Mareste fontul | Trimite pe yahoo messenger | Trimite pagina unui prieten | Printeaza pagina

Cum recunoşti un agent imobiliar de încredere? Colaborarea cu un profesionist este cheia succesului într-o tranzacţie

Publicat: | Autor: Raluca Joiţa, IMOPEDIA.ro | Numar afişări: 7916

Consultanţa oferită de un agent imobiliar profesionist scurtează semnificativ perioada de căutare a unei locuinţe şi scuteşte un client de numeroase bătăi de cap. Dar cum ajungem să colaborăm şi să recunoaştem un consultant imobiliar de calitate şi care sunt serviciile de care ar trebuie să beneficiem?

Cum recunoşti un agent imobiliar de încredere? Colaborarea cu un profesionist este cheia succesului într-o tranzacţieProfesionalismul consilierilor imobiliari este Specialiştii imobiliari străini trag un semnal de alarmă. Piaţa imobiliară din România are nevoie de legislaţie Legislaţia imobiliară este un subiect intens dezbătut pe piaţa românească. Dar nimic mai mult. Cu toată strădania diferitor asociaţii, cu tot ... un subiect aprig dezbătut atât în breaslă, cât şi între clienţii nemulţumiţi în urma unor servicii slabe primite. Recesiunea i-a învăţat pe români că trebuie să caute companii imobiliare cu reputaţie impecabilă şi că nu trebuie să accepte serviciile amatorilor.

 „Se poate spune că aceste condiţii economice nefavorabile au “curăţat” parţial piaţa de agenţiile şi agenţii imobiliari care nu au avut o activitate solidă. Dacă înainte de criză oricine făcea imobiliare, acum agenţii trebuie să dovedească că ei furnizează cele mai bune servicii de consultanţă. Promovarea a jucat şi ea un rol important în creşterea vizibilităţii brandurilor din imobiliare şi întărirea încrederii clienţilor în ele”, explică Ana Popa, Marketing & Communication Manager Century 21 Network.

Recomandările din partea prietenilor, una dintre cele mai sigure metode de a intra în contact cu un specialist

Statisticile internaţionale arată că cei mai mulţi oameni care au nevoie de un serviciu caută referinţe printre cunoscuţi, iar românii nu fac excepţie. O colaborare de succes cu un consultant imobiliar merită menţionată prietenilor, iar un vânzător poate obţine astfel mai multe recomandări. Într-o eră a tehnologiei, puteţi căuta cât mai multe informaţii pe internet despre potenţialii colaboratori, iar Cinci greşeli fatale pe care le fac proprietarii care vor să-şi vândă locuinţa Să vinzi repede o locuinţă, în ziua de astăzi, pare ceva aproape imposibil, consideră mulţi proprietari. Preţul locuinţelor nu dă niciun semn ... în urma unei analize, puteţi stabili mai multe întâlniri.

„Sfătuiesc clienţii să facă interviuri cu agenţii, pe modelul ţărilor occidentale, unde agenţii ştiu ce au de făcut, iar clienţii ştiu ce trebuie să ceară. Nu trebuie puse neapărat nişte întrebări standard la prima întâlnire, însă clienţii ar trebui să aibă nişte aşteptări standard. Aş sublinia că, deşi experienţa unui agent imobiliar vechi poate ajuta, şi un agent nou poate rezerva surprize plăcute”, spune Mădălina Vasile, Broker/Owner ReMax Properties.

Prima impresie contează: consultantul imobiliar va reprezenta clientul în relaţia cu alte persoane

La o primă întâlnire, trebuie să fim deosebit de atenţi la abilităţile de comunicare ale agentului imobiliar, deoarece ar putea fi reprezentantul nostru în relaţia cu potenţialii cumpărători. Acesta trebuie să se poată conecta cu alţi oameni, însă nici imaginea sau limbajul corpului nu sunt de neglijat.

Agentul imobiliar trebuie să fie o persoană amabilă, deschisă, care pune în practică un model de consiliere orientat spre clienţi, bazat pe un Cod de Etică şi Conduită. Este foarte important ca agentul să aibă excelente abilităţi de comunicare, având capacitatea de a iniţia şi susţine relaţii sociale şi parteneriate productive. Inovativitatea şi perseverenţa se numără şi ele printre calităţile care vor diferenţia candidaţii”, sfătuieşte Ana Popa, Marketing & Communication Manager Century 21 Network.

Analiza comparativă de piaţă şi planul de marketing – servicii obligatorii din partea unui profesionist

 „Vânzătorul trebuie să primească o analiză comparativă de piaţă care să îl ajute Procesul de achiziţie a unei locuinţe, diferit faţă de anii anteriori. Ce criterii primează în alegerea unei proprietăţi? Clientul imobiliar al anului 2012 nu seamănă deloc cu cel care îşi investea economiile înainte de criza financiară, spun consultanţii ... să îşi poziţioneze corect proprietatea, să primească un plan de marketing prin care să înţeleagă exact ce va face consultantul pentru banii pe care îi solicită, contacte de la foşti clienţi pentru a demonstra că a colaborat cu succes cu alte persoane, exemple de proprietăţi pe care le-a promovat (descrieri, fotografii, flyere)”, subliniază reprezentantul ReMax Properties.

Analiza comparativă de piaţă ajută vânzătorii să realizeze concurenţa din piaţă. Raportul ar trebui să conţină un set de proprietăţi cu caracteristici similare (zonă, suprafaţă, an de construcţie etc.). De asemenea, trebuie să includă proprietăţi care se află momentan pe piaţă şi detalii despre acestea (de câte zile au fost listate, la ce praguri de preţ s-au repoziţionat), dar şi detalii despre proprietăţi vândute (preţul iniţial, cel final şi numărul de zile petrecut pe piaţă).

„Clienţii ar trebui sa beneficieze în primul rând de o analiză comparativă de piaţă care să determine valoarea corectă a imobilului. Un program personalizat de marketing ar fi următorul serviciu pe care un agent imobiliar profesionist ar trebui să îl pună la dispoziţia clienţilor săi”, întăreşte reprezentantul Century 21 Network.

Planul de marketing diferă de la o proprietate la alta şi depinde de creativitatea fiecărui agent imobiliar. Prin prezentarea planului de marketing, clientul va înţelege cum îi va fi promovată proprietatea, în cazul contractelor de exclusivitate. Proprietăţile de lux beneficiază de un plan de marketing aparte, însă pentru proprietăţile medii, acesta poate include un tur virtual, fotografii profesioniste, broşuri împărţite în proximitatea clădirii, consiliere a proprietarului în legătură cu vânzarea locuinţei Cum îţi vinzi casa repede şi avantajos Poţi să îţi vinzi locuinţa repede şi profitabil chiar şi pe timp de criză. Sună bine? Nu norocul îndeplineşte această dorinţă, ci o ... (mici trucuri care pot facilita tranzacţionarea rapidă). Poate părea simplu, însă un agent imobiliar profesionist ştie exact către ce site-uri să se orienteze, ştie cât de des trebuie reactualizat anunţul pentru a atrage cumpărători, ştie cum să recunoască un cumpărător potrivit şi cunoaşte nenumărate ponturi pentru a vinde cât mai rapid o locuinţă.

„În afară de aceste aspecte, fiecare consultant are o serie de elemente diferite – fiecare are o reţea de alţi agenţi cu care colaborează, reţea ce poate furniza potenţiali clienţi. Un consultant imobiliar are o bază de date de cumpărători către care cumunică constant proprietăţile de care se ocupă. Sunt multe avantaje adunate în ani de experienţă”, arată Mădălina Vasile.

În plus, este important de ştiut cât de des contactează respectivul agent un proprietar pe care îl are în portofoliu. Un proprietar ar trebui să fie constant pus la curent cu toate detaliile legate de locuinţa sa, să ştie câte vizualizări are, câte persoane s-au interesat de acea proprietate, ce părere au avut potenţialii clienţi. Se poate folosi o fişă pe care să o completeze orice potenţial cumpărător, în care să fie notate impresiile pozitive şi negative, deoarece proprietarul trebuie să aibă o imagine corectă şi să fie implicat în procesul de vânzare.

Nu în ultimul rând, din punct de vedere legal, un consultant imobiliar nu are obligaţia de a se ocupa de acte sau a-şi asista clientul la notar. Însă practica uzuală spune că un client este însoţit de către consilierul său imobiliar în toate etapele tranzacţiei, iar din cel în ce mai multe companii oferă servicii complete, de la curăţenie şi mutare, până la avocaţi şi notari.

 

CITEȘTE ȘI:  Sistemele alternative de încălzire a locuinţei scad puternic facturile, dar sunt neglijate din cauza investiţiei iniţiale Costul din ce în ce mai ridicat al gigacaloriei împinge românii către sisteme alternative de încălzire a locuinţei. Deşi cei ... Sistemele alternative de încălzire a locuinţei scad puternic facturile, dar sunt neglijate din cauza investiţiei iniţiale

 
 
Voteaza articolul:
| Aprecierea vizitatorilor:

Ai un comunicat de presă de publicat?

 
RSS
Primeste stirile pe e-mail

OFERTE RECOMANDATE
Baba Novac , SU: 45 mp, 2 cam.
Rahova , SC: 72 mp, 2 cam.
Bucurestii Noi , SC: 56 mp, 2 cam.
TOPURI IMOPEDIA.ro
Cele mai noi comentarii
Cele mai citite stiri

Primul ghid imobiliar autentic! Sfaturi pentru realizarea unei tranzactii imobiliare, termeni imobiliari, financiari, precum si descrieri detaliate ale zonelor,doar pe ghid.imopedia.ro

Blog RUN
Adrian Crivii
Gabriel Alexandru
Dragos Dragoteanu
Daniel Dobre
Adrian Niculescu
Ilias Papageorgiadis

Cele mai noi si importante stiri din segmentul imobiliar iti sunt redate intr-un format inedit, menite a te tine la curent cu tot ceea ce inseamna noutati si ultimele tendinte in domeniul imobiliar, doar pe media.imopedia.ro

Ştiri imobiliare
Analize imobiliare
Evenimente imobiliare
Ghidul Prima Casă
Știri Prima Casă
Comunicate de presă
Arhiva video