Managerul Anchor Grup spune că secretul succesului în domeniul centrelor comerciale stă în adaptarea ofertei la cerinţele clienţilor din zona de proximitate.

23605-1.jpgCând îl întrebi ce a rămas la fel la Anchor Grup, companie pe care a părăsit-o pentru concurenţii de la Băneasa Developments în urmă cu mai bine de şase ani şi la care s-a întors acum o lună, Ali Ergun Ergen, CEO al grupului, spune, mai în glumă, mai în serios, că doar mobila din biroul său a rămas aceeaşi.

„Când am plecat eu, businessul Anchor era reprezentat de cele două malluri, în principal. Acum e mai mare, la fel şi echipa, care s-a dublat ca număr. Mai recunosc foarte puţine feţe", spune el.  Şi piaţa s-a schimbat mult faţă de acum şase ani, când Bucureştiul era dominat, din perspectiva centrelor comerciale, de Bucureşti Mall şi Plaza România, cele două malluri din portofoliul Anchor Grup. Ceva a rămas totuşi constant: dimensiunea relativă a populaţiei Bucureştiului şi venitul disponibil al locuitorilor Capitalei, adică banii care rămân după achitarea facturilor, a chiriei/ratei la bancă, a întreţinerii.

„Bineînţeles, criza afectează această sumă, dar nu foarte mult, pentru că populaţia oraşului se măreşte uşor în fiecare an şi această creştere a compensat scăderea venitului disponibil", explică managerul turc. „Prăjitura încă există, dar e tăiată în mai multe felii", adaugă acesta.

Viitorul este al centrelor comerciale de proximitate, potrivit lui Ali Ergun Ergen. Iar dacă în zona Vitan, unde este situat Bucureşti Mall, concurenţa, reprezentată de Sun Plaza, este relativ departe, în cartierul Drumul Taberei, bătălia pe buzunarele locuitorilor este aprigă. La doar un kilometru depărtare de Plaza România se află AFI Cotroceni, mallul celor de la AFI Europe România. 

Operaţiunea Cinematograful

Cinematografele reprezintă  unul dintre segmentele pe care concurenţa dintre Plaza România şi AFI Cotroceni este extrem de vizibilă.  Dacă în Plaza România cinematograful este operat inhouse, în AFI Cotroceni, operatorul este Cinema City, cel mai activ jucător din domeniu în România.

„Cinematograful lor este mult mai mare decât al nostru, dar ideea nu este să construim unul mai mare decât al lor, ci să diversificăm serviciile, pentru că avem acum posibilitatea de a vinde bilete nu doar la filme, ci şi la concerte live, evenimente sportive sau chiar de a închiria sala pentru aniversări", spune Ali Ergun Ergen.

Venituri de la angajaţi

Altă sursă de venit pentru Plaza România este reprezentată de buzunarele celor aproximativ 1.000 de angajaţi care lucrează în Anchor Plaza, clădire de birouri edificată în apropierea Plaza România. Această nişă a fost sesizată şi de concurenţii de la AFI, care oferă deja reduceri pentru angajaţi din zonă care aleg să ia masa în mall şi care au demarat construcţia unui complex office în apropierea mallului. Aflaţi mai multe despre decizia lui Ali Ergun Ergen de a se întoarce la Anchor Grup din ediţia tipărită a revistei „Forbes România".

 

Sursa

27 February 2012