Primăria Cluj-Napoca a primit cinci oferte pentru realizarea Studiilor de pre-fezabilitate și fezabilitate pentru Metrou și Tren Metropolitan.

42483-metrou_cluj.jpg

Firmele interesate de acest contract sunt:

 

  1. Asocierea SWS Engineering Spa (Italia) – SYSTRA (Franța) – METRANS Engineering SRL (România)
  2. Asocierea Explan SRL (România) – DR. SAUER and PARTENERS (UK)
  3. Asocierea METROUL SA (România) – PADECO CO., LTD ( Japonia)
  4. Asocierea EUROCERAD INTERNATIONAL SRL (România) – 3TI PROGETTI ITALIA- INGEGNERIA INTEGRATA S.p.A.(Italia)
  5. EGIS RAIL SA (Franța)

 

Termenul estimat pentru evaluarea ofertelor depuse este de trei luni. Astfel, firma câștigătoare va fi anunțată la începutul lunii noiembrie 2019. Având în vedere că termenul prevăzut pentru realizarea studiilor este de 27 de luni din momentul anunțării firmei câștigătoare, teoretic, studiul va fi finalizat în ianuarie 2022.

 

”Trenul metropolitan e un instrument foarte răspândit în Uniunea Europeană și în marile orașe europene, încât nu trebuie decât să replicăm un model de bună practică, după cum orașe care trec de dimensiunea de 400.000 de locuitori, au deja metrou pentru a putea îmbunătăți calitatea vieții și a asigura alternativă de transport la mașină și pentru a promova tot ce înseamnă mobilitate nepoluantă. Metroul reprezintă una dintre soluții, alături de celelalte pe care le avem în municipiul nostru. Decizia noastră e fermă și categorică de a ne axa pe tot ce înseamnă transport verde, pe tot ce înseamnă mobilitatea alternativă la mașină, pe tot ce înseamnă calitatea vieții pe încurajarea tehnologiilor nepoluante”, a explicat primarul municipiului Cluj-Napoca, Emil Boc.

 

În luna aprilie a acestui an, Emil Boc și primarii a șase comune au semnat un acord de asociere pentru realizarea metroului și a trenului metropolitan, urmând ca proiectul să fie realizat în două etape.

"În această fază va fi implementat un sistem de transport rapid care va acoperi întregul coridor feroviar cuprins între halta Nădășelu și stația de la Bonțida, pe o lungime de aproximativ 43 de km. Punctele de oprire actuale vor rămâne aceleași și se propune adăugarea unor noi stații de oprire în zonele: Baciu, Tetarom pe str. Tăietura Turcului și la podul Ira pe str. Aurel Vlaicu. Pentru fiecare punct de oprire se vor analiza facilitățile disponibile pentru călători: bănci, zone de așteptare, toalete, puncte de procurare a biletelor (automate/case). De asemenea, se va analiza disponibilitatea parcărilor de mici dimensiuni și se va realiza conectivitatea cu transportul public local la fiecare punct de oprire"
, a spus Boc.

Metroul va fi realizat în cea de-a doua etapă.

"Proiectul va avea două părți. În prima parte se va realiza legătura dintre comuna Florești și Podul Ira pe următorul traseu propus: zona de sud a comunei Florești - viitorul spital regional de urgență - centrul comercial Vivo - cartierul Mănăștur - centrul orașului Cluj-Napoca și zona de est a orașului, respectiv zona Aurel Vlaicu/Podul Ira. Pentru zona din afara orașului se va studia posibilitatea realizării metroului suprateran, iar de la intrarea în Cluj-Napoca acesta urmând a fi realizat în subteran. A doua etapă a realizării metroului vizează crearea legăturii dintre comunele Florești și Gilău", a explicat Emil Boc.

 

În plus, până la finalizarea celei de-a doua etape, conectivitatea dintre Gilău și Florești va fi asigurată prin autobuze care vor deservi această zonă în vederea asigurării accesului oamenilor la metrou. De asemenea, legătura dintre Gilău și Nădășelu va fi asigurată prin autobuze pentru persoanele care doresc să folosească trenul metropolitan.

 

Boc a precizat că sursele de finanțare pentru metrou și tren metropolitan sunt europene, naționale, locale sau private.

 

8 August 2019