Circulaţia „în regim de autostradă" pe şoseaua de centură se amână din nou.

19331-pod_chitila.jpgSectorul nordic al şoselei de centură a Capitalei va rămâne în continuare un coşmar pentru şoferi, în ciuda faptului că autorităţile au promis că de la 1 iulie se va circula „în regim de autostradă cu patru benzi". Circulaţia este îngreunată de pasajele neterminate şi de trecerile la nivel cu calea ferată, iar problemele nu-şi vor găsi rezolvare în viitorul apropiat.

Anul trecut, de Ziua Naţio­na­lă, premierul Emil Boc a ţi­nut morţiş să aibă o a­gen­dă plină de „inaugu­rări". Cât ai zice „pod", i s-au pus pe tavă mai multe vizite, printre care şi una la pasajul Chitila, unde omul de stat a tăiat panglica unei lucări care nu era gata. Cu toate acestea, Boc s-a decla­rat mândru de realizare şi s-a lăudat din nou cu kilometrii de drum „în regim de autostradă" pe care i-a „ctitorit". A susţinut apoi că „lucrările la capetele de centură care asigură legătura cu autostrăzile A1 şi A2 vor continua în 2011 şi 2012", iar ulte­rior, cu ocazia unei inspecţii, s-a răz­gândit şi a promis că „de la 1 iulie 2011 şo­ferii vor putea circula pe autos­tradă, de la Piteşti la Constanţa, prin centura de nord a Capitalei". Problema este că de la ultima vizită şi până în prezent nu s-a schimbat mai nimic şi din păcate nici nu se prefigurează ceva bun în viitorul apropiat.

Podul de la Chitila nu are încă toate „bretelele" operaţionale, se lu­crează la unele elemente de le­gă­tură, iar circulaţia este restricţionată pe anumite porţiuni. În plus, celebrul pod hobanat (construit pe ca­bluri) de la Otopeni mai are multe luni până să fie dat în folosinţă. Ca urmare, promisiunea făcută de Boc nu este decât un alt mare balon de săpun lansat cu bună ştiinţă, în ciu­da mii­lor de şoferi care circulă zilnic pe şoseaua de centură a Capitalei şi întâmpină aceleaşi probleme iritante şi consumatoare de timp şi bani.

Constructorii, dar şi oficialităţile de la Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Bucureşti (DRDP) au confirmat pentru SFin că termenul fixat de şeful Guvernului va fi cu siguranţă depăşit. „Sperăm ca podul de la Chitila să fie gata cel târziu la toamnă", a declarat pentru SFin Ga­briela Niţă, de la Serviciul Inves­tiţii din DRDP. Ea ne-a comunicat şi faptul că, prin contract, firma constructoare mai are o lună până la expirarea termenului de finalizare a lucrărilor la pod, ceea ce înseamnă că Boc n-a fost informat când a făcut promisiunea cu pricina.

Călătorie „în regim de autostradă"

Deşi are patru benzi, podul făcut de greci are încă minusuri însemnate şi ca atare se prezintă doar par­ţial onorabil. Problemele - mai ales lipsurile - existente la vizitele premierului Boc se pot observa şi acum, respectiv bretelele care nu asigură încă accesul din şoseaua Chitila în direcţia Est, spre DN 1.

Pe lungimea celor şapte kilome­tri dintre pasajul Chitila şi Oto­peni se circulă în condiţii rezonabi­le, însă înainte de podul pe care traversează DN 1 totul se blochează. Este locul în care se face trecerea la nivel cu calea ferată, pe sub podul în cauză. Ac­ce­sul prin acest punct la ore de vârf poa­te costa şoferul câteva zeci de mi­nute şi nu este deloc o ex­perienţă plă­cută. La fel se în­tâm­plă pe sensul dinspre Şte­făneşti - Volun­tari - Pipe­ra către Oto­peni. Acelaşi şir de ma­şini care se în­tinde pe 1-2 kilometri şi nu se mişcă decât ocazional. Ce-i drept, şoferii au la un moment dat „şansa" de a re­nun­ţa şi de a în­toarce (neregulamentar), întrucât pe o bu­nă por­ţiu­ne de drum separatoarele de sensuri şi elementele de siguranţă lipsesc cu de­să­vârşire.

Acestea sunt elementele unei „că­lătorii" pe sectorul nordic al şoselei de centură a Capitalei. Drumul că­tre Autostrada Soarelui continuă apoi pe patru benzi pentru o bună bu­cată de drum, pentru a se res­trân­ge însă definitiv, de îndată ce se pă­trun­de în zona de est a Bucureştiului.


Sursa

20 June 2011