Băncile nu vor să se trezească în următoarea perioadă cu surprize din partea bugetarilor. Aşa că, bancherii spun că nu are rost să aştepte ca bugetarii să devină rău-platnici pentru a lua măsuri. Nu toate băncile au strategii diferite pentru clienţii bugetari, notează Gândul.

sursa foto:http://www.gm.tv/mediaBancherii şi-au schimbat strategia în ce priveşte restructurarea creditelor. Dacă până acum se mulţumeau să-i cheme pe clienţi la ghişee pentru a-şi restructura creditele prin invitaţii trimise prin poştă, acum unii bancheri pun mâna pe telefon şi îi sună pe clienţi direct.
Strategia, anunţată de UniCredit Ţiriac Bank, este destinată doar clienţilor angajaţi la stat, 50.000 la număr, care ar urma să fie invitaţi telefonic să vină la ghişeele băncii pentru a-şi restructura creditele astfel încât să îşi poată plăti ratele şi după tăierea cu 25% a salariilor, măsură anunţată de Guvern care ar urma să fie aplicată începând de luna viitoare.
"Considerând condiţiile actuale şi măsurile luate (de Guvern) care după părerea mea sunt foarte importante şi necesare, noi vrem să contactăm clienţii bugetari cu scopul de a le oferi soluţii pentru a-i ajuta în contextul diminuării veniturilor. Sperăm că bugetarii vor putea să îşi plătească ratele, dar clienţii vor decide dacă vor să beneficieze de măsuri de restructurare. Nu aşteptăm să vedem întârzieri la plată, ci mergem la ei ", a declarat Zoltan Major, vicepreşedintele diviziei de retail a băncii citat de Gândul.

Bugetarii au credite de aproape 5 miliarde de euro

Creditele pe care le au la bănci cei circa 1,3 milioane de bugetari, de 4,8 miliarde de euro, reprezintă circa 20% din totalul împrumuturilor acordate, conform estimărilor bancherilor, făcute pornind de la un studiu BNR. La finele lunii aprilie, numărul restanţierilor depăşea 710.000 de persoane, care deţin în total 1,07 milioane de credite.
Restructurarea creditelor persoanelor fizice se face, de cele mai multe ori, prin mărirea scadenţei creditului, ceea ce se traduce prin scăderea ratei lunare, pentru că suma care rămâne de plătit va fi împărţită la un număr mai mare de luni.
"BCR aplică încă de acum un an un program propriu privind reorganizarea creditelor, program prin care ajutăm deja mii de clienţi să depăşească dificultăţile acestei perioade. Îi invităm pe toţi clienţii care anticipează că vor întâmpina probleme financiare să vină la bancă pentru a căuta împreună soluţiile potrivite privind rambursarea creditelor", a declarat pentru Gândul, Cornel Cojocaru, directorul executiv al Direcţiei de Comunicare BCR.

 




23 June 2010