Cartierele Drumul Taberei, Mihai Bravu si zona Cercului Militar sunt printre cele mai nocive zone din Bucuresti, cantitatea de praf din aer depasind cu mult limitele maxim admise de normele europene, potrivit unui raport prezentat, miercuri, de Agentia Regionala pentru Protectia Mediului Bucuresti.

18562-taxa-auto.jpgConform aceluiasi raport, primariile bucurestene au realizat in 2010, 31 din cele 43 de masuri obligatorii impuse de Consiliul General pentru imbunatatirea calitatii aerului la nivelul Capitalei.

Cele 12 masuri neimplementate se numara printre cele mai importante pentru imbunatatirea calitatii aerului. Conform cerintelor UE, toate aceste masuri trebuie implementate, in caz contrar Romania riscand declansarea procedurii de infringement.

Potrivit raportului, zona cea mai "prafuita" din Bucuresti este cartierul Mihai Bravu, cu 87 micrograme/metru cub pe particule PM, fata de 50, limita maxim admisa.

Acesta este urmat de cartierul Drumul Taberei 70 micrograme/metru cub, particule PM si zona Cercului Militar cu 57 micrograme/ metru cub particule PM. De asemenea, in zona Berceni, se depasesc frecvent concentratiile maxim admise pentru noxe.

Masurile neimplementate de administratiiile locale si impuse de Programul de gestionare a calitatii aerului sunt urmatoarele:

- interzicerea stationarii masinilor pe prima banda de circulatie a strazilor principale, intre orele 8-20 si dedicarea acestei benzi: transportului in comun, vehiculelor de salvare, politie, pompieri si circulatiei biciclistilor, acolo unde nu se pot amenaja benzi separate. In plus, stationarea masinilor pe aceasta banda impiedica curatarea rigolelor. Potrivit raportului, acesta masura s-a implementat doar pe Sos Colentina. Responsabile cu implementarea masurii sunt: Primaria Capitalei si Politia Rutiera.

- cresterea tarifelor pentru parcarea de tranzit, in special in zona centrala. Aceasta masura trebuia implementata de Primaria Capitalei.

- introducerea inspectiei tehnice pentru autovehiculele cu masa maxima autorizata sub 3,5 tone cu norma de poluare Euro 0, Euro 1, Euro2. Responsabil cu implementarea prevederii este Ministerul Transporturilor.

- eliberarea autorizatiei de construire numai cu conditia amenajarii locurilor de parcare pentru bicicleta. Responsabili cu implementarea prevederii: Primaria Capitalei si Primariile de sector.

- salubrizarea stradala in zona in care prima banda este ocupata de vehiculele stationate se va realiza prin spalarea cu jet puternic de apa pe sub masinile parcate. Responsabili cu implementarea prevederii: Primariile de sector.

- respectarea termenului limita pentru executarea lucrarilor edilitare, in special a lucrarilor de reparatii ale drumurilor publice. Responsabili cu implementarea prevederii: Primaria Capitalei, Primariile de sector.

- acordarea de facilitati la impozitarea pe cladirile care au amenajate terase verzi. Responsabili cu implementarea prevederii: Primaria Capitalei si Primariile de sector.

Masuri in curs de implementare:

- edificarea de parcari supraetajate;
- extinderea benzilor pentru biciclete;
- amenajarea parcarilor pentru biciclete la institutiile publice.

Prefectul Capitalei, Cristian Atanasoaei, a declarat ca va soma primariile sa duca la indeplinire prevederile Programului de gestionare a calitatii aerului.


Sursa

26 May 2011