Românii care prospectează piaţa imobiliară pentru a-şi achiziţiona un apartament sunt căsătoriţi, au între 30-35 de ani, unu sau doi copii şi lucrează într-o companie multinaţională, potrivit unui studiu realizat de compania RealTime pentru târgul imobiliar tIMOn.

17559-couple-in-apartment_51900c43ca.jpgNevoile cumpărătorului sunt legate de mijloacele de transport în comun, în special metrou, trebuie să fie aproape de şcoală, grădiniţă şi parc, îşi doreşte un apartament cât mai nou şi cu o suprafaţă utilă care poate fi utilizată eficient, la costuri mici de întreţinere. Bugetul său nu depăşeşte 80.000 - 90.000 euro deoarece are un venit pe familie de 1.200- 1.800 euro, se arată în studiul realizat în perioada octombrie 2010 - martie 2011, pe un eşantion de 10.560 de persoane.

Este afectat de recesiunea economică ce a avut ca efect scăderea puterii de cumpărare şi este influenţat de instabilitatea mediului politic şi administrativ.

Interesul de achiziţie în perioada celor şase luni analizate este unul uniform ca număr şi intensitate pe fiecare lună cu excepţia lunii decembrie, o lună consacrată ca fiind caracterizată de scăderea interesului.

Alegerea momentului optim pentru achiziţia unei locuinţe depinde de dorinţa de cumpărare la preţul cel mai mic şi de teama pierderii locului de muncă sau scăderea veniturilor.

Conform studiului RealTime, circa 1.500 de români pot să achiziţioneze un apartament din stocul existent în următoarele 2-3 luni. 6.547 de clienţi, reprezentând 62 % din totalul celor interesaţi în ultimile şase luni, sunt încă interesaţi de achiziţia unui apartament. Nu toţi se pot încadra ca buget şi nevoi pe stocul existent în acest moment. 4,7 %, adică 497 dintre subiecţi au cumpărat deja o locuinţă.

Interesul tinerilor de până în 25 de ani este, în general, unul informativ. Pentru aceştia nu se pot identifica nevoi imediate care să impună achiziţia unei locuinţe, spun consultanţii RealTime.

Persoanele peste 55 de ani realizează foarte puţine achiziţii în nume propriu. În mod curent, ei fac achiziţii pentru copii. 76 % este procentul celor căsătoriţi, marea majoritate având unu-doi copii. Preţul rămâne principalul criteriu de selecţie. Aproximativ 98 % dintre cumpărători îşi realizează selecţia după buget. 82 % dintre apartamentele selecţionate au preţuri de până în 90.000 euro.


Sursa

15 April 2011