O lună de stat într-un hotel care oferă servicii de curăţenie zilnică a camerelor, spălătorie, room-service, televizor şi acces la internet sună bine. Dar să locuieşti efectiv într-un hotel, fie el luxos, nu pare a fi confortabil. Totuşi, în ultimul timp hotelierii americani se confruntă cu un nou fenomen: tot mai mulţi clienţi se transformă în rezidenţi temporari, scrie The Wall Street Journal.

22404-clip.jpgTendinţa este suprinzătoare deoarece de regulă o cameră la un hotel este mai scumpă decât chiria unui apartament, iar în cazul clienţilor bogaţi hotelurile luxoase nu au încurajat sejururile îndelungate pentru a nu fi nevoite să acorde reduceri semnificative. Noile realităţi economice au forţat însă hotelurile să se adapteze. Scăderea gradului de ocupare la aproximativ 70% şi incapacitatea de a diminua costurile operaţionale au îndemnat hotelurile să se orienteze şi spre noi categorii de clienţi.

Directorii unităţilor de cazare din SUA spun că cererea pentru sejururi mai lungi de o lună provine din partea clienţilor delegaţi în interes de serviciu, a "turiştilor medicali" sau a sinistraţilor care şi-au pierdut locuinţa în urma unor calamităţi naturale. La aceste categorii se adaugă turiştii bogaţi din statele cu economii dinamice, precum Brazilia, care beneficiază de vacanţe lungi.

Criza din sectorul imobiliar a contribuit şi ea din plin la expansiunea numărului "rezidenţilor" din hoteluri. În multe cazuri, familiile care se mută într-un alt oraş nu dispun de banii necesari pentru a cumpăra o nouă locuinţă şi întâmpină dificultăţi în a găsi apartamente de închiriat la un preţ avantajos sau cumpărători pentru fosta locuinţă.

Alţi clienţi aleg să se cazeze în timp ce renovează casele şi au nevoie de un adăpost temporar.

"Oamenii care trec prin divorţuri sunt de asemenea un important segment de piaţă, în special gentlemanii care nu sunt obişnuiţi să se îngrijească", spune Bob Boulogne, directorul operaţional al lanţului hotelier Rosewood Hotels & Resorts.

Hotelierii spun că oaspeţii care se cazează pe o perioadă mai lungă de timp cheltuiesc mai mult prin comparaţie cu ceilalţi clienţi pentru serviciile hoteliere, de la restaurante până la abonamente la saună.

Preţurile pentru sejururile pe termen lung sunt negociate de la caz la caz.


Sursa

5 December 2011