Mai mult decât imobiliare!!!!!!
 
Mareste fontul | Trimite pe yahoo messenger | Trimite pagina unui prieten | Printeaza pagina

Cum afectează măsurile de criză ale guvernului piaţa imobiliară

Publicat: | Autor: Cristina Tamaş, IMOPEDIA.ro | Numar afişări: 17804

Vin zile şi mai grele pentru piaţa imobiliară din România, dacă guvernul va aproba măsurile de criză propuse. Pe o piaţă şubrezită, astfel de măsuri drastice nu pot conduce decât spre o scădere a tranzacţiilor, şi aşa puţine, în această perioadă, apreciază jucătorii din piaţă.

„Se va continua, probabil, procesul de reaşezare a preţurilor imobiliarelor, în sensul reducerii acestora. Este de aşteptat ca cererea să scadă, pe fondul reducerii puterii de cumpărare a angajaţilor din sectorul bugetar.

Scăderea veniturilor va afecta, pentru moment cel puţin, doar sectorul bugetar, iar acesta are, în totalul forţei de muncă, o pondere limitată şi aflată în scădere. Deci, impactul nu va fi devastator" ne-a declarat omul de afaceri George Copos.

Trebuie avut în vedere şi faptul că bugetarii, cei care vor fi afectaţi de scăderile de venituri, nu erau principalii beneficiari ai proiectelor imobiliare din clasa medie şi peste aceasta, susţine omul de afaceri.

"Preţurile erau, oricum, prohibitive, pentru cei mai mulţi dintre bugetari. Deci cei care vor fi în continuare interesaţi de sectorul imobiliar vor fi persoanele din mediul privat. În acest context, dacă preţurile vor scădea, pe fondul reducerii cererii venite dinspre sectorul bugetar, acest lucru va fi în avantajul celor din sectorul privat, cu venituri, deocamdată, neameninţate.

Problema se va complica în momentul în care cererea va scădea şi în alte domenii, nu numai în cel imobiliar. Atunci este posibil să asistăm la reduceri de salarii şi de personal şi în sectorul privat, ceea ce va complica substanţial situaţia generală" adaugă George Copos.

Cererea de credite ipotecare va scădea, întrucât creşte nesiguranţa bugetarilor asupra viitorului lor ca salariaţi, atât din punctul de vedere al posibilităţii micşorării salariilor, dar şi a pierderii locului de muncă, spun specialiştii.

"Măsurile de austeritate adoptate în această perioadă pentru îndeplinirea criteriilor de performanţă din acordul stand-by cu Fondul Monetar Internaţional vor afecta atât piaţa imobiliară, cât şi piaţa bancară.

Reducerea salariilor în domeniul public cu 25% va conduce la un val de intrări în incapacitate de plată a bugetarilor care au contractat credite ipotecare şi la executarea ipotecilor de către băncile comerciale, ceea ce va conduce la creşterea ofertei pe piaţa imobiliară" scrie pe blogul său, analistul imobiliar Radu Zilişteanu.

„Măsurile de reducere a câştigurilor salariale vor influenţa în bine mediul economic şi investiţional pe termen mediu arătând ca guvernul în al 12-lea ceas poate să redreseze economia. Totuşi asta nu înseamnă că efectele se vor vedea mai devreme de 8-16 luni pe piaţa investiţiilor străine directe, inclusiv pe piaţa imobiliară.

La nivelul pieţei civile (reprezentată de locuinţe, case de vacanţă, loturi destinate caselor) efectul va fi de recul pentru următoarele 3-6 luni deoarece întreaga populaţie va avea un sentiment de nesiguranţă şi unii se vor abţine de la noi investiţii, dar imediat ce protestele şi tensiunile sociale vor înceta - circa trei luni cei care rămân active în economie vor avea apetit de investire în terenuri locuinte noi sau vechi.

În concluzie după o scădere a volumelor de circa 10-15% faţă de anul trecut, din toamnă ne putem aştepta la o recuperare atât ca volum, cât şi ca nivel de preţuri pe piaţă locuinţelor şi a terenurilor" susţine Dan Ioan Popp, preşedinte Impact.

Totodată, Copos estimează că, pe termen mediu, dezvoltatorii imobiliari vor avea de optat pentru una dintre următoarele variante: „fie vor reduce preţurile până la nivelul la care cererea va fi relansată, acest nivel limită fiind însă condiţionat de preţul de cost la care a fost realizată investiţi. Fie, dacă nu sunt presaţi de bănci sau de alte conjuncturi, vor prefera să aştepte o înviorare a puterii de cumpărare a populaţiei, pentru menţine preţurile la un nivel acceptabil pentru ei. În situaţia în care cererea nu se relansează, iar instituţiile finanţatoare vor da semne de nervozitate, este posibil ca unii dezvoltatori, care nu au fost suficient de prudenţi, să aibă probleme serioase".

"Este clar că în momentul în care bugetarii nu vor mai avea acele venituri de care beneficiau până acum încrederea lor în puterea de cumpărare şi în forţele proprii va scădea şi programe precum Prima Casă se vor autostopa odată cu aceste măsuri. Concluzia este că nimeni nu va mai încerca din acest moment să se arunce la achiziţia unei locuinţe.

Acest fenomen de neîncredere generalizată va determina clar o stagnare cel puţin, dacă nu o stagnare a pieţei construcţiilor şi a materialelor de construcţii" afirmă Claudiu Georgescu, preşedintele Asociaţiei Producătorilor de Materiale de Construcţii din Romānia.



Valentin Ionescu, consultant Euroest, este de părere că "În condiţia în care la nivel naţional continuă panta descendentă, în rândul salariaţilor, atât din sectorul de stat cât şi din cel privat, va interveni frica de restructurări/instabilitate laborală, ceea ce va scădea nivelul deciziei de achiziţie.

Dacă acea scădere a nivelului deciziei de achizitie va fi - statistic - suficient de puternica încât să scadă drastic cererea în piaţă, se ajunge automat la scăderi de preţuri, iar cel mai afectat va fi probabil segmentul de rezidenţial vechi. În mod automat, austeritatea în sectorul bugetar într-o economie bazată pe consum induce reţinere majoră şi în sectorul privat, care va resimţi indirect acest recul al scăderii puterii de cumpărare."

Măsurile generale anunţate de Guvern ar putea ţine investitorii departe de piaţa imobiliară autohtonă.

sursa foto: financiarul.com"Investitorii vor privi România cum priveşte toată populaţia, fără plăcere că nu au au de ce să fie satisfăcuţi, dar pe de altă parte este clar că s-a depăşit o limită a accesibilităţii pieţii.
Deja investiţiile străine au scăzut, probabil că domeniul imobiliar va fi mai afectat decât alte domenii de investiţii, având în vedere şi capacitatea speculativă a domeniului comparativ cu o investiţie productivă sau chiar comercială" declara Cristian Parvan, vicepreşedintele Asociaţiei Oamenilor de Afaceri din România.








Voteaza articolul:
| Aprecierea vizitatorilor:
Comentarii (38)
#38. marin | 25.05.2010 | 05:38
4 (2/6)   
Pt. Dragos
Probabil ai dreptate. In Berlin nu au atat de multe gropi in asfalt si nu mergi prin apa pana la genunchi atunci cand ploua. In plus, nu te bucuri de atata praf si noroi ca pe ulitele centrale din bucuresti. Iar daca nici nemtii nu au masini bune, atunci cine mai are. Sa ne ocupam mai departe de agricultura noastra si de aruncat cu pamant dupa oi, ca facem asta bine de 2000 de ani.
#37. vasile | 25.05.2010 | 00:41
-4 (5/1)   
Vă aduc la cunoştinţă un mail pe care l-am primit recent şi care sigur o să vă tulbure. Citiţi cu atenţie.

În vreme ce românii sunt hipnotizaţi de campania electorală, se trag sforile de către grupurile financiare care se pregătesc să cumpere activele majore ale ţării, în regim de solduri. O să vă invit să urmăriţi o discuţie purtată de mine cu un bancher, pe tema scenariului pentru 2010, şi o să vă las să trageţi concluziile.

Nu contează banca unde lucrează acest om, ci pur şi simplu, strategia amplă, pusă la cale peste capetele noastre, care par să nu se mai dezlipească de manipulările şi circul campaniei electorale.

Un fost şef de la CIA spunea: “Dacă ştii cum şi cu ce să manipulezi atenţia cetăţeanului, şi pui în stanga lui un spectacol de circ, nu o să observe portavionul din dreapta lui”.

UI: Cum priveşte banca şi grupul financiar din care faceţi parte, ce se întâmplă în România, în plan economic şi politic?

Bancher: Suntem încordaţi însă extrem de motivaţi, întrucât aşteptăm producerea momentului la care lucram de circa 10 luni de zile. Banca noastră şi-a redus extrem de mult expunerea în România, a închis robinetul creditării, şi am trimis către headquarter-ul grupului cât de multă monedă euro am putut. Repet, aşteptăm acum producerea rezultatului muncii noastre, în cadrul unui plan la care participă extrem de multe grupuri financiare şi bancare externe.

UI: Adică concret în ce constă acest rezultat pe care îl aşteptaţi? Speraţi în revenirea economică a ţării? Veţi relua creditarea?

Bancher: Naivitatea este o slăbiciune de caracter a românilor. Mă întrebi dacă sperăm în revenirea economică a ţării? Păi noi speculăm şi vom câştiga enorm de mulţi bani, tocmai în momentul în care economia naţională românească va atinge punctul cel mai de jos al graficului. Himerele legate de creşterile economice din 2010 sunt lansate concertat de analişti, pentru că aceasta este parte a strategiei noastre, pentru a ne maximiza profitul pe care îl vom face, când balonul speculativ imobiliar şi al cursului valutar ne va indica faptul că suntem pe trendul câştigului maxim. Mă întrebi dacă vom relua creditarea? Creditarea în România s-a făcut cu cap. Este adevărat că şi guvernarea din 2007-2008 ne-a ajutat enorm, atunci când ne-am consolidat şi ne-am asigurat prin intermediul creditului de consum, dependenţa totală a populaţiei active, a forţei de muncă româneşti.
UI: În se sens v-aţi asigurat dependenţa lor totală?
Bancher: Simplu. Populaţia României (românul în general) are un singur bun de preţ care ne interesează pe noi bancherii: activele imobiliare. Mai există şi forţa de muncă a individului, însă aceasta, după ce l-ai prins în mreje, este utilă de speculat, pentru că acel individ va munci perpetuu pentru noi. Trebuia să ajungem cumva la aceste active imobiliare ale românilor. Normele BNR şi legile nu ne permiteau să putem acorda în masă credite ipotecare, plus că aceste credite ipotecare nu erau 100% avantajoase pentru noi. Aşa că am profitat de lentoarea în decizie a BNR şi am investit masiv în publicitate pe segmentul creditului de consum. Ştiam încă de la bun început faptul că, cei cărora le acordam credite de consum, nu vor avea resurse să le restituie, astfel încât, coroborat cu faptul că ştiam încă din 2008 ca această criză financiară va lovi şi România, am calculat totul extrem de bine. Nu trebuie să fii geniu bancar ca să îţi dai seama că într-o ţară precum a voastră, pur şi simplu efectele crizei urmau să fie devastatoare, pentru că:

[1] nu mai produceaţi nimic;

[2] pieţele emergente sunt dominate de multinaţionale, legate de grupurile financiare şi bancare pe care noi le reprezentăm;

[3] urma să aveţi în 2009 un an electoral în care, pe fondul disputelor politice, era de anticipat că vă veţi săpa singuri groapa.

La acest din urmă punct recunosc că a trebuit să ne implicăm, pentru că, dacă în 2008 actualul preşedinte avea o cotă de popularitate de vreo 60%, noi trebuia să încingem campania, pentru a împinge politicienii să ia măsurile pe care noi le aşteptam.
UI: Ce măsuri aşteptaţi să ia politicienii? Spuneţi că aţi manipulat partidele ca să vă atingeţi scopul economic?
Bancher: Hai să ne gândim puţin. Noi nu a trebuit decât să încingem spiritele şi să creăm un cadru în care oponentul în alegeri al actualului preşedinte, să recupereze handicapul de imagine, astfel încât să creăm românilor şi politicienilor impresia unei lupte strânse. Iar de aici până la luptele politice din Parlament care au întunecat minţile tuturor partidelor, a fost doar un pas, însă decisiv a fost momentul în care ţara voastră a rămas fără Guvern. Atunci, şi acum în acest moment, orice guvern se va forma, este legat ombilical şi total la mâna noastră, întrucât are nevoie de banii noştri pentru a ****ăti salariile, pensiile, etc. Voi v-aţi ales cu spectacolul din presă, noi ne alegem cu banii şi câştigurile. Practic România este a noastră, iar dependenţa voastră de noi va deveni totală. Actualul preşedinte ne-a pus puţin în dificultate atunci când a venit cu guvernul PSD-PDL, pentru că ceea ce noi ne doream era instabilitate economică şi politică. A trebuit să presăm extrem de mult pentru ca ruptura la nivel guvernamental să se producă, să cadă Guvernul, să se amâne sosirea tranşei de bani de la FMI, însă până la urmă, cunoscând mentalitatea colerică romanească, am reuşit.
UI: Nu îmi vine să cred. Este evident că suntem naivi şi stârnim furtuni în paharul cu apă. Hai să revenim puţin la acea legatură între casele românilor şi creditul de consum.
Bancher: Îţi spuneam că în 2008 am dat masiv credite de consum, atât bugetarilor cât şi angajaţilor din sectorul privat. Atracţia era mare întrucât nu trebuiau să prezinte garanţii, însă noi ştiam că în 2009 ne vom atinge scopul. Şi, într-adevăr, pe fondul crizei economice, au explodat restanţierii. Asta înseamnă că oamenii nu şi-au ****ătit ratele către bănci, iar noi am trecut la executare silită. Aici am avut iar nevoie să ne concertam eforturile astfel încât să nu existe grupuri financiare româneşti, companii sau persoane private, care să ne strice planurile, întrucât riscam să ne trezim că vin să cumpere activele imobiliare scoase la vânzare. Aşa că a trebuit să lovim şi mediul de afaceri privat, pentru ca oamenii de afaceri să se lupte pentru supravieţuire şi să nu aibă lichidităţi pentru a cumpăra nimic. A trebuit să-i facem să devină preocupaţi de grija zilei de mâine, iar sub teama falimentului ne-am eliminat competitorii.
Şeful BRD Soc. Gen. spunea într-un ziar românesc că este momentul să ne eliminăm competitorii. Exact asta facem, vă eliminăm din jocurile economice din propria voastră ţară.
UI: Aţi eliminat concurenţa autohtonă blocând creditarea pentru firme şi blocând piaţa executărilor silite?
Bancher: Corect. Şi nu a fost greu. Pe o piaţă internă gâtuită de blocajul financiar, firmele româneşti au fost sufocate de lipsa lichidităţilor, iar guvernul din 2009 a fost lăsat fără nicio posibilitate de a asigura resursele financiare. Dacă într-o ţară guvernul nu are bani pe care să-i injecteze în economia naţională, iar noi bancherii vă blocăm accesul la credite, firmele ajung fix ca o gradină de flori, expusă arşiţei zilnice, pe care nu o mai udă nimeni şi care până la urma va muri. De aceea spuneam că a trebuit să ne agităm puţin pentru a împiedica acest guvern din 2009 să pună în aplicare măsurile economice, şi să abatem atenţia asupra luptei din campania electorală. După ce ne-am asigurat că pur şi simplu nu va exista riscul să apară intruşi care să cumpere activele imobiliare, case, terenuri, scoase la vânzare de executorii noştri bancari, am început să trimitem pe bandă rulantă dosarele celor care au luat credite de consum, către executori. Nimeni nu a sesizat faptul că nu ne interesa de fapt să le vindem casele, ci să manipulăm piaţa imobiliară, să o tragem în jos, asigurându-ne în acelaşi timp că la momentul potrivit, când curba prăbuşirii imobiliare va atinge cel mai de jos nivel, grupurile financiare din ţările noastre de origine să cumpere masiv şi la preţuri de nimic aceste active. Te asigur că în 2010 un apartament cu trei camere care în 2008 era evaluat la 150.000 euro, va fi scos la vânzare, la executare silită, la preţuri de sub 30.000 de euro şi nu va veni nimeni să cumpere, pentru că în 2010 toţi vor fi preocupaţi să ţină banii deoparte pentru ziua de mâine. Va fi momentul perfect să cumpărăm totul pe nimic.

Românii vor deveni chiriaşi în propriile case, pentru că acesta a şi fost obiectivul nostru primordial, şi anume achiziţiile la preţuri infime. Pentru asta era obligatoriu să ducem piaţa imobiliară la un maxim, pentru ca pe fondul prăbuşirii acesteia, noi să culegem caimacul. Şi la plan se adaugă şi presiunea pe moneda voastră naţională.
UI: Ce presiune? Văd că acum leul se întăreşte, deşi, într-o ţară care nu produce nimic, aflată în criză politică, lovită de criza financiară, nu îmi explic care poate fi suportul de întărire a leului.
Bancher: Păi este vorba de aceeaşi reţetă, care se învaţă la orice curs de MBA. Aşa cum piaţa imobiliară a fost dusă de noi la maximuri ireale, pentru că trebuia să vă dăm credite la valori foarte mari, ca să aveţi pe următorii 30-40 de ani de ****ătit rate uriaşe către noi, pentru a deveni în acest interval de timp atât proprietarii caselor voastre, dar şi asigurându-ne că veţi munci voi şi familiile voastre pentru noi, pentru a ****ăti aceste rate ireale, tot aşa, bula speculativă a monedei naţionale trebuie manipulată, însa în sens invers. În cazul speculaţiilor pe moneda naţională, trebuie să ducem leul la un nivel minim, cât mai mic posibil, lăsându-l apoi să explodeze, să urce la valori mari, valori reale, undeva către peste 5 RON pentru un euro. Adică vom face euro atât de scump încât să nu vă puteţi permite să cumpăraţi activele imobiliare scoase la executare silită, nici când ele vor avea valori în euro relativ mici, dar şi pentru ca micimea salariilor românilor, salarii ****ătite în lei, să facă din rata către banca un coşmar al vieţii de zi cu zi. Totul legal, profitând de naivitatea generală, de eternele lupte politice şi de tot acest context românesc, care din 2006 lucrează pentru noi şi în interesul nostru. Iată ca ieri euro era deja la 4,21 lei.
UI: Aşadar totul este componentă a unui plan. Când va fi detonat?
Bancher: În ciuda galopului înregistrat de alte active din aceeaşi clasa de risc în ultimele zece luni, leul nu are cum să participe la această revenire, fiind evident pentru orice începător că este totul o bulă speculativă.

“Investitorii urmăresc cu îngrijorare mai întâi derularea acordului cu Fondul Monetar Internaţional, iar mai apoi turbulenţele de pe scena politică”, spune Koon Chow, analist la Barclays Capital, una dintre cele mai mari bănci de investiţii britanice. El consideră că euro ar putea să coboare spre 4,1 lei. Balon de săpun, care este un element al şarjei finale de cumpărare a României la OUTLET. Pentru că de fapt, prin încingerea campaniei electorale, noi avem acoperirea perfectă că nimeni nu mai are timp să ne strice planurile.
UI: Ce veţi face cu alte active, cu casele românilor?
Bancher: Păi este esenţial să controlăm aceste active, întrucât ele sunt o monedă de tranzacţionare pe pieţele internaţionale. Uitaţi-vă la Dubai, acolo unde expunerile băncilor noastre se lovesc de nevoia de a acoperi pierderile. Pierderile se acoperă prin creşterea ritmului de exploatare a muncii celor care au credite la bănci. Ei trebuie constrânşi să lucreze mai mult şi să ****ătească rate mai mari către noi. Având în mână bunul cel mai de preţ al unui om – locuinţa – acesta va munci pentru noi. Recreăm astfel sistemul sclavagist perfect, o aparenta libertate în care mintea şi atenţia cetăţeanului este atrasă de lupta politică, fără ca cineva să mai aibă timp să se gândească la ce li se întâmplă cu adevărat. Iar când se vor trezi va fi de fapt foarte târziu. Nouă ne trebuie să exploatăm forţa de muncă a voastră, să vă împingem să munciţi mai mult ca să ne ****ătiţi nouă mai mult.
UI: Mai am o singură întrebare. Spuneţi că aţi contribuit la încingerea campaniei electorale, pentru că trebuia să sădiţi sămânţa unei confruntări politice puternice, întrucât instabilitatea politică era necesară. Concret, aţi ****ătit politicieni români să pună umărul la actuala criză politică?
Bancher: În mod evident, în 2007 şi 2008 am sprijinit şi susţinut politicieni care aveau acces la frâiele guvernării, ca să fim lăsaţi să derulăm amplul program de acordare masivă a creditelor de consum. În 2009, fiind an electoral, grija noastră a fost să alimentam puternic apariţia unui contracandidat puternic pentru actualul preşedinte, care avea o cotă mare de popularitate, şi am reuşit. Mult mai uşor şi mai ieftin decât ne imaginam. Să ne înţelegem: nouă nu ne pasă cine va ieşi preşedinte pentru că oricum sunteţi la mâna noastră în plan guvernamental. A fost mai uşor pentru că aveţi în România o pasiune extrem de mare să vă consumaţi energiile fix în direcţiile care nu vă aduc avantaje, care vă îngroapă şansele la un viitor mai bun. Suntem şi noi uimiţi de modul în care marea masă a jurnaliştilor ne-au făcut misiunea mult mai uşoară, implicându-se emoţional în această campanie electorală, doar pe fondul ideii că actualul vostru preşedinte trebuie dat jos, fără să aibă niciun fel de viziune economică asupra realităţii. Repet, noi doar am alimentat ascensiunea unui oponent puternic pentru dl. Băsescu, iar restul l-a făcut mass-media şi naivitatea voastră, de la sine. Anul 2010 va aduce şi răsplata pentru munca depusă de noi în ultimii 4 ani, pentru că vom aduce România la statutul de ţară total şi, cel mai important, ireversibil dependenta de frâiele complicatului sistem financiar-bancar mondial. Nu vreau să par cinic însă, în 1989 toate activele ţării erau ale clasei proletare, adică de fapt ale nimănui, fiind controlate de o mână de oameni care decideau în această ţară şi pentru a căror bunăstare muncea întreaga naţiune. La 20 de ani veţi fi ajuns fix în aceeaşi situaţie, adică nimic nu va mai fi în proprietatea voastră, dar în acelaşi timp veţi munci să vă ****ătiţi datoriile. Iar economia naţională va fi dominată de multinaţionalele controlate indirect tot de către noi, în vreme ce falimentele firmelor româneşti, deţinute de români, vor continua şi în 2010, întrucât fără finanţare, fără credite şi cu un guvern care nu are resurse financiare, nu există şanse de supravieţuire. Astfel încât tinerii români vor avea doar două opţiuni: angajaţi la Stat sau angajaţi la multinaţionalele străine. În ambele variante numai noi câştigăm.

http://viculio.ecosapiens.ro/prabusirea_romaniei/
#36. Dragoteanu Dragos | 24.05.2010 | 16:51
-7 (8/1)   
@Pentru postul 35 - Marin
Marine,da-mi voi sa-ti spun ca,am stat 10 zile la Berlin in timpul ultimului Campionat Mondial de Fotbal si,cu tot respectul pentru nemti,Bucurestiul e o mare metropola pe langa Berlin,raportat la consum,masini,et. Pentru mine,e exact invers,Berlinul e un sat mic si frumos,comparativ cu Bucurestiul. D-aia imobilele sunt mai ieftine acolo! Parerea mea...
#35. marin | 24.05.2010 | 06:05
4 (2/6)   
Daca in Berlin o garsoniera e 15-20.000 euro, in bucuresti, un sat mai mare, n-ar trebui sa fie peste 10.000 euro. Oricum, Baraganul e plin de case noi si goale, la fel Chitila, Chiajna, 1 Decembrie etc. Reducerea de salarii si pensii, concedierile si scumpirea utilitatilor vor avea un impact mult mai mare in scaderea preturilor decat se arata in acest articol. Economia reala a Romaniei e foarte slaba, iar Caritasul cu case a luat sfarsit de 2 ani, ca in SUA, unde se vind locuinte cu 8 camere pe 1 dolar + taxe notariale.
#34. gogu | 24.05.2010 | 00:56
3 (2/5)   
Gogu cu g mare ... vise taica vise
#33. Gogu | 23.05.2010 | 17:00
-10 (11/1)   
Ce de-a filozofi ! Ca intotdeauna , acestia traiesc in alta lume . Lume plina de complexe si invidie . Mai alde Miciurin , ce vorbiti voi si ce ati vrea sa se intamole , este valabil pentru treimea de salahori . Din fericire , exista o treime formata din economia neagra care n-are habar de constrangerile nationale si care sta doar la panda . Bani sunt in aceasta treime suficienti cat sa tina preturile in frau si sa nu existe prabusiri conjuncturale asa cum ar vrea filozofii . Nici macar in Rahova preturile nu vor da inapoi la nivelul anilor 200? .
#32. Catalin | 23.05.2010 | 11:54
-6 (7/1)   
In martie 2003 , am cumparat garsoniera confort 1 , decomandat , 44 mp in bloc construit in 1987 , la etajul 5 din 8 , bloc de garsoniere , de la balcon vad tramvaiele ca nu am nici un bloc in fata mea , pe Sos. Oltenitei , la 300 m distanta de ansamblul rezidential Junior ( e ala linga stadionul ala , de la Piata Big Berceni , mai mergi 2 statii de tramvai inainte spre Popesti Leordeni si este pe dreapta cum bobori ) . Am platit atunci pe el 7500 dolari SUA proprietarului in mina , bani curati si trebuia si fostul proprietar sa plateasca actele partea lui 300 dolari sua si nu a vrut . In fine . Am platit actele 300 dolari sua partea mea si inca 300 dolari sua partea fostului proprietar. In total am dat pe garsoniera in martie 2003 suma de 8100 dolari sua cu acte cu tot .
Acum pe criza mi s-a oferit pe ea 40.000 euro ( in luna aprilie 2010 ) , este complet renovata in august 2008. Tot am schimbat in interior ( baia toata completa , instalatii sanitare , balcon inchis cu termopar , termopan la bucatarie si baie , usile din interior , gresia si faianta din baie , bucatarie si hol , in sufragerie am izolat un perete de pe exterir , balconul are termosistem , tot mobilierul este nou , aparatura electronica si electrocasnica toata noua , instalatia electrica toata noua, aer conditionat ) . In concluzie , e ca un apartament nou construit . Ce nu are : izolatie termica exterioara si centrala termica de aparatament . Cam asta ar fi . Nu am bani sa o vind si sa imi cumpar 2 sau 3 camere . Am si o rata la banca din care mai am de plata 2 ani. Sunt multumit de ce am .
#31. marian | 22.05.2010 | 22:01
2 (2/4)   
in decembrie 2008 am fost la bulgari, in zona Sunny Beach si Nessebar; o zona foarte frumoasa, unde nemtii au construit foarte mult. Cand nu se vorbea de criza metrul patrat construit se vindea intre 500-600 E/mp (constructii noi). Diferenta de pret era data de distanta pana la plaja. La vremea aceea in Bucuresti mp construit se vindea intre 1400-1500 E/mp la periferie. Intrebarea mea e legata de diferenta de pret intre noi si bulgari. Avem cam aceeasi putere de cumparare, pretul materialelor de constructii sensibil egal, manopera la fel....ma face sa cred ca doar profiturile difera. As fi curios sa aflu ce ajustari de preturi au suferit constructiile din Bulgaria.
#30. AristotelCostel | 22.05.2010 | 11:41
6 (2/8)   
@tavi mitan

Intamplarea face ca am spus din 2007 ca ****' nu-i va ierta pe imobiliari. Nu-i nevoie sa ma intrebe nimeni nimic, ofer raspunsuri cu placere la orice este legat de marlanie, smecherie, teapa... locala sau globala.

Stai linistit ca traficul pe blog creste chiar si in lunile in care nu scriu nimic. :) Fiecare post de pana acum a ramas valabil, iar retorica mea incepe sa capete sens chiar si pentru fazanii cei mai trepanati. Repet, este placerea mea sa demonstrez marlania "profesionistilor" din domeniu si... surpriza, am colectionat toate mizeriile care s-au scurs in ultimele luni de "revenire" si va incepe sa... ploua cu marlani. :)

P.S. Cei care mi-au reprosat probleme de "etica si morala" vor avea surprize marete pe bloguri cu trafic consistent.
#29. Tavi MITAN | 21.05.2010 | 23:41
-3 (7/4)   
Toti cei care au necunoscute in zona imobiliara, politica, probabil si fotbal ar fi bine sa apeleze la Dnul Aristotel. Omul are raspunsuri la toate intrebarile, chiar si la cele neadresate lui. Cunostintele despre piata nu ii dau liniste, il indeamna sa filozofeze. Nu il lasati incarcat cu atata informatie si teorii pretioase.
La multi ani, Domnule Costel!
#28. Mitca | 21.05.2010 | 21:44
5 (3/8)   
Se face prea mare caz de piata imobiliara care oricum e strict speculativa, pt. ca felul in care sint calculate preturile e aberant.In RO se face specula cu orisice, de produs nu se produce nimic. In acest sens RO si Grecia au situatii similare si baselu vrea sa traga friiele de frica, vazind ce se intimpla la Atena. Oamenii nu mai au bani in buzunar si sa discuti despre preturile imobilelor e moft. Cind omul de rind trebuie sa invirta leul de trei ori pina il cheltuie, vor suferi toti. Intreaga economie va avea de suferit. Masurile luate de guvern au fost pripite, influentate de frica si sint nefondate economic. R va avea de suferit mult in urmatorii ani. Vor fi ani grei, foarte grei!
#27. mihai | 21.05.2010 | 13:22
4 (4/8)   
Pt Tavi am o intrebare!!! Dac construiesti o casa in camp care DPDP al costului de productie ajunge la 500 Euro/m2 si nu a cumpara nimeni care este pretul pietei? 0 lei, ramai cu ea si mai platesti si taxe! Asta inseamna pretul pietei! In schimb daca ai un teren al carui m2 este 2000 Euro si pretul de constructie al m2 este de 700 euro (vorbim de pretul peste medie) poti sa vinzi acel imobil si cu 5000 Euro/m2. Piata are cerere si oferta! In cazul "productiei de case la hectar" conteaza zona unde construiesti, infrastructura, "productivitatea imobilului" in caz ca il inchiriezi, vecini etc! In zonele centrale preturile imobilelor vor avea "corectii" in zonele proaste vor avea "scaderi" iar in zonele foarte proaste .... faliment! E foarte simplu! Iar ca sa stai linistit in maxim 6 luni ne intoarcem lavalorile din 2000- 2002 pentru zonele proaste!
#26. Gopo | 21.05.2010 | 13:13
4 (4/8)   
@Tavi

Am senzatia ca vorbesc in romaneste, iar tu raspunzi in limba eschimosilor. Ce treaba au preturile umflate din ziua de azi cu costurile tale sau ale altcuiva de constructie ? Construieste mestere ce vrei si cat te tine buzunarul. Nu-mi purta tu de grija, ca eu n-am de gand sa ma mut, nici in Ferentari nici in alta parte. In schimb ma voi distra pe cinste cand "piata imobiliara" se va prabusi in sfarsit, asa cum merita.
#25. AristotelCostel | 21.05.2010 | 12:38
5 (3/8)   
... tavi mitan steel-head, in Romania s-a construit un cotet, o casa, un bloc, 5 blocuri... fara optimizarea costurilor si fara considerarea vreunui segment de piata. S-a mers pe ideea ca de fazani e plina Romania.

Stai linistit ca nu poate fi vorba de calitate nici la cloacele noi si vor fi executate si sub 200 Euro/mp.

Nu intereseaza pe nimeni cat te "costa" sau cat te-a "costat" pe tine... viata in capitalism e dura... pomana nu mai exista. :)
#24. aly | 21.05.2010 | 12:16
6 (5/11)   
"Tavi" - fa-ma si pe mine te rog sa inteleg ca sunt mai batut in cap.Orice complex rezidential este o afacere da?S-a construit ca sa se vanda mai scump si sa iasa profit.Acum ce nu inteleg eu, ca de fapt aici se rupe filmul, daca nimeni nu cumpara, ca in orice afacere nu inteleg de ce nu poti sa pierzi.Nu este obligatoriu sa castigi.Au construit baietii cu 500 de euro metru, nu inteleg de ce nu pot sa vanda cu 300 de euro.Care este problema ca este sub pretul de constructie(toti, dar absolut toti agaricii spun peste tot ca "sub acest pret pe metru" nu putem sa scadem.Daca vrei sa mai recuperezi ceva vinzi si sub pretul de constructie.Si vei vedea ca asa se va intampla in viitor ( nu foarte indepartat )
#23. Tavi MITAN | 21.05.2010 | 11:38
1 (6/7)   
Gopo,
Eu nu am nimic de vanare. Eu imi construiesc singur ce am nevoie si vad cat costa. Tu stai in continuare pe site, asteapta sa scada preturile la apartamentele din Ferentari si muta-te acolo.Ca principiu ai dreptate: apartamentele prapadite sa ramane la cei fara obraz. Dar ce conteaza pretul lor atata timp cat nu m-as muta in asa ceva nici daca l-as primi pe gratis? Eu vorbeam de o constructie corect executata, autorizata, proiectata etc. Construieste tu ceva si apoi scrie-ne cat te-a costat, dupa orice analiza de pret crezi ca e de luat in seama din punctul tau de vedere. Succes!
#22. Gopo | 21.05.2010 | 10:23
9 (5/14)   
@Tavi

Asta cu pomana sa o canti la alta masa, desteptule. Nu cumparatorii sunt cei care cauta pomana : ei platesc zeci de mii de euro. Agentii lu' peste prajit si proprietarii cauta pomana, aka baanii meiii, bah hahalerelor, ca eu am scuipat seminte pe vremea lui Ceasca de mi-a dat apartament si acum vreau 100.000 de euro bah, ca asa mi-a zis agentu, daca cer 100.000 isi ia si el comisionu, sa moara mama !

Personajelor din categoria de mai sus le adresez urarea sincera : sa ramaneti cu apartamentele voastre rapanoase si murdare in brate, pana cand veti crapa, impreuna cu fripturistii care tot tin pretul sus, sperand la sfantul comision.

Mi se rupe de cat e pretul pe metru patrat : daca are cineva tupeul sa pretinda ca un metru patrat prin ferentari, militari, samd a costat 1000 de euro la constructie in 1970-1980, nu merita nici sa-l injuri. E clar ca stratul de nesimtire e asa de gros incat nu-l perforeaza nimic.

Pretul, cel putin la apartamentele vechi, trebuie sa revina la nivelul din 2000-2002, daca nu si mai jos, tinand cont ca respectivele cutii de chibrituri sunt cu 10 ani mai vechi. Alt exemplu de cretinism imobiliar : cu cat trece vremea, cu atat pretul creste. De ce ? C-asa vrem noi.
#21. anonymus | 21.05.2010 | 09:06
6 (5/11)   
@ Tavi MITAN
Tu cazi dintr-o extrema in alta.
Este evident ca valori de 200 eur/mp sunt absurde (in majoritatea cazurilor; sunt sigur insa ca in anumite cartiere aceste valori sunt posibile :-), dar asta nu conteaza prea mult).
Insa, nici valori de 900-1200 eur/mp (sau chiar mai mult) nu sunt normale, si chiar nu vad nici un argument care sa sustina asemenea valori.
Lacomia trebuie sa inceteze, altfel adio piata imobiliara...
#20. Tavi MITAN | 20.05.2010 | 22:36
-5 (11/6)   
Citind comentariile expertilor in constructii de mai sus, ma intreb: cati dintre ei au construit o casa, o camera, chiar si un garaj? Preturi de 200 Eur/ m.p. nu vor fi niciodata. Incercati sa va construiti singuri cea mai simpla unitate locativa - o bucatarie de vara, un cotet pentru caine sau orice considerati ca va este necesar Dvs, gospodariei. Mergeti personal si cumparati-va materiale, autorizati-va lucrarea, executati-o cu mana Dvs ca sa nu platiti manopera altcuiva si apoi socotiti cat v-a costat investitia. O avere! Domnilor specialisti, puneti mana pe tesla si munciti, apoi evaluati piata imobiliara lansata sau distrusa de altii - prin prisma muncii, costurilor, timpului. Exista o vorba f urata: poate nu ati aflat ca Ceausescu a murit, pomana nu mai exista!
#19. gogu | 20.05.2010 | 18:05
2 (5/7)   
poate ca o sa renunte basescu traian la furturi si atunci economia o sa-si revina, la fel si imobiliarele
#18. Gelu M. | 20.05.2010 | 15:46
7 (5/12)   
Romani: nu va bateti jos de banii vostrii, de anii si sanatatea voastra si nu mai imbogatiti speculatorii, samsarii si bancile!!! Nimeni nu va va mai putea ajuta dupa ce v-ati pus capul pe butuc asteptand ghilotina sau gatul la jug asteptand bataturile pe ceafa.

1. Cand inflatia galopeaza energic sfidand orice politica macro a bancii centrale....
2. Cand somajul este in floare si cifrele cresc de la zi la zi, tot mai multe companii inchizandu-si portile iar perspectivele sunt sumbre sub acest aspect mai ales dup ace s-a decis reducerea fondului salarial al bugetarilor...
3. Cand romanii se indatoreaza cu 20 de miliarde de la diverse institutii financiare (cine credeti ca va plati dobanda si cat de mica intuiti dvs ca este aceasta...) ca sa aiba de unde plati salariile bugetarilor si pensiile.... si curand se vor mai imprumuta inca minimum 30 de mld euro …
4. Cand aproape toate santierele au oprit cvasi-total constructiile (aveti idee ce inseamna sa conservi un santier sau sa reincepi o contructie peste 2-3 ani...)...
5. Cand finantarea a devenit extrem de scumpa, aproape intangibila, nici o banca nemaiavand curajul de a arunca cu banii aiurea cand nimic nu poate fi previzionat sau evaluat macar...
6. Cand marea majoritate a marilor fonduri de investitii au vandut tot ce detineau in Ro si au fugit mancand pamantul de aici...
7. Cand infrastructura romaneasca este mirifica, dar lipseste cu desavarsire, iar santierele de autostrazi sunt in cel mai bun caz in faze incipiente daca sunt subfinantate iar Bechtel-ul concediaza toti salariatii si nu mai misca un pai pana nu-si primeste tainul ...
8. Cand imobilele s-au scumpit de peste 10-15-20 de ori fata de momentul de debut al anului 2001 (o garsoniera in 2001 prin dristor era undeva la 4-5000 de dolari iar in 2008 s-au tranzactionat si la 90-100.000 de euro) in conditiile in care veniturile populatiei abia daca s-au triplat in acelasi interval ....
9. Cand rata de nerambursare a creditelor creste dramatic zilnic si economia este in pragul incapacitatii de plata (facturile de plata neachitate se inmultesc ametitor)... si cand statul roman nu plateste (nu poate) facturile catre diversi furnizori de produse si servicii si genereaza blocaj financiar in cascada (de nerambursarea TVA nici nu mai pomenesc…) ...
10. Cand salariul mediu este in Ro aproximativ 350 de euro si de el depinde peste 75 % din populatia naiva a frumoasei noastre tari...
11. Cand peste 100.000 de bugetari vor fi curand disponibilizati si vor ramane fara nici o sursa de venit pentru urmatorii 3-5-7 ani…

..... noi mai putem spera la ceva bun in urmatorii 3-5 ani de criza (recesiune) profunda...?!?

Imobilele se tranzactioneaza la intalnirea ofertei (de cele mai multe ori aberanta) cu cererea (in scadere continua ca urmare a arderii lichiditatilor si a sistarii creditarii). Pretul tranzactiilor este in declin continuu ce nu se va opri in urmatorii trei-cinci ani, cat se estimeaza a dura criza financiara in RO.

Pana in august 2010 pretul unui metru patrat util de bloc cenusiu ceausist va deveni maxim 300 de euro (nu trebuie sa uitam ca ceausescu le-a construit cu 100 usd, da, ati citit bine UNA SUTA dolari americani metru patrat, si sunt si neizolate termic si fonic si in cea mai proasta conditie fizica). Asta inseamna ca un apartament cu 4 camere la vreo 90 de metri patrati utili va costa maxim 27.000 de euro (daca este in buna stare si construit macar dupa anul 1980). Toate celelalte imobile se vor alinia in consecinta ca si preturi. Metru patrat de constructie noua la gri (fara comisioane, taxe, profituri exorbitante ale agentilor imobiliari, investitorilor, constructorilor) nu are voie sa depaseasca 250-300 euro, daca vorbim de materiale de calitate (in caz contrar pretul nu trebuie sa sara de 200 euro per metru patrat construit). Trebuie sa fii nabab, nebun sau inconstient sa cumperi acum la un pret mai mare de cat cel corect, succinct prezentat mai sus.
Va veni curand si vremea cand bancile din Romania sa inceapa sa execute silit datornicii la rate si sa nu mai tot ascunda dejectiile sub covor (sub forma de provizioane, reesalonari, vanzari de active toxice, etc) ca oricum déjà a inceput sa miroasa…
#17. **** blog | 20.05.2010 | 13:44
7 (5/12)   
George, imagineaza-ti blocuri intregi cu restantieri la intretinere... Sute si mii de blocuri comuniste unde se vor aduna sume neplatite de zeci de milioane de lei noi. De unde ****' sa se mai plateasca ratele la banca daca nici de platile curente nu vor mai fi ???

Romania are actualmente o datorie externa de 86 miliarde de euro comparativ cu cea din anii 80 in valoare de 13 miliarde de USD pe care regimul Ceausescu a platit-o indobitocind populatia...

Toate astea pe fondul unei industrii inexistente. Romania exporta doar materii prime si Dacia. ATAT !!!

Preconizez pentru 2011 - garsoniere cnf 1 20.000 Euro, 2 camere 30.000 si restul - direct proportional cu aceste valori (ma refer la zonele de nivel mediu ( Drumul Taberei, Titan, 13 Sept etc)
#16. Gopo | 20.05.2010 | 11:06
10 (7/17)   
Piata imobiliara sa se prabuseasca. Complet nu se poate, dar inca e loc pentru mult mai bine.

Din 2000 incoace agentii imobiliari au impins mereu, in mod artificial, preturile in sus, incurajand speculantii si mosii/babele aduse de Ceasca la orase (prima generatie incaltata) sa ceara preturi absurde pe cutiile de beton imputite pe care statul roman i-a facut proprietari pe acesti rupti in ****. In mod normal, n-ar fi trebuit sa fie proprietari nici pe o cusca de caine, daca te uiti la sumele platite. Azi viseaza la zeci de mii sau chiar sute de mii de euro pentru apartamente de 20-30 de ani, multe din ele insalubre, si care trebuie renovate complet inainte sa ofere conditii macar aproape de civilizatie. Numai in Romania poti vedea asemenea absurditati : mergeti in Franta, Olanda, Germania, samd. Oriunde, pentru sume similare poti achizitiona o casa/un apartament mai mare, infinit mai confortabil. Ca sa nu mai zici de serviciile publice. Un amic de-al meu a vazut un astfel de mos comunist imbecil care in 2006, putin inainte de aderarea la UE, cerea 50.000 de euro pt un apartament cu doua camere in Militari, vechi, urat si putind a naftalina si mucegai. Rupt in ****, dar cu nasul pe sus si sustinut din rasputeri de agentia imobiliara, respectivul il mai si informa ca "daca nu se grabeste o sa mai creasca pretul, ca intram in UE si o sa poata si strainii sa cumpere case aici in Romania". Sunt sigur ca a doua zi dupa aderare hoarde de germani, englezi, francezi, etc, s-au luat la bataie pentru oportunitatea de a arunca cu euro in cutiile de beton romanesti.

Asa ca piata sa cada in continuare. Proprietarii sa ramana cu ochii beliti la usa, sa astepte facturi babane la caldura la iarna, si sa viseze in continuare cai verzi pe pereti. Agentii imobiliari sa ramana cu .... si cu declaratii optimiste prin reviste si tembelizor despre cum o sa-si "revina" piata. Se pacalesc singuri sau spera sa mai pacaleasca ceva fraieri.
#15. AristotelCostel | 20.05.2010 | 11:05
9 (4/13)   
georgica, inflatia va fi pe produsele de baza, generatoare, in fapt, de deflatie pe produsele de folosinta indelungata. Cei cu bani vor putea cumpara un camion doua de ceapa mai putin sau o casa doua... in plus. :)

Totusi, mai intai vor fi corectii brutale in intreaga economie speculativa globala, iar imobiliarele ocupa un loc de "cinste" in domeniu.

Trebuie sa ne intoarcem la nivelul de consum din 2002-2003 si sa reconstruim o economie functionala si nedependenta de bani straini si produse din import. Imobiliarele nu sunt altceva decat consum, ori reducerea consumului inseamna fix dezastru pentru majoritatea domnilor intervievati, cat si pentru tine. :)

Romanii cu bani vor avea motivatii reale de emigrare in tari cu apa calda.

P.S. Majoritatea comentatorilor sunt proprietari frustrati si agenti imobiliari necontactati. :)
#14. AristotelCostel | 20.05.2010 | 11:04
5 (5/10)   
georgica, inflatia va fi pe produsele de baza, generatoare, in fapt, de deflatie pe produsele de folosinta indelungata. Cei cu bani vor putea cumpara un camion doua de ceapa mai putin sau o casa doua... in plus. :)

Totusi, mai intai vor fi corectii brutale in intreaga economie speculativa globala, iar imobiliarele ocupa un loc de "cinste" in domeniu.

Trebuie sa ne intoarcem la nivelul de consum din 2002-2003 si sa reconstruim o economie functionala si nedependenta de bani straini si produse din import. Imobiliarele nu sunt altceva decat consum, ori reducerea consumului inseamna fix dezastru pentru majoritatea domnilor intervievati, cat si pentru tine. :)

Romanii cu bani vor avea motivatii reale de emigrare in tari cu apa calda.

P.S. Majoritatea comentatorilor sunt proprietari frustrati si agenti imobiliari necontactati. :)
#13. george | 20.05.2010 | 10:32
-1 (7/6)   
Ar mai fi cateva argumente pentru stabilizarea preturilor, pentru cei care vor sa le vada si nu sunt orbiti de interesul propriu ....adica sa cumpere cat mai ieftin. Asta ar fi primul dintre ele, ca sunt foarte multi care posteaza comentarii sau urmaresc stirile cu scaderi de preturi: adica vor sa cumpere.
Al doilea, bugetarii au primit case pe degeaba in anii 90 si nu au presiuni de la banca pentru ca nu au credite. In Bucuresti este un stoc mare de locuinte blocate, oamenii nu vor sa vanda pentru ca e casa in care stau si nu au unde altundeva sa plece.

Bancile vor trebui sa scada dobanzile pentru ca nu mai au cerere.

Economia gri care este mare si se va dezvolta si mai mult.

In cele din urma, acesti banii trebuiesc bagati in ceva pentru ca altfel inflatia ce va urma pe USD, EUR, Ron si orice alta moneda ii va face sa valoreze 0.

Sunt de acord si cu factorii care pot duce la scaderea preturilor; nu ii mai enumar pentru ca astia sunt pe toate drumurile. Romania a trecut de la specula pe cresterea pretului la specula pe scaderea pretului. Ca de obicei cei mai lacomi se vor pacalii.
#12. anonymus | 20.05.2010 | 08:25
8 (4/12)   
@ Bogdan
Un pret de 30-40 000 euro ptr un apartament de 3 camere nu este un pret de nimic. Sunt o groaza de bani.
Numai noi consideram acesti banii nu sunt mare lucru, te asigur ca in Europa, acesti bani sunt foarte multi, si se obtin foarte, foarte greu.
Ne-am obisnuit sa obtinem banii foarte usor (in mare parte prin imprumut), si acesta este unul din parametrii cresterii absurde a preturilor. Ei bine, draga Bogdan, acest lucru s-a schimbat, obisnuieste-te cu aceasta idee. In acelasi mod se vor obisnui si ceilalti proprietari. Referitor la proprietarii de apartamente second-hand, asa cum, fara a face mare lucru, de la cateva mii de dolari, apartamentele lor au crescut la 100-150 000 de euro, tot asa vor trebui sa inteleaga (si sa accepte) o scadere apropiata de realitate. Vezi tu, economia functioneaza in ambele directii.
Eu ti-am raspuns la intrebare, astept raspunsul tau, desi ma indoiesc de disponibilitatea ta de a mi-l acorda.
#11. cristian | 20.05.2010 | 01:03
3 (3/6)   
preturile apartamentelor vor scadea ................ cu siguranta, cu ce procent nu stiu dar eu unu personal astept sa iau ceva a`partament in bucuresti in titan 35 mp cu 30 mii euro de craciun tks,...............
#10. AristotelCostel | 19.05.2010 | 23:49
6 (4/10)   
bogdan... cine va fi nevoit. Slava domnului, Romania e prima in UE la... saracie si numar de proprietari. :)

Copos ramane un aerian comunist cu acces la banii deponentilor... CEC. Se strange latu'.
Dan Ioan Popp isi smenareste clientii cu factura la intretinere... asa ca mai bine l-ati fi consultat si pe Bercea Mondialu'.

Orice decizie vor lua politrucii, vor scadea salariile bugetarilor, se vor reduce veniturile celor din mediul privat, vor creste taxele, iar economia speculativa se va sufoca.
#9. Bogdan | 19.05.2010 | 23:05
-8 (12/4)   
Da domnule anonymus, iti voi raspunde intrebarii dumitale daca primesc si eu raspuns la intrebarea "Cine isi va vinde casa la preturi de nimic?"
#8. Manole | 19.05.2010 | 21:33
7 (3/10)   
Aiurea , domnule Copos . Grosul banilor din piata gri trec pe la bugetari . Toate spagile din achizitii publice , asemenea . Cumparatorii cei mai numerosi au provenit din zona bugetara si stiu exact ce spun . Eu insumi am ridicat o sumedenie de constructii cu aceasta destinatie . Chiar daca scad salariile , cei din sistem vor compensa cu alte obiceiuri vechi ,asa ca , atentie la buzunare . In final ,toata aceasta poveste cu reducerea de salarii va fii decontata de zona privata . Vom trai si vom vedea .
#7. mihai | 19.05.2010 | 16:47
4 (4/8)   
Anonymus. Nu iti bate capul! Suny curios cati bani au oamenii acestia care au aruncat cu zecile (unii cu sutele) de mii de euro. Eu cunosc oameni care au vandut apartamente intradevar vechi si au platit vansuri la imobile noi. Pentru cele noi nu mai au cum sa ia credit , iar cei care au cumparat imobile vechi sunt acum in insolventa! Pe de alta parte eu cunosc mai muti oameni care au puis case gaj la banca si au cumparat Terenuri (parloage) la 20-30 Km de Bucuresti. Acum aceste terenuri sunt la 40% cat costau in 2007!
#6. anonymus | 19.05.2010 | 16:36
3 (6/9)   
@ Bogdan
Iti poti sustine cu argumente pertinente afirmatia?
Eu o sa te rog sa raspunzi intrebarii urmatoare: Cu ce bani se va cumpara?
Nu sunt absurd, daca argumentele sunt pertinente, promit sa-mi schimb parerea...sau macar sa mi-o mai nuantez. :-)
Dar, argumente, nu doar niste vorbe aruncate aiurea.
Hai sa te vedem...
#5. La anu' si la multi ani! | 19.05.2010 | 16:36
4 (5/9)   
Tare mi-e Dragoteanu ca astia gen Coposu nu intelege ca noi pelicanii nu ne simtem bine si ca nu mai pupa ei profiturile alea mari fara pic de munca cat o sa fie Zilisteanu de lunga....
#4. Bogdan | 19.05.2010 | 16:04
-25 (31/6)   
Pe cine vor acesti indivizi sa prosteasca? Preturile nu mai au cum sa scada. A fost o scadere abrupta, fortata, nefireasca, asa ca nu ne mai putem astepta decat la cresteri sau, in cel mai fericit caz, la o stabilizare. Personal as paria pe varianta stabilizarii, fiindca deja aceasta e in curs.

O zi buna tuturor.
#3. vipera | 19.05.2010 | 14:41
7 (5/12)   
incredibil ce sustine, nici acum nu ma pot opri din ras...trebuie sa fii oligofren sa il crezi
#2. anonymus | 19.05.2010 | 13:48
9 (7/16)   
Mesajul d-ului Popp este ptr fraieri.
Sunt 100% convins ca vor fi cativa (nu foarte multi) care "vor pune botul" la vorbele lui, asa cum au facut-o foarte multi inaintea lor, si acum sunt in executare silita. Trebuie sa fii *** ca sa cumperi la preturile actuale, sau si mai mult, sa crezi ca aceste preturi se vor majora mai devreme de 4-5 ani. Dar, repet, se pare ca nu am invata nimic...nu conteaza....mai este timp.
Pentru restul, este evident ca preturile se vor duce in jos cu cel putin 30%, si asta inca intr-un interval de timp foarte scurt.
Multa bafta celor care vor sa cumpere acum, si vorbim peste cateva luni.
#1. **** blog | 19.05.2010 | 13:15
15 (6/21)   
Cel mai pertinent comentariu este cel al domnului Dan Ioan Popp :))) Dumnealui sustine ca din toamna piata imobiliara isi revine si ca volum si ca preturi :)))

Doamne, mare e gradina Ta !!!Acum 20 de ani aveam secretari de partid care se ocupau cu propaganda, acum avem dezvoltatori imobiliari care imbratiseaza manipularea insa nu prea au pe cine sa prosteasca...
Adauga comentariu
Nume:*
Email:
Comentariu:*
 Doresc sa fiu informat pe e-mail de aparitia unui nou comentariu la aceasta stire
NOTA: Va rugam sa folositi un limbaj decent in comentariile pe care le lasati. Folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii se vor sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul media.imopedia.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Ai un comunicat de presă de publicat?

 
RSS
Primeste stirile pe e-mail

OFERTE RECOMANDATE
Iancului , SC: 280 mp
Magheru , SU: 50 mp, 2 cam.
Splaiul Unirii , SC: 95 mp, 3 cam.

Primul ghid imobiliar autentic! Sfaturi pentru realizarea unei tranzactii imobiliare, termeni imobiliari, financiari, precum si descrieri detaliate ale zonelor,doar pe ghid.imopedia.ro

Blog RUN
Adrian Crivii
Gabriel Alexandru
Dragos Dragoteanu
Daniel Dobre
Adrian Niculescu
Ilias Papageorgiadis

Cele mai noi si importante stiri din segmentul imobiliar iti sunt redate intr-un format inedit, menite a te tine la curent cu tot ceea ce inseamna noutati si ultimele tendinte in domeniul imobiliar, doar pe media.imopedia.ro

Ştiri imobiliare
Analize imobiliare
Evenimente imobiliare
Ghidul Prima Casă
Știri Prima Casă
Comunicate de presă
Arhiva video