Retailerul austriac de bricolaj BauMax, care deţine pe plan local o reţea cu 14 magazine, a înregistrat anul trecut o "uşoa­ră" creştere a veniturilor faţă de 2010, când cifra de afa­ceri a companiei se ridicase la 132 de milioane de euro.

23263-baumax-sm.jpgLa începutul anului trecut compania a deschis cel de-al doilea magazin din Bucureşti pe Şoseaua Chitilei, în timp ce uni­tăţile din Constanţa, Timişoara, Piteşti şi Bucureşti (Sun Plaza) au avut în 2011 primul an integral de operare, ma­ga­zi­ne­le fiind deschise pe parcursul anului 2010.

"Despre vânzările BauMax în 2011 pot să menţionez că au avut o uşoară creştere faţă de 2010 chiar dacă a fost un an di­fi­cil", spun reprezentanţii BauMax. La începutul lui 2011, com­pania austriacă miza pe o creştere a cifrei de afaceri spre ni­velul de 200 mil. euro în urma unor vânzări medii de 13-14 mil. euro per magazin. Într-un top al retaile­rilor de bricolaj, compania austriacă se află pe poziţia a patra, după reţe­le­le Dedeman, Praktiker şi Bri­cos­tore. În timp ce germanii de la OBI au anunţat recent că nu vor des­chi­de niciun magazin nou în acest an, BauMax pregăteşte deschi­de­rea unui al doilea magazin în Cluj în urma unei investiţii de 20 mil. euro.

"Cât despre investiţiile anului 2012, vom avea cu sigu­ran­ţă o nouă deschidere, şi anume cel de-al doilea magazin din Cluj, aşa cum am anunţat şi în toamna lui 2011. Acesta îşi va deschide porţile undeva în primăvară şi avem toată con­vin­gerea că va evolua bine, la fel ca toate celelalte magazine din zona Ardealului", mai spun reprezentanţii BauMax.

Spre deosebire de Iaşi, Piteşti sau Braşov, oraşe în care sunt în prezent şase, respectiv câte cinci magazine de bricolaj, în Cluj BauMax va deschide abia al patrulea "hipermarket de construcţii". În piaţa din Cluj mai sunt prezenţi doar De­de­man şi Praktiker cu câte un magazin, în timp ce Bricostore, OBI sau Hornbach nu au intrat pe această piaţă.

Austriecii de la BauMax declarau la sfârşitul anului trecut că magazinele din Transilvania, din oraşe precum Sibiu sau Cluj, au rezultate mai bune decât cele din Capitală, unde compania a intrat pe piaţă abia în 2010.

Piaţa de profil a ajuns la aproximativ 100 de magazine de mari dimensiuni, astfel că ritmul de extindere al companiilor a încetinit în ultimii ani, în condiţiile în care piaţa construc­ţiilor nu dă deocamdată semne de revenire.

Totuşi, o analiză a ZF arată că în România mai sunt zece ju­deţe deocamdată neacoperite de retailerii de bricolaj, iar com­­pania românească Dedeman, controlată de fraţii Pavăl din Bacău, a anunţat planuri pentru deschiderea a cel puţin cinci magazine noi şi în acest an.

BauMax pregăteşte deschiderea unui al doilea magazin în Cluj în urma unei investiţii de 20 mil. euro.

 

Sursa

1 February 2012