Actualul context economic a determinat o scadere semnificativa a chiriilor in zonele centrale si chiar ultracentrale, astfel incat retailerii pot inchiria acum spatii care inainte erau prea scumpe si pot infiinta „sateliti" in zone altfel greu sau deloc accesibile, sustin reprezentantii companiei de consultanta imobiliara Regatta.

„Filosofia de business a magazinelor de cartier, ce urmeaza a fi adoptata si de marii retaileri, se bazeaza pe apropierea de client si pe satisfacerea rapida a unor nevoi punctuale.

Unitatile de proximitate vor miza pe dezvoltarea zonei de produse perisabile, produse de bacanie, precum si a celei cu bunuri destinate satisfacerii nevoilor imediate.

Suprafetele unitatilor comerciale vor fi astfel destul de reduse, de pana la 150 mp", spun cei de la Regatta.

Printre retelele care au adoptat deja noul concept de business se numara Mic.Ro, controlata de omul de afaceri Dinu Patriciu, Carrefour Express si Metro Punct.

In timp ce Mic.Ro si-a anuntat intentia de a se extinde in Capitala, obiectivul fiind infiintarea a 100 magazine la nivelul intregului oras, celelalte doua companii doresc o extindere atat in cartierele Bucurestiului cat si in provicie, vizate fiind orasele cu o populatie de 50.000 de locuitori sau mai putin.


Sursa

1 June 2010