Agentia Coldwell Banker a concediat, anul trecut, tot middle managementul, renuntand cu totul la pozitiile respective, si a schimbat toti brokerii din agentie, preferand in locul seniorilor oameni fara experienta, care sa fie instruiti in cadrul firmei.

Aceasta miscare, combinata cu o schimbare de strategie, a facut ca firma sa ajunga lider de piata si sa treaca pe profit in 2009, an care a adus pierderi pentru majoritatea firmelor care au dominat piata inainte de criza.Compania de consultanta imobiliara Coldwell Banker a inregistrat anul trecut venituri de peste 15,6 mil. lei (3,67 mil. euro), situandu-se pe prima pozitie in topul companiilor de consultanta si fiind singura firma din top care si-a crescut business-ul (cu 9%). Pe locul doi in top se situeaza compania Cushman&Wakefield cu 15 mil. lei (3,53 mil. euro), in timp ce fostul lider de piata, Colliers, a ajuns pe locul 3, cu 12 mil. lei (2,8 mil. euro), potrivit Mediafax. Singura firma din top care nu a scazut, cu exceptia Coldwell, este Jones Lang La Salle, care si-a mentinut afacerile la 9,8 mil. lei (2,3 mil. euro).

"Mi-am dat seama ca trebuie sa dau afara toti angajatii din middle management, care erau liantul dintre conducere si oamenii de vanzari, pentru ca este esential contactul direct cu acestia din urma, cu brokerii. La ei este informatia reala. Era un telefon fara fir intre viziunea agentilor de vanzari, middle management si top management", spune Valentin Ilie, 35 de ani, directorul executiv si actionar minoritar al companiei.

"Aveam parte de o imagine distorsionata asupra realitatii, pentru ca nu aveam contact direct cu brokerii. Middle managerii imi spuneau, spre exemplu, ca nu putem vinde pentru ca nu exista investitori dispusi sa cumpere locuinte", ignorand faptul ca in piata s-ar fi putut gasi si alte tipuri de clienti, precum clientii finali interesati de locuinte vechi, explica Ilie.

 


Sursa

12 July 2010