Târgurile imobiliare organizate în perioada de vârf a pieţei atrăgeau ca un magnet vizitatorii. Zeci de mii de potenţiali clienţi se înghesuiau să studieze ofertele momentului, pentru a cumpăra într-un viitor scurt, de teamă că preţurile vor creşte. Cuvinte precum „discount” sau „promoţii” erau rar întâlnite printre expozanţi. Astăzi, scenariul s-a schimbat radical. Despre cum arată târgurile imobiliare în această perioadă am discutat cu Adina Patilea, PR Project Expo.

30437-targ-imobiliar1.jpgCe aduce nou Project Expo la următoarea ediţie?

Următoarea ediţie a Târgului Imobiliar Project Expo, care se va desfăşoară în perioada 24-26 mai, la Sala Palatului, vine cu o noutate absolută în acest segment. Pentru prima oară în cadrul unui târg imobiliar va fi prezentă printre expozanţi o companie care prezintă proprietăţi executate silit, ceea ce înseamnă preţuri reduse cu până la 40% faţă de cele existente în piaţă.

În prezent, aveţi strategii de organizare mult diferite de cele din perioada de boom imobiliar?

Târgul imobiliar Project Expo, deşi este unul dintre cele mai noi din piaţă, primul fiind lansat în plină criza imobiliară, este singurul care a rămas cu un număr constant de ediţii anuale. Indiferent de situaţia din piaţă, noi am încercat să le oferim atât dezvoltatorilor, cât şi clienţilor ceea ce îşi doresc, iar la fiecare ediţie am încercat să venim cu ceva nou.

Anul 2009 a fost cel în care Târgul Imobiliar Project Expo a apărut, dar şi anul în care a bifat primele cinci ediţii. Fiecare ediţie a avut o anumita tematică adaptată la cerinţele momentului respectiv. De exemplu, au fost târguri sub emblema Project Expo care au susţinut proiectul “Case pentru tineri”, târg dedicat programului Prima Casa, un târg “Exclusiv”, un altul denumit “O locuinţă pentru fiecare”, precum unul “Low Cost”, dar şi târguri generaliste atunci când piaţa a cerut-o.

Câteva ediţii au avut şi cate o componentă pe internet, un târg imobiliar online, desfăşurat în paralel cu cel tradiţional, fiind singurul din Bucureşti care beneficiază de acest lucru. Astfel, cei din afara Capitalei sau cei care nu au timp să ajungă în centrul Bucureştiului pot afla detalii despre târgul imobiliar stând acasă, confortabil, în faţa calculatorului.

O altă noutate a Târgului Imobiliar Project Expo o reprezintă tombolele pentru vizitatori. Astfel de campanii, precum şi renumele evenimentului au atras peste 3.000 vizitatori, într-o perioadă în care nimeni nu mai credea ca târgurile imobiliare mai pot avea parte de un interes crescut.  Downtown Special Edition, din noiembrie 2010, a însemnat şi o nouă locaţie, la câţiva paşi de centrul Capitalei, la Sala Palatului. Amplasamentul tradiţional al evenimentului a fost, în anii trecuţi, Palatul Copiilor.

Ce diferenţe sunt între un târg din 2013 şi unul din 2009?

În primul rând, expozanţii şi-au adaptat oferta la cererea din piaţă, iar numărul ofertelor speciale şi al discounturilor este mult mai mare. Absolut toate companiile care participă la Târgul Imobiliar Project Expo vin cu promoţii, aceasta fiind de altfel și o condiţie de participare.

A scăzut numărul expozanţilor, în ultimii ani?

Numărul expozanţilor este într-adevăr mai scăzut faţă de anul 2009, an în care a debutat Project Expo, dar asta în primul rând datorită faptului ca multe dintre companiile care investeau în imobiliare au dispărut de pe piaţă. În plus, noi ii verificam pe toţi partenerii noştri, astfel încât, în cadrul evenimentului nostru, nu există aşa zise firme-fantomă.

Abordează expozanţii altfel târgurile şi vizitatorii?

Expozanţii sunt mult mai atenţi la nevoile clienţilor. Ei şi-au adaptat în primul rând construcţiile la cererea pieţei, astfel încât vorbim de locuinţe cu suprafeţe ceva mai mici, si evident, şi preturi mai mici. Nu în ultimul rând, puterea de negociere a clienţilor a crescut, dezvoltatorii fiind mult mai deschişi către a găsi soluţii care să le vina în ajutor potenţialilor cumpărători.

Vorbim astăzi de alţi expozanţi faţă de perioada de boom imobiliar?

Mulţi dintre expozanţii din perioada de boom imobiliar sunt in continuare clienţii noştri, dar lor li s-au alăturat şi alţii. Predomina proiectele de dimensiuni medii, de cele mai multe ori, compuse din blocuri de apartamente.

Cât de mult diferă ofertele pe care le prezintă dezvoltatorii de astăzi faţă cele pe care le aduceau când piaţa imobiliară era pe val?

Dacă în urmă cu câţiva ani, locul de parcare era oferit cadou în mod excepţional, acum acest lucru a devenit ceva obişnuit. În plus, în urmă cu câţiva ani, discounturile nu depăşeau 10%, iar mobilierul cadou era ceva ieşit din comun. În momentul de faţă, acestea sunt oferte întâlnite în mod constant în cadrul târgului.

A scăzut numărul vizitatorilor comparativ cu perioada de boom?

Numărul vizitatorilor a scăzut comparativ cu perioada de boom, dar eficienţa târgului imobiliar a crescut. Dacă în urmă cu câţiva ani, treceau pragul unui târg imobiliar zeci de mii de oameni, dar care nu intenţionau cu adevărat sa cumpere, ci mai degrabă prospectau piaţa şi adunau pliante, acum procentul celor care chiar încheie un contract este mult mai ridicat.

Care este profilul vizitatorului de astăzi? Dar cel de acum patru ani?

Vizitatorul de astăzi ştie foarte bine ce vrea, prospectează piaţa cu mare atenţie şi este conştient de puterea de negociere pe care o are.

CITEȘTE ȘI: Vrei să vinzi un apartament în viitorul apropiat? Află la ce se uită clientul anului 2013

 

23 May 2013