Tranzacția anului: Carrefour a cumpărat rețeaua de magazine Billa România, ajungând astfel cel mai mare retailer de la noi din țară. Francezii au plătit aproape 100 de milioane de euro pentru 86 de supermarketuri, care se adaugă celor 177 de unități din portofoliu.

38983-carrefour.jpgMișcare de anvergură, pe piața de retail: Carrefour a achiziționat lanțul de magazine Billa România, format din 86 de unități, pentru care a plătit circa 100 de milioane de euro. În urma acestei tranzacții, retailerul francez ajunge să dețină cea mai puternică rețea de supermarketuri de la noi din țară.

Gigantul francez a început discuțiile cu grupul Rewe International încă de anul trecut, însă tranzacția a fost semnată în noaptea de luni spre marți, la București. În urma acordului, Carrefour preia în totalitate acțiunile Billa România, compania care gestionează afacerea de retail, respectiv 100% din acțiunile Billa Invest Construct, firma prin care sunt deținute active imobiliare, cât și terenuri pe care au fost ridicate magazinele din rețea.

  • Billa a intrat pe piața locală la începutul lui 1999, deschizând prima unitate în Capitală
  • Billa România deține în prezent 86 de supermarketuri, circa 30 dintre acestea fiind în proprietate, în timp ce restul se află în locații închiriate
  • Carrefour a intrat pe piața locală în 2001, primul hypermarket deschis fiind în Militari. Potrivit informațiilor de pe site, rețeaua franceză deține în prezent 177 de unități la noi în țară

„Carrefour lucrează în dosarul achiziției Billa România cu banca franceză Societe Generale pe probleme de consultanță în fuziuni și achiziții, inclusiv în ceea ce privește structura de finanțare a achiziției. De asemenea, Carrefour a avut alături pe consultanții EY, precum și pe avocații de la Țuca Zbârcea & Asociații. Un rol important în tranzacție l-a avut și puternica Direcție juridică internă a gigantului francez de retail”, se precizează pe site-ul mirsanu.ro

Vânzarea Billa România a atras inițial interes și din partea fondului de investiții Enterprise Investors, iar apoi din partea lanțului belgian supermarketuri Mega Image. Pe piața supermarketurilor, Mega Image, Lidl și Profi au poziții puternice, însă operatorul belgian are centrul de greutate în București, în timp ce Lidl și Profi sunt mai axate pe acoperirea la nivel național.

CITEȘTE ȘI ALTE ARTICOLE:

22 December 2015