Scandalul dintre clienţi şi băncile din România ar putea aduce caselor de avocatură încasări de jumătate de milion de euro, dacă cei aproximativ 12.000 de clienţi nemulţumiţi ar acţiona în instanţă instituţiile financiare la care au credite, în condiţiile în care ar plăti onorarii de 30 - 40 de euro, estimează avocatul Gheorghe Piperea.

Clienţii mai multor bănci s-au reunit în grupuri şi vor să acţioneze băncile de la care au luat credit în judecată, fiind nemulţumiţi de modul în care acestea au înţeles să aplice OUG 50/2010 privind contractele de credit pentru consumatori.

"Probabil, în medie, s-ar încasa 30- 40 Euro de la fiecare. La acestea s-ar putea adăuga onorariul de succes, care este mult sub 10%. Sumele acestea sunt insignifiante, având în vedere ce economii ar face 12.000 de persoane din astfel de procese", a declarat, pentru NewsIn, Gheorghe Piperea.

Acesta nu precizat care va fi onorariul perceput de la clienţii săi, întrucât există clauze de confidenţialitate în contracte, dar a menţionat că există o diferenţă majoră de tarif între contractele colective şi cele individuale. "Diferenţa dintre procesul individual şi cel colectiv este enormă, uneori este şi de 100%", a spus el.

Piperea a declarat că, în cazul Volksbank România, sunt deja 530 de contracte semnate, dar există potenţial pentru încă 3.000 de clienţi care vor probabil vor vrea să meargă cu el sau cu altă firmă de avocatură. De asemenea, în cazul BCR este vorba deja de 500 de persoane şi încă 1000 care aşteaptă să semneze contractele.

"La Raiffeisen sunt deja 200 de persoane. Acestea sunt cele trei grupuri de persoane care au semnat până în prezent", a spus Piperea.

El a declarat recent că un proces de protecţia consumatorilor durează de obicei cam 20 de luni, dar când e vorba de un proces colectiv de o asemenea anvergură ar trebui să dureze mai puţin, aproximativ şase luni.

21 September 2010