Studiul a fost realizat in primul trimestru al acestui an, pe baza informatiilor furnizate de 115 agentii imobiliare, care reprezinta 25% din piata de specialitate din Bucuresti. S-au mai luat in considerare si cifrele publicate de Ministerul Economiei si Finantelor si de Oficiul National al Registrului Comertului.
MIZA AGENTIILOR IMOBILIARE
In acelasi studiu se arata ca agentiile imobiliare din Bucuresti au inregistrat anul trecut o cifra de afaceri cumulata de 93,5 milioane euro, majoritatea dintre acestea estimand ca isi vor dubla veniturile in acest an. Agentiile de marime medie din Capitala au o cifra de afaceri anuala de aproximativ 58.000 de euro si un profit mediu lunar de 4.750 de euro.
LOCURI DE MUNCA DE OCAZIE
In ceea ce priveste forta de munca, sectorul imobiliar genereaza slujbe, insa agentiile nu reusesc sa-si pastreze personalul. In medie, anul trecut, unul din trei agenti a parasit firma in care
era angajat. Pentru scolarizarea angajatilor, 56% dintre agentii ofera training in cadrul firmei, 12% utilizeaza serviciile de pregatire specializate si tot 12% folosesc variante combinate. Una
din cinci agentii nu ofera training agentilor.
Ritm de dezvoltare spectaculos pentru agenTiile mari
Totodata, analiza realizata de Century 21 Romania arata un decalaj tot mai mare intre ritmul de dezvoltare al companiilor mari si cel al agentiilor medii si mici. Astfel, companiile mari au
raportat in 2005 afaceri de peste 10 ori mai mari fata de 2001, in timp ce agentiile mici si medii au raportat un avans de patru ori. Asta in conditiile in care agentiile mari au cifre de
afaceri de cateva milioane de euro, iar cele mici de pana in 100.000 euro.
AGENTIILE MICI AU DATORII MARI
Din punct de vedere financiar, profilul companiei de real estate din Bucuresti este caracterizat de o rata scazuta a productivitatii si un grad mare de indatorare. Agentiile medii si mici au o productivitate lunara de 850 de euro, un grad de indatorare de 88% si o rata a profitului de 8%.
VIITORUL
Dintre participantii la studiu, majoritatea au dezvaluit faptul ca au planuri de viitor bazate in special pe achizitia de terenuri. Astfel, 46% au spus ca in acest an se vor concentra pe
achizitia de terenuri, 5% pe proiecte rezidentiale existente, 17% pe dezvoltarea proiectelor rezidentiale noi, 9,8% pe proiecte
industriale si 7,3% pe proiecte comerciale.
12 October 2007