Din ziua în care reprezentanţii H&M făceau primul anunţ oficial că vor intra pe piaţa locală începând cu anul viitor au trecut doar patru luni. Între timp, suedezii au semnat contracte pentru cel puţin zece magazine în România, urmând să devină jucători semnificativi în retailul de îmbrăcăminte în scurt timp.

14609-h-m.jpgSuedezii de la H&M nu au pierdut timpul pe piaţa locală şi au semnat, în ciuda crizei, contracte pentru deschiderea a zece magazine pe piaţa locală, atacând din start Bucureştiul, pentru ca mai apoi să se orienteze către cele mai mari oraşe din ţară.

Dacă la începutul săptămânii, într-o broşură a Immofinanz, austriecii anunţau că au ajuns la o înţelegere cu H&M pentru a deschide un magazin în mallul Maritimo din Constanţa, ieri omul de afaceri Iulian Dascălu a anunţat un parteneriat prin care suedezii vor deschide trei magazine în proiectele dezvoltate de acesta la Iaşi (Palas), Timişoara şi Cluj (în centrele Iulius Mall).

Dascălu nu dă detalii privind suprafeţele magazinelor sau datele de inaugurare. Cel mai probabil însă, unităţile vor avea între 1.000 şi 1.500 de metri pătraţi şi vor fi deschise în toamna anului viitor, când este programată şi inaugurarea zonei comerciale a proiectului Palas din Iaşi.

Cele patru proiecte noi anunţate în ţară vin după alte patru magazine comunicate oficial în Bucureşti, în AFI Palace Cotroceni, Băneasa Shopping City, Bucureşti Mall şi Plaza România, şi alte două unităţi neconfirmate deocamdată de reprezentanţii H&M - în centrele comerciale Unirea din Bucureşti şi Braşov.

În cazul în care toate aceste magazine vor fi deschise în decurs de un an, H&M va avea în România un număr de magazine similar cu cel din Ungaria. România este însă o piaţă mai mare, cu condiţii bune pentru chiriaşi în această perioadă, astfel că cel mai probabil numărul de magazine H&M din România va fi chiar mai mare în decurs de doi ani.

"Încă se poartă şi alte negocieri, atât pentru un magazin în Bucureşti, cât şi pentru cel puţin încă două în ţară", spune un jucător din piaţa imobiliară.

H&M are în prezent o campanie destul de agresivă de angajări atât pentru poziţii de top şi middle management, cât şi pentru asistenţii de vânzări din magazine, ţinând cont că primele unităţi vor fi inaugurate în Bucureşti în lunile martie-aprilie.

Amenajarea acestor spaţii va implica investiţii estimate la circa 10 milioane de euro.

"Bătălia" europeană de pe piaţa retailului de îmbrăcăminte purtată la vârf de către H&M, Inditex şi C&A va avea începând de anul viitor şi un "meci local".

Spaniolii de la Inditex, proprietarii Zara, ar putea depăşi în viitorul apropiat cota de 50 de magazine în România, în timp ce C&A a revenit pe expansiune, urmând să deschidă o unitate săptămâna viitoare în Gold Plaza Baia Mare, iar anul viitor în Maritimo Constanţa.

Cei trei retaileri au avut anul trecut vânzări cumulate de peste 28 de miliarde de euro, mai mari decât întreaga piaţă de retail din România.


Sursa

27 October 2010