Alegerea spatiului de birouri poate constitui o decizie dificila pentru multe companii, dat fiind ca acestea trebuie sa tina cont atat de cerintele si de nevoile lor si ale angajatilor, cat si de cele ale clientilor.

Experienta dezvoltatorului are un cuvant greu de spus, alaturi de locatie, calitatea spatiului si dotarile tehnice, existenta in zona a unor facilitati precum restaurante si spatii comerciale.

Pe langa toate acestea insa, factorii decisivi in alegerea spatiului office raman in continuare existenta unui numar suficient de locuri de parcare si accesul facil la mijloacele de transport in comun, arata specialistii CBRE & Jones Lang LaSalle.

Standardele internationale de clasificare a birourilor - un bun punct de plecare

In Romania nu exista o standardizare unanim recunoscuta, iar raportarile se fac, de cele mai multe ori, la normele internationale. Astfel, o cladire poate fi incadrata in clasa A numai daca are o locatie centrala sau ultracentrala, o suprafata totala de minim 10.000 mp si amenajari moderne, la nivel occidental, inaltimea pe nivel mai mare de 2,7 m sau climatizare prin ventiloconvectori cu 4 tevi.

In Bucuresti, avem mai putin de zece cladiri care corespund acestor criterii. Printre cele mai cunoscute se numara Charles de Gaulle Plaza, Europe House, America House, BRD Tower.


Sursa

28 October 2009