Lanţul de brutării-cofetării Cinnabon, al patrulea business din domeniul restauran­telor şi cofetăriilor al lui Puiu Popoviciu, ar putea obţine afaceri de 800.000 de euro anul acesta şi de 1,5 milioane de euro anul viitor. Omul de afaceri mai deţine acţiuni în cadrul Pizza Hut, Kfc şi Paul Bakeries.

22407-13-desen-puiu-popoviciu.jpg"Anul acesta vom obţine afaceri cu 14% mai mari decât în 2010, iar dacă vom deschide brutăriile pe care le avem planificate, în 2012 cifra de afaceri va fi de aproximativ 1,5 mil euro", a spus Carmen Lupuleţ, directorul de comunicare al lanţului de brutării.

La doi ani de la intrarea pe piaţa locală, lanţul numără şase locaţii, scrie revista Business Magazin (www.bmag.ro). Dintre acestea, cinci sunt în capitală şi una în Constanţa. "Avem două locaţii în Băneasa Shopping City (una lângă fiecare intrare - n. red.), două în AFI Palace Cotroceni şi câte una în Sun Plaza şi Maritimo Shopping Center", spune Carmen Lupuleţ, director de comunicare al lanţului de brutării.

Aceasta este cea de-a patra încercare a lui Puiu Popoviciu pe piaţa locală a restaurantelor şi cofetăriilor. El mai deţine participaţii, indirect prin intermediul Tatika Investments, înregistrată în Cipru, în cadrul lanţului de restaurante de tip fast-food Kfc, în cadrul Pizza Hut şi în cadrul brutăriilor Paul Bakeries. Cele trei au afaceri cumulate de circa 50 de milioane de euro anul trecut.

Ultimul pariu al omului de afaceri, chiar în timp de criză, sunt brutăriile-cofetării Cinnabon. Tatika Investments controlează 31,6% din acţiuni. Restul sunt împărţite între Bladon Enterprises (înregistrată tot în Cipru), Lunic Franchising and Consulting (Cipru) şi Călin Ionescu (actualul CEO al Kfc).

Aproape 1.000 de clienţi

Lanţul de brutării-cofetării are în medie 900 de clienţi zilnic care cumpără dintr-una dintre locaţiile Cinnabon. "Avem în portofoliu şapte tipuri de produse, ca spre exemplu rulouri clasice cu scorţişoară, cupcakes, acesta urmând a fi extins odată cu produsele dezvoltate periodic de către compania-mamă". Bonul mediu la Cinnabon este de circa 13 lei. Potrivit lui Carmen Lupuleţ, femeile active, cu vârstă între 25 şi 47 de ani, cu venituri medii şi peste medie şi cu studii medii sau superioare sunt clientele ţintă. "După ce fac cumpărăturile la mall, acestea aleg întotdeauna să se răsfeţe şi la Cinnabon".

În aceste condiţii, oficialii companiei estimează o cifră de afaceri de 800.000 de euro în acest an, cu 14% în creştere faţă de 2010. Mai mult, "dacă vom deschide brutăriile pe care le avem planificate, în 2012 cifra de afaceri va fi de aproximativ 1,5 mil. euro".

Planuri de expansiune

Carmen Lupuleţ spune că în cazul în care brutăria Cinnabon deschisă în Constanţa în urmă cu puţin timp se va dovedi eficientă, vor mai fi deschise alte cinci unităţi. "Avem în plan deschideri la Palace, în Iaşi, la Iulius şi la Polus, în Cluj, la Oradea Shopping Center sau Lotus din Oradea, sau ambele. În Bucureşti sunt analizate centrele comerciale Bucureşti Mall şi Plaza România."

Compania mizează pe locaţii în malluri şi centre comerciale, cu un trafic mai mare de 10.000 de persoane pe zi. "Din datele de care dispunem, este loc pe piaţa locală de minimum 30 de brutării."

Deschiderea unei brutării-cofetării Cinnabon costă între 75.000 şi 300.000 de euro. "Depinde dacă este full size sau doar Kiosk", explică Lupuleţ. Suprafaţa variază astfel între 20 şi 80 de metri pătraţi.

Deschiderea de unităţi Cinnabon a început spre sfârşitul lui 2009, când criza deja se simţea în consum. Acesta din urmă a scăzut în perioada 2009-2011 cumulat cu aproape 20%.

"În prima parte a anului acesta s-a cunoscut o scădere a vânzărilor faţă de perioada similară din 2010, din cauza diminuării traficului din centrele comerciale şi, implicit, a scăderii puterii de cumpărare a oamenilor. Însă, odată cu uşoara relansare a economiei în cea de-a doua parte a anului, a început să se simtă reluarea unei tendinţe constante de creştere." Mai mult, odată cu apropierea lunii decembrie, vânzările ar putea urca chiar mai puternic, în condiţiile în care mallurile se vor popula de cumpărători de cadouri.


Sursa

5 December 2011