Cea mai mare lucrare de infrastructură urbană realizată în România în ultimele două decenii se apropie de sfârşit. Pasajul Basarab, care va conecta vestul Bucureştiului cu zona de nord a oraşului peste Dâmboviţa şi liniile de cale ferată de la Gara de Nord mai are câteva zile până la punerea în funcţiune.

18710-img_7096.jpgLucrările care au mai rămas sunt aproape neglijabile şi se concentrează aproape fără excepţie în zona podului hobanat (cu cabluri): montarea panourilor de plexiglas pe acoperişul staţiei de tramvai, finalizarea iluminatului arhitectural ori a montării reţelei de contact la linia de tramvai ori unele marcaje.

La mijlocul săptămânii următoare vor fi efectuate primele probe de încărcare pe podul hobanat, atât pe partea rutieră, cât şi pe linia de tramvai. Data exactă a inaugurării va fi stabilită în funcţie de rezultatele acestora.

Oricum, pentru început, linia de tramvai care va străbate pasajul (cel mai probabil 34, pe ruta Berceni - Obor - Piaţa Victoriei - Răzoare - Ghencea) nu va opri în staţia de pe pod. Asta pentru că realizarea acceselor (scări, scări rulante şi lifturi) este în întârziere.


Sursa

30 May 2011