Tot mai multe companii americane, interesate să-şi fidelizeze personalul calificat, oferă angajaţilor o poliţă de asigurare de sănătate pentru animalele de companie.

Companii cu nume grele, precum Google, lanţul de magazine de bricolaj Home Depot, Disney, banca HSBC, AOL şi eBay propun o asigurare de sănătate pentru pisica sau câinele angajaţilor lor, o nişă în plină expansiune, în contextul în care tarifele medicilor veterinari sunt tot mai mari, notează AFP.

"În cadrul Google, oferim opţiunea unei asigurări pentru animalele de companie, în contextul în care Google vrea să-şi ajute salariaţii să aibă o viaţă mai sănătoasă.

Ştim că animalele de companie pot avea un loc important în vieţile salariaţilor noştri şi că un echilibru între muncă şi viaţa privată este esenţial pentru desfăşurarea lucrului în condiţii bune", susţine Jordan Newman, purtător de cuvânt Google.

"Oferirea unor asigurări pentru animale este un mijloc mai puţin costisitor pentru companii de a îşi atrage şi păstra angajaţii", este de părere David Lummis, analist în cadrul Packaged Facts.

În ultimii zece ani, vânzările de poliţe de asigurare pentru animale sunt în creştere în Statele Unite, cu peste un milion de poliţe subscrise în 2009, dublu faţă de 2002.

Pentru o sumă cuprinsă între 40 şi 100 dolari pe lună, în funcţie de vârsta, condiţiile de viaţă şi chiar de istoria medicală a animalului, proprietarului i se poate deconta costul consultaţiilor veterinare, ale căror tarife au crescut ci 84% între 1996 şi 2006, potrivit ultimelor statistici ale Biroului Muncii.

Cifra de afaceri totală generată de cele 72 milioane de pisici şi 82 milioane de câini din Statele Unite, prezente în peste jumătate dintre locuinţele americane, se apropie de 50 miliarde dolari, o piaţă ce va înregistra o creştere de 7,4% pe an până în 2012, potrivit estimărilor Packaged Facts. Jumătate din această sumă merge către cheltuielile veterinare.


16 November 2009