Optimismul imobiliar se simte şi pe segmentul industrial: piaţa se redresează, spun cei de la King Sturge. În timp ce economiile europene încep încet, încet să-şi revină, cererea de închiriere a spaţiilor creşte în toate ţările, dar diferit. Astfel, în România rata de ocupare a crescut cu 86%, faţă de Polonia cu 49% sau Cehia cu 106%.

17314-102318maxim.jpgÎn acelaşi raport se precizează ca anul acesta se va construi din nou la cerere de spaţii industriale şi logistice, mai degrabă decât construcţiile speculative.

Cererea de spaţii industriale vine din partea domeniilor auto şi electronic

„De asemenea, suntem de părere că nivelul chiriilor va rămâne în jur de 4-4,25 Euro/mp. Iar rata de neocupare va scădea foarte puţin, de la 15% la 14%, având în vedere că se fac mai mult relocări decât extinderi. Stocul de spaţii industriale şi logistice moderne din Bucureşti va atinge suprafaţa de un milion de metri pătraţi" declară Irina Iliescu din partea King Sturdge.

Cererea de închiriere va veni din partea unor nume nou intrate pe piaţă, mai ales din domeniul automobilelor şi electronicelor, împreună cu furnizorii şi operatorii lor logistici.

Conform studiului, oraşe precum Cluj-Napoca, Timişoara, Ploieşti, Piteşti şi Craiova sunt foarte căutate în sectoarele auto, electronice şi al industriei de prelucrare a petrolului, segmente care îşi vor continua dezvoltarea în 2011.

Se caută terenuri pe lângă Bucureşti şi pe autostrada spre Piteşti

Preţurile au scăzut, după cum ştie toată lumea, foarte mult comparativ cu 2009. Datele King Sturge spun chiar că terenurile de prim rang au scăzut cu 40% comparativ cu 2009. În cazul pieţei de industrial/logistică, terenurile de prim rang sunt cele cu acces direct la un drum principal şi utilităţi, lângă zone dezvoltate deja din punct de vedere logistic. Datorită scăderilor de preţ, investitorii au început să îşi permită să închirieze terenuri mari pe lângă Bucureşti.

„Cererea se va manifesta din partea clienţilor finali care sunt în căutare de terenuri industriale pe autostrada A1 şi în proximitatea Bucureştiului" afirmă reprezentantul King Sturge.

„Alt semn de revigorare a sectorului o reprezintă intrarea pe piaţa românească a unor noi producători care au demarat construcţia unităţilor proprii, care urmează a fi livrate în 2011: Lufkin Industries şi Toro în Ploieşti, Plexus în Oradea, Valeo lângă Timişoara, Rochling-Automotive în Oarje, Piteşti" încheie Irina Iliescu, Senior Industrial Negotiator la King Sturge.


30 March 2011