Inelul median din zona de nord a Capitalei ar putea trece pe sub parcul Herăstrău. Va fi un tunel cu o lungime de doi kilometri, acesta se va continua cu o şosea suspendată de 14 km. În această săptămână, primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu va trebui să aleagă una dintre cele trei variante ale arhitecţilor sau o combinaţie între acestea.

Sursa: gandul.infoAutostrada ar putea fi realizată numai la sol, la sol şi în subteran sau în subteran pe o porţiune de doi kilometri, restul traseului fiind suspendat. Varianta cea mai simplă, cu tot traseul la sol, costă 500 de milioane euro, iar cea mai scumpă, cu tunel de doi kilometri şi restul construcţiei suspendate, 1,4 miliarde euro, informează Gândul.

Inelul median pentru zona de nord a Capitalei va avea o lungime de 16 kilometri.

"Traseul autostrăzii rămâne în mare parte acelaşi indiferent de varianta propusă. Acesta este Şoseaua Colentina, strada Gherghiţei, Străpungere A3, Şoseaua Pipera, Bulevardul Aerogării, DN1- Chitila sau Calea Griviţei, Bulevardul Constructorilor sau Chiajna cu punct final în Şoseaua Virtuţii. Dacă va trece prin Chiajna atunci şoseaua va trebui construită suspendat", a declarat pentru Gândul arhitectul Vlad Cavarnali, membru în Comisia Tehnică de Urbanism şi reprezentat al uneia dintre firmele care au câştigat licitaţia pentru elaborarea Planului de Urbanism Zonal (PUZ).

Varianta 1 propune construcţia întregului inel median la nivelul solului, ocolirea parcului Herăstrău şi amplasarea de pasaje supraterane în principalele intersecţii. Costuri estimate: 500 milioane euro.

Varianta 2 prevede trecerea şoselei pe sub parcul Herăstrău şi DN1. În subterană se va intra din zona Aerogării şi se va ieşi în spatele Casei Presei, aproape de strada Tipografilor.

"În zona Lacul Morii se ia în calcul fie supra traversarea căii ferate, dar nu credem că Ministerul Transporturilor îşi va da acordul, fie construirea autostrăzii pe lângă lac", a precizat arhitectul Vlad Cavarnali.

Varianta 3 vine cu un proiect ce presupune construcţia unei autostrăzi suspendate şi traversarea parcului Herăstrău printr-un tunel subteran lung de doi kilometri. Costuri estimate: 1,4 miliarde euro.

"Varianta corectă ar fi ocolirea parcului Herăstrău prin zona de nord. Inelul să fie paralel cu calea ferată şi să se despice în două, cu trei benzi către nord şi trei benzi către sud. În orice variantă autostrada va avea mai multe noduri rutiere. Deocamdată nimic nu este stabilit, sunt numai variante din care domnul primar general va trebui să aleagă una sau o combinaţie", susţine arhitectul Vlad Cavarnali.

Indiferent de varianta pe care o va alege primarul general, lucrările de construcţii nu pot începe mai devreme de anul viitor.


7 June 2011