Publicarea performanţelor de natură non-financiară devine aproape obligatorie pentru companiile interesate să atragă investitori, potrivit celui mai recent raport EY. Această concluzie se aplică cu atât mai mult în ţările emergente, ce prezintă mai multe riscuri în ochii investitorilor: peste 70% dintre respondenţii din pieţele emergente utilizează frecvent sau ocazional informaţii de natură non-financiară, în comparaţie cu doar 49% dintre cei din pieţele dezvoltate.

33897-investitori.jpgDecizia de a face publice performanţele de natură non-financiară nu mai este opţională pentru companiile care caută să atragă investitori, se arată în noul raport „Tomorrow’s investment rules”, realizat la nivel global de publicaţia Institutional Investor, la cererea companiei de consultanţă EY. Analiza evidenţiază faptul că mulţi dintre investitori se bazează pe judecata personală în evaluarea datelor de mediu şi sociale disponibile pentru a determina impactul acestor factori asupra creării de valoare şi a profilului de risc al companiei. 

  • 89% dintre investitori consideră că informaţiile privind performanţa de natură non-financiară au jucat un rol esenţial în procesul de luare a deciziilor cel puţin o dată în ultimele 12 luni
  • Două treimi dintre aceşti investitori utilizează deja o metodă prin care evaluează informaţiile de natură non-financiară
  • Dintre aceştia din urmă, doar jumătate au un sistem structurat de evaluare sau un proces implementat

Rapoartele anuale, rapoartele integrate şi site-urile companiilor sunt cele mai uzitate surse de investitori pentru colectarea informaţiilor de natură non-financiară. Astfel, se evidenţiază o concluzie clară: a devenit crucial pentru organizaţii să ia în considerare modul în care prezintă informaţiile de natură non-financiară către diferite părţi interesate şi de aspecte financiare.

„Investitorii au identificat astfel deficienţe în modul în care raportează în prezent companiile, prin urmare acestea ar trebui să aibă în vedere o abordare mai structurată. Prin utilizarea unui model integrat, companiile ar putea raporta ceea ce este semnificativ pentru ele, furniza informaţii suplimentare şi menţiona unde investitorii sau echipele de evaluare a investiţiilor pot găsi detaliate aceste informaţii pe care le-ar putea considera utile”, subliniază consultanţii EY.  

Riscurile generate de problemele de mediu, sociale sau de guvernanţă corporativă sunt mai răspândite în pieţele emergente

Rata de utilizare a informaţiilor de natură non-financiară este diferită de la o zonă geografică la alta. Astfel, peste 70% dintre respondenţii din pieţele emergente utilizează frecvent sau ocazional informaţii de natură non-financiară, în comparaţie cu doar 49% dintre cei din pieţele dezvoltate.

Minimizarea riscurilor reprezintă una dintre principalele preocupări ale investitorilor. În acest context, 43% din respondenţii din pieţele emergente au declarat că informaţiile de natură non-financiară au fost esenţiale în minimizarea riscului, în comparaţie cu doar 29% dintre cei din pieţele dezvoltate. Această statistică subliniază faptul că riscurile generate de problemele de mediu, sociale sau de guvernanţă corporativă sunt mai răspândite în pieţele emergente.

„În România, influenţa pozitivă a investitorilor instituţionali încă nu se face resimţită, dar cu siguranţă în următorii ani această situaţie se va schimba, mai ales prin prisma creşterii importanţei investiţiilor realizate de aceştia (chiar în ultimele zile au fost anunţate investiţii record de 1,2 miliarde RON atrase de fondurile mutuale în primul trimestru al anului 2014). De aceea, rezultatele studiului EY pot reprezenta  pentru companiile şi analiştii investiţionali români nu numai o lectură interesantă de moment ci şi o privire valoroasă în viitor, spre evoluţiile ce vor avea loc în piaţa românească”, concluzionează Anamaria Cora, partener şi lider al departamentului de audit financiar, EY România.

NU RATA: Cum supravieţuieşti în afaceri, în 2014? Trebuie să îţi găseşti propria nişă 

24 April 2014