Replica uriașă a unui coș de picnic este o clădire de birouri, din Statele Unite ale Americii. Construită în urma unei investiții de 30 milioane dolari, clădirea a fost proiectată după cel mai vândut produs al companiei Longaberger. Ideea de promovare s-a dovedit a fi excelentă: devenită un simbol local, aceasta este cea mai fotografiată clădire din statul Ohio, o adevărată atracție turistică.

37537-homepage.jpgCel mai mare coș de picnic din lume se află în orașul Newark, din statul american Ohio. Însă nu este doar o construcție decorativă, ci este o clădire, în care își are sediul central compania Longaberger, producător și distribuitor de panere, mobilier și obiecte decorative, accesorii textile și din fier forjat.

Ideea de a construi o clădire în forma celui mai vândut produs i-a aparținut chiar fondatorului companiei, Dave Longaberger, considerat a fi un adevărat vizionar, în diverse domenii. Inaugurată în 1997, construcția a devenit imediat un simbol local, o adevărată atracție turistică, faimoasă pe plan internațional.

  • Replică de 160 de ori mai mare a celui mai de succes produs al companiei („Coșul mediu pentru piață”), clădirea cu șapte etaje are o suprafață utilă de 16.700 metri pătrați
  • Designul clădirii a fost făcut de compania Longaberger, execuția aparținându-i firmei de arhitectură NBBJ și firmei de proiectare și inginerie Korda Nemeth Engineering
  • Mânerele panerului cântăresc circa 150 de tone și pot fi încălzite pe timp de iarnă, pentru a preveni formarea de țurțuri și gheață. Montarea acestora a fost o adevărată provocare

Compania a fost fondată de Dave Longaberger, la mijlocul anilor ’70, când acesta a remarcat popularitatea în creștere a coșurilor de picnic, precum și faptul că singurele produse disponibile pe piață erau importate. Cu ajutorul tatălui său, care lucrase în tinerețe la Fabrica de Coșuri Dresden, din Ohio, Longaberger a început să producă și să comercializeze panere împletite de mână, pe plan local. Americanii au preferat dintotdeauna produsele locale, în defavoarea celor de import, astfel că afacerea familiei Longaberger s-a extins cu rapiditate.

  • La începutul anilor ’90, Longaberger ajunsese să fie între primele 100 companii americane private
  • Anul 1996 a adus venituri în valoare de 525 milioane dolari, din vânzarea a peste 7 milioane de coșuri de diverse mărimi și forme. Vânzările au urcat la 611 milioane dolari anul următor, vârful fiind atins în 1999 (850 milioane dolari)
  • La sfârșitul lui 1997, cei 500 de angajați Longaberger s-au mutat în noul sediu: Clădirea-paner, ale cărei costuri de construcție au depășit 30 milioane dolari

Până în anul 2003, ajunsese să fie una dintre cele mai mari și prospere companii din Ohio, cu circa 8.200 de angajați și peste 45.000 de distribuitori independenți la nivel național (vânzarea de produse s-a făcut dintotdeauna printr-un sistem de marketing direct). Însă după decesul fondatorului său, compania a intrat în declin, în special din cauza recesiunii și a unui management defectuos, ajungând să aibă în prezent puțin peste 300 de angajați, dintre care nu toți lucrează cu normă întreagă. Spre sfârșitul anului 2014, compania Longaberger a oferit spre închiriere aproape 9.000 metri pătrați din clădirea de birouri în formă de paner.

AFLĂ DETALII DESPRE ALTE CONSTRUCȚII INEDITE:

 

20 June 2015