oricum subtirele la anul asa ca....noi in romania nu avem piata imobiliara ci o tentativa uitati-va ce se tranzactioneaza cica pe aceasta piata niste blocuri vai de mama lor...bafta
#4. Alin Bucur | 22.11.2008 | 16:11
0 (0/0)   
N-am zis ca ne e frica de regulamente. Mie mi-e frica de regulamente proaste care sa ne incurce si mai mult in perioada asta de criza. Sincer sa fiu sunt sigur ca sunt multi care nu merita sa fie agenti si poate e mai bine ca se face curatenie la noi in ograda.
Domnilor guvernanti, poate cititi si comentariile astea si va dati seama in ceasul al 12-lea ce ati facut.

Apropo, unde putem vedea si noi ordonanta?
#3. incognito | 22.11.2008 | 15:51
0 (0/0)   
Alin, hai sa nu ne mai vaitam ca o sa zica oamenii ca ne temem de verificari si reglementari si nu e spre binele nostru.
Sunt necesare niste reglementari in domeniu. Dar.........
Am pretentia ca , atunci cand acestea sunt facute, sa fie facute profesionist, sa descurce situatia din imobiliare, nu sa o complice si mai mult.
Sa fie clare, sa nu fie lasat nimic la voia intamplarii.
Insa nu e singurul domeniu in care se da o lege sau o ordonanta care nu poate fi interpretata fara niste norme separate de aplicare care nu pot fi puse in practica pana nu apar niste norme care sa explice primele norme si tot asa.
Niciodata nu e prea tarziu sa reglementezi niste lucruri, dar daca esti autoritate in domeniu, fa-o frate ca lumea.
#2. Alexandru Titeica | 22.11.2008 | 15:50
0 (0/0)   
Se intampla in Romania:
- profesorii fac greva si statul le da 50% in campanie electorala, fara sa le ceara ceva in plus
- piata imobiliara e la pamant iar statul incerca sa le mai smulga niste amenzi

RUSINE!!!
#1. Alin Bucur | 22.11.2008 | 15:10
0 (0/0)   
Initiativa a fost buna, insa pana la urma v-a bagat cineva in seama? ANPC-ul ar face bine sa-si coboare fundul din masini si sa vina sa vada cat de greu se fac banii in imobiliare. Daca faceau asta inainte de criza nu era asa dureros. Acum...
Adauga comentariu
Nume:*
Email:
Comentariu:*
 Doresc sa fiu informat pe e-mail de aparitia unui nou comentariu la aceasta stire
NOTA: Va rugam sa folositi un limbaj decent in comentariile pe care le lasati. Folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii se vor sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul media.imopedia.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Ai un comunicat de presă de publicat?

 
RSS
Primeste stirile pe e-mail

OFERTE RECOMANDATE
Iancului , SC: 280 mp
Magheru , SU: 50 mp, 2 cam.
Splaiul Unirii , SC: 95 mp, 3 cam.

Primul ghid imobiliar autentic! Sfaturi pentru realizarea unei tranzactii imobiliare, termeni imobiliari, financiari, precum si descrieri detaliate ale zonelor,doar pe ghid.imopedia.ro

Blog RUN
Adrian Crivii
Gabriel Alexandru
Dragos Dragoteanu
Daniel Dobre
Adrian Niculescu
Ilias Papageorgiadis

Cele mai noi si importante stiri din segmentul imobiliar iti sunt redate intr-un format inedit, menite a te tine la curent cu tot ceea ce inseamna noutati si ultimele tendinte in domeniul imobiliar, doar pe media.imopedia.ro

Ştiri imobiliare
Analize imobiliare
Evenimente imobiliare
Ghidul Prima Casă
Știri Prima Casă
Comunicate de presă
Arhiva video