Criza este o şcoală foarte bună pentru vânzări. Te obligă să fii mai creativ, mai proactiv şi mai atent la nevoile clientului. Se pune mai multă bază pe research-ul clientului şi satisfacerea nevoilor acestuia într-o cât mai mare masură, ne-a declarat într-un interviu Atena Ţiplic, Director de Vanzari Asmita Gardens .


Cât de greu este să construieşti pe timp de criză?
Construcţia Asmita Gardens a avut loc intr-o perioadă de boom imobiliar şi pe baza unui contract semnat acum patru ani. Construcţia pe timp de criză, însă, poate avea o serie de beneficii atât pentru dezvoltator cât şi pentru consumatorul final. Materialele de construcţie sunt mai ieftine, la fel şi mâna de lucru. Disponibilitatea antreprenorilor este şi ea mai mare. Un proiect ce dispune de finanţare şi începe construcţia astăzi, va fi un proiect cu vânzări de succes în doi ani.

Cu ce oferte veniţi pentru a-i atrage pe clienţi?
Preţurile la noi nu au scăzut, în schimb există posibilitatea ca şi în perioada de boom ca atunci când îţi achiziţionezi un apartament şi plăteşti toată suma de bani să existe posibilitatea unui discount. Încercăm să venim în permanenţă cu metode noi şi cu un ajutor pentru clienţii noştri. Avem diverse metode de plată, avem si o promoţie care presupune mobilarea apartamentelor. Mai există un număr mic de apartamente în care noi oferim tot mobilierul. De asemenea, tot ceea ce este interesant pentru clienţi în momentul de faţă sunt metodele de plată pe care le oferim. Avem o ofertă foarte bună de la Alpha Bank, cei care ne-au şi finanţat o mare parte din proiect. De asemenea, avem o ofertă foarte bună denumită "rent to buy," ceea ce înseamnă plata unui avans apoi a unor chirii lunare, iar în doi ani achitarea restului de bani pentru apartamentul respectiv. Totodată avem şi o metodă prin care clienţii pot să plătească apartamentul în rate pe o perioadă de trei ani.

Cum staţi cu vânzările?
În prezent 204 de contracte finale sunt semnate şi 135 de familii deja mutate. Suntem la jumătatea procesului de semnare şi în perioada următoare sperăm să le finalizam pe toate.

Sunt investitori mari care au cumpărat un număr mai mare de unităţi locative?
Strategia Asmita Gardens a fost încă de la început aceea de a nu vinde către investitori. Metoda de plata a fost 25-50-75 %, respectiv în momentul de faţă toţi clientii cu pre-contracte au platit deja 75% din preţul total al apartamentelor. Investitorii au căutat în România, variante de plată cu avans mic la semnarea pre-contractului şi restul la finalizarea proiectelor, sperând ca între timp să poata revinde pre-contractul unor terţe persoane pentru un preţ mai mare. Din acest motiv Asmita Gardens nu a reprezentat un interes foarte mare pentru investitori.

Cui se adresează Asmita Gardens? Care este profilul cumpărătorului?
Profilul cumpărătorului aş putea spune că nu s-a schimbat în doi ani de zile, a rămas acelaşi de la început, respectiv vârste cuprinse între 30 şi 45 de ani, oameni care lucrează în general în multinaţionale sau deţin o afacere propie, care călătoresc foarte mult şi nu se sperie de înălţimi, în general familii tinere cu sau fără copii.

Ce facilităţi oferţi clienţilor?
Ansamblul Asmita Gardens oferă o serie de facilităţi, mai mult sau mai puţini finalizate. Ne dorim să avem o grădiniţă, un supermarket, un SPA, un restaurant, o cafenea, în general toate facilităţile de care omul are nevoie, o nevoie imediată. Nu mai este nevoit să iasă din complex pentru a avea acces la aceste lucruri.





1 April 2010