Biliard, darts, ping-pong sau jocuri pe console – spațiile de relaxare pentru angajați ajung o normalitate și în companiile din România. Urmând modelul firmelor din străinătate, peste 70% dintre companiile care își amenajează birourile investesc în spații de recreere pentru angajați, acestea alocând până la 5.000 euro pentru fiecare zonă de destindere.

36353-techno_office_spatii_de_relaxare_2.jpgRecenta criză a adus schimbări și pe segmentul amenajării spațiilor de birouri. Dar deși bugetele nu mai sunt la fel de mari ca în perioada de boom, există anumite caracteristici la care companiile nu renunță. Spațiile de relaxare, de exemplu, ce au ca principal scop încurajarea cumunicării între angajați. În același timp, aceste zone sunt destinate și brainstorming-urilor sau discuțiilor informale, așa că peste 70% dintre companiile care își amenajează birourile optează pentru implementarea unui astfel de spațiu, potrivit Techno Office, furnizor de soluții complete pentru amenajarea spațiilor de birouri.

„Chiar dacă bugetele pentru amenajarea spațiilor de birouri au scăzut considerabil în urma crizei financiare, companiile sunt dispuse să aloce până la 5.000 de euro pentru implementarea unei zone de relaxare pentru angajații lor. Bugetul diferă în funcție de suprafața ce urmează a fi amenajată, de numărul de angajați, precum și de dotările spațiului respectiv”, explică Iuliana Carata, General Manager Techno Office.

36354-techno_office_spatii_de_relaxare_3.jpgÎn ce domenii se regăsesc birouri cu spații de relaxare?

În topul companiilor care preferă astfel de spații de relaxare se află cele care activează în industriile de media, publicitate, IT și FMCG, potrivit Techno Office. În general, acestea sunt multinaționale, care aderă la cultura organizațională a companiei-mamă, încurajând astfel comunicarea la birou și activitățile de recreere. În principiu, suprafața medie pentru o zonă de relaxare este de 25-30 metri pătrați, pentru o companie cu aproximativ 50 de angajați.

Această tendință a început să fie urmată și de companiile românești mai mici, întrucât din ce în ce mai mulți manageri încep să înțeleagă scopul unor astfel de spații, menite să încurajeze relaxarea în timpul orelor de lucru pentru a conduce la creșterea productivității companiei. 

  • Cum sunt amenajate spațiile de relaxare? Accesul la Internet și elementele de tehnologie sunt nelipsite
  • Printre cele mai cerute piese de mobiler se numără canapelele, sistemele de lounge și fotoliile
  • Foarte multe companii transformă aceste zone în adevărate spații de joacă, apelând la mese de biliard, foosball sau ping-pong, jocuri de darts și console Wii sau X-Box
  • Bibliotecile dotate cu cărți sau reviste au devenit foarte populare în ultimii ani, iar cei care doresc ceva cu adevărat special optează chiar și pentru instrumente muzicale, precum pianul

36352-techno_office_spatii_de_relaxare_1.jpg„Spațiile open space sunt folosite pentru a încuraja colaborarea dintre angajați și pentru a optimiza costurile raportate la suprafață, iar companiile au învățat că lucrul în echipă este mai eficient într-un spațiu mai degajat decât în clasica sală de ședințe. Spațiile de relaxare reprezintă răspunsul la nevoia de intimitate ce a intervenit mai ales în amenajările de tip open space. Pentru companiile care lucrează într-un mediu open-space, aceste zone de relaxare sunt amenajate chiar în mijlocul spațiului de lucru.  Nici în cazul companiilor care utilizează birouri închise (bănci sau firme de avocatură) nu lipsesc astfel de spații, acestea fiind însă amenajate în zone închise, special delimitate”, conchid reprezentanții Techno Office.

VEZI ALTE ARTICOLE PE ACEEAȘI TEMĂ:

 

11 February 2015