Comisia Tehnica de Urbanism a vizat constructia celui de-al doilea tronson al Diametralei Nord-Sud, autostrada care va lega Piata Victoriei de Piata Progresu. Tronsonul va porni de la Podul Hasdeu, va trece printr-un tunel lung de 850 de metri si va ajunge la Piata Progresul, relateaza Mediafax.

18189-1305186372.jpgArhitectul Sorin Gabrea, membru in cadrul Comisiei de Urbanism, a explicat pentru Gandul ca "tunelul va fi construit la o adancime de 25 de metri in raport cu cota pietii din spatele Parlamentului.

Este nevoie de o adancime atat de mare pentru a putea ocoli constructiile subterane existente in zona Parlamentului.

Solul este unul foarte prost, constructia urmand a fi realizata in panza freatica cu debit mare.

Lungimea tunelului va fi de aproximativ 850 de metri fiind la limita rentabilitatii.

Un utilaj folosit pentru constructia tunelului are o lungime de 400 de metri, adica nici nu intra bine ca trebuie sa iasa. Primaria Capitalei va hotari cat de rentabil este un tunel de 850 de metri".

In tunel se va intra din dreptul Institutului Cantacuzino, pasajul subteran urmand sa treaca pe sub curtea Palatului Parlamentului printre Catedrala Mantuirii Neamului si Parlament, si va iesi pe Bulevardul Uranus.

In subteran se va circula pe doua benzi pe sens iar la suprafata pe cate trei benzi pe sens.

Intre Hasdeu, Izvor si Natiunile Unite urmeaza sa fie amenajat un sens giratoriu, iar Bulevardul Izvor urmeaza sa fie largit.

Arhitectul Sorin Gabrea a mai precizat ca denumirea corecta pentru constructia lui Oprescu ar fi "artera urbana tangenta la nucleul central istoric constituit".

Potrivit acestuia, pentru constructia celui de al doilea tronson al Diametralei Nord-Sud si-au dat acordul SRI, Palatul Parlamentului, Patriarhia, Serviciile Speciale si Ministerul Culturii.


Sursa

13 May 2011