Peste o mie de locuinţe ANL vor fi finalizate în 2011, prin programul dezvoltării naţionale, precum şi 983 de locuinţe sociale şi aproape 1.500 de apartamente destinate chiriaşilor evacuaţi din casele naţionalizate, a declarat, luni, primul ministru Emil Boc, în debutul dezbaterilor la proiectul de buget al statului pe 2011, din plenul reunit al Parlamentului.

15733-boc_04_bea571dc4d.jpg"În programul dezvoltării regionale este vorba despre finalizarea în 2011 a 1.027 de locuinţe ANL, finalizarea a 19 obiective pentru reabilitarea/modernizarea de aşezăminte culturale, 200 de kilometri de asfaltări de drumuri pe programele MADR (Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului n.r) şi, nu în ultimul rând, 983 de locuinţe sociale şi 1.486 de apartamente pentru locuinţele sociale destinate chiriaşilor evacuaţi din casele naţionalizate", a spus Boc.

Acesta a menţionat că în 2011 vor fi recepţionate următoarele lucrări: varianta de ocolire Arad (12,3 km), Arad - Timişoara (32 km), Medgidia-Constanţa (30 km), varianta de ocolire Constanţa (32 km), la care se adaugă Cernavodă-Medigidia (19,3 km).

Premierul a amintit şi drumurile naţionale reabilitate ce vor fi puse în funcţiune în 2011, printre care Petroşani-Baru (23 km), Baru-Haţeg (25 km), Haţeg-Simeria (30 km) sau Drobeta-Turnu Severin (16 km).

"În privinţa variantelor ocolitoare ce vor fi puse în funcţiune în 2011 amintesc centura municipiului Oradea, varianta de ocolire a municipiului Iaşi, varianta de ocolire de la Suceava sau varianta de ocolire de la Cluj est şi, nu în ultimul rând, varianta de ocolire a municipiului Caransebeş, lucrări care se finalizează", a spus Boc.

Pe lângă aceste lucrări care se vor finaliza în 2011, vor intra în execuţie cele mai importante obiective de investiţii de autostrăzi de pe Coridorul IV: Timişoara - Lugoj (35,6 km), Orăştie - Sibiu (82 km), Nădlac - Arad (38 km), Deva-Orăştie (32 km), Lugoj-Deva (99 km).

La acestea se adaugă lucrări aflate în licitaţie în momentul de faţă, care vor intra în execuţie în 2011, şi anume variante de ocolire precum cele de la Săcuieni, Carei, Târgu Mureş, Bacău, Tecuci, Braşov, Bucureşti, Mihăileşti, Alexandria, Caracal, Craiova sud-est sau drumuri care vor intra în reabilitare şi modernizare, cum ar fi Satu-Mare, Baia Mare, Dej-Baia Mare, Zalău-Răstoci, Târgu-Mureş-Reghin-Sărăţel, Ştei-Beiuş-Vârfurile Ştei, Şoimuş-Baia de Criş, Sibiu-Sighişoara, Bumbeşti Jiu-Petroşani, Galicia Mare - Calafat, Craiova-Galicia Mare, Baia Mare-Moisei-Iacobeni, Beiuş-Oradea, Crasna-Iaşi. Lor li se adaugă proiectele: Reghin-Topliţa, Arad-Oradea-Haţeg-Simeria, Petroşani-Baru, Rovinari-Bumbeşti Jiu, la care lucrările se află în executare.

'Sunt câteva dintre obiectivele pe care le-am menţionat în materia infrastructurii rutiere, lucrări care, aşa cum am spus, sunt prevăzute pentru a intra în execuţie, în licitaţie unele dintre ele, şi o parte dintre ele în finalizare pentru anul 2011. La aceste resurse financiare de la buget se adaugă alţi 200 de kilometri de drumuri judeţene finanţate prin POR, care vor fi finalizaţi în anul 2011', a adăugat premierul Boc.

Acesta a subliniat că a dat aceste exemple de investiţii care se vor executa în 2011 pentru 'a se putea vedea încă o dată foarte clar şi răspicat că anul 2011 este anul dezvoltării, ieşirii din recesiune şi al trecerii pe creştere economică'.

'În concluzie, guvernul vă propune un buget echilibrat, un buget chibzuit, un buget realist, un buget al scoaterii României din recesiune şi al trecerii pe creştere economică a ţării', a conchis şeful Guvernului.


Sursa

21 December 2010