Chiar şi într-un context economic nefavorabil, cu o strategie bine pusă la punct, investiţiile în real estate se pot dovedi de succes, mai ales dacă speculezi o zonă săracă în oferte.

În plină criză imobiliară, există segmente de piaţă unde încă merită să investeşti. Unul dintre acestea este achiziţionarea de locuinţe de lux şi închirierea lor.

sursa:adevarul.roIannis Sidiroupoulos deţine, în prezent, 25 de apartamente în România, dintre care 15 sunt localizate în Capitală, cinci în Cluj-Napoca şi cinci în Timişoara. Toate proprietăţile sunt destinate închirierii către un segment exclusivist de chiriaşi, şi anume manageri de companii sau oameni de afaceri străini care derulează afaceri în ţara noastră şi petrec mult timp în oraşele respective.

Ceea ce l-a determinat pe Sidiroupoulos să investească într-o astfel de afacere este experienţa dobândită lucrând ca administrator pentru un proprietar de clădiri din Statele Unite ale Americii (SUA). „Mi-am dat seama că, atunci când activezi în zona imobiliară de lux, trebuie să oferi clienţilor servicii la înălţimea pretenţiilor, dar şi a sumelor plătite de aceştia lunar, aşadar am încercat să aplic în România, dar şi în Grecia, strategia învăţată peste Ocean".

Prima proprietate achiziţionată în ţara noastră a fost un apartament situat în zona Dorobanţi, construit în 2007. Imediat după cumpărarea acestuia a primit, din partea unui conaţional care lucrează pentru o companie greacă ce activează şi în România, propunerea de a închiria apartamentul respectiv. A acceptat, iar câteva luni mai târziu, după achiziţia altei case, scenariul s-a repetat, de data asta propunerea venind din partea unui om de afaceri sirian care petrece în ţara noastră, în medie, şase luni pe an.

Servicii complete pentru clienţii de lux

Pentru a rezista pe piaţă, într-o astfel de afacere, trebuie să gândeşti strategic, pe termen lung şi să faci tot posibilul pentru a-ţi mulţumi clienţii, astfel încât aceştia să te recomande mai departe", spune investitorul. Astfel, chiria plătită lunar de chiriaşi include o taxă fixă de mentenanţă, care diferă în funcţie de oraş.

Plătind această taxă, chiriaşul beneficiază de o serie de servicii precum rezolvarea oricărei probleme tehnice din locuinţă de către administrator, plata facturilor şi altele. „În fiecare oraş avem câte un administrator care se ocupă de respectivele apartamente. Acesta poate fi solicitat oricând de către chiriaş, chiar şi pentru schimbarea unui bec în locuinţă, ridicatul lucrurilor de la o spălătorie sau servicii de menaj", spune Sidiroupoulos. Fiind o afacere a cărei dezvoltare depinde foarte mult de promovare şi recomandări într-un cerc exclusivist, experienţa americană l-a ajutat pe investitor. El a aplicat aici modelul de relaţie proprietar-chiriaş din SUA, acolo unde cel din urmă are foarte multe drepturi.


Sursa

2 March 2010