Atacul internetului in real estate

In ultima vreme, vocea actorilor imo­biliari din tara este tot mai des inlo­cuita de cea a site-urilor cu continut imobiliar. Cresterea afacerilor on-line este vazuta astazi drept principala solutie pentru reducerea cheltuielilor de publicitate.

foto:financiarul.comDiminuarea drastica a afacerilor din zona imobiliara i-a impins in prim-plan pe actorii din on-line-ul imobiliar roma­nesc, a caror contributie in formarea opi­niei publice a fost extrem de redusa pana la inceputul anului trecut.

Cu siguranta ca vorbim despre un cumul de factori care au dus la cresterea interesului pentru zona imobiliara on-line", sustine Razvan Muntean, directorul ge­neral al RUN, companie care detine cel mai vizitat portal imobiliar din tara - www.Imopedia.ro . Criza nu a adus doar reactii de diminuare a investitiilor cu orice pret. Odata cu adancirea acesteia, toti actorii din piata au simtit nevoia de comunicare si informare mult mai pronuntat decat acum doi ani. Platformele on-line sunt cele mai la indemana instrumente pen­tru astfel de nevoi. „De exemplu, nu­ma­rul de vizitatori aferenti sectiunii media a portalului imopedia.ro a crescut de trei ori de la inceputul anului 2009 pana la finalul acestui an", spune Muntean.


On-line-ul, slab valorificat


Cresterea caracterizeaza intregul sec­tor de on-line imobiliar. Cu toate ace­stea, potentialul pietei imobiliare on-line inca nu a fost valorificat. Se observa o accent­uare a interesului publicului spre zona de on-line si aparitia continua a site-urilor de profil. Totusi analistii intrevad si o cre­stere a ecartului dintre por­talurile cu traditie si restul plutonului.
"Daca ne uitam la gradul de asimilare a tehnologiei, Romania este o tara avan­gardista, cu toate acestea, portalurile imo­biliare inca sunt cu trafic mult sub me­dia inregistrata in restul Europei", sustine directorul RUN. Nu mai vorbim de SUA, unde majoritatea tranzactiilor se fac ca urmare a pro­mo­varii pe internet. Numai in 2008 mai mult de 80% din tran­zactii vizau pro­prie­tati promovate pe internet.

3 February 2010