Primăria Capitalei vrea să îi taxeze pe şoferii care circulă prin Bucureşti. Astfel, Municipalitatea are în plan introducerea unei taxe, denumită „buvinietă”. Banii colectaţi vor fi folosiţi pentru proiecte de investiţii, precum autostrada suspendată sau pentru decongestionarea traficului în zona centrală.

28229-cars-traffic-highway.jpg„Buvinieta ar putea fi introdusă într-un an sau doi, pentru întreaga infrastructură din Capitală, în vederea susţinerii lucrărilor majore de infrastructură de tipul autostrăzii suspendate”, a declarat Ion Dedu, director executiv la Direcţia Transporturi, Drumuri şi Sistematizarea Circulaţiei din cadrul Primăriei Capitalei, la conferinţa Mediafax talks about Construction.

Ideea introducerii acestei taxe nu este nouă. Ea a mai fost avansată în anul 2006, când la şefia Capitalei era Adriean Videanu. Nu a fost privită cu ochi buni, însă, Videanu constatând la acea vreme crearea unei „psihoze” legată de buvinetă, astfel că taxa nu a mai fost introdusă.

Taxarea zonei centrale va apărea numai dacă celelalte două măsuri, respectiv îmbunătăţirea sistemului de transport public şi politica parcărilor nu vor da roade. Dacă aceste două sisteme dau roade şi lucrurile se rezolvă, nu mai e nevoie de taxare. (...) Nu este bătută în cuie, trebuie să vedem ce se întâmplă după ce luăm măsurile astea două”, susţine reprezentantul Primăriei Capitalei.

O asemenea taxă de zonă centrală se aplică în prezent în oraşe precum Londra sau Milano.

Primăria urmăreşte asigurarea unui număr limitat de locuri de parcare şi să menţină tarifele la un nivel la care să fie 80-85% dintre parcări ocupate.

În momentul în care se umple parcarea, creşti preţul, când se goleşte, îl scazi. E logic”, a precizat Ion Dedu.

Primăria Municipiului Bucureşti administrează 140 de parcări cu peste 8.000 de locuri, cele mai multe se află în zona centrală a Capitalei, şoferii plătind pentru un loc de parcare 1,5 lei sau 2,5 lei pe oră în timpul zilei.

În prezent, în Bucureşti se aplică taxe pentru autovehiculele care depăşesc 3,5 tone, în funcţie de tonaj şi de zone. Şoferii plătesc din 2002 un tarif de utilizare a reţelei de drumuri naţionale din România, denumită rovinietă.

CITEŞTE ŞI: Mansardarea blocurilor vechi, o soluţie de compromis pentru o capitală sufocată

28 November 2012