Magazinele de bricolaj au luat din nou avânt, atât la noi în țară, cât și peste hotare. Grupul Hornbach a înregistrat, în ultimul an, o creștere impresionantă a cifrei de afaceri din România, de aproape 14%. La nivel global, gigantul din industria bricolajului raportează o creștere de peste cinci procente, cifra netă de afaceri ajungând la 3,755 de miliarde de euro.  

39848-hornbach_magazin.jpgDupă o perioadă de scădere, gigantul Hornbach revine la vechile forțe, atât în țara natală, cât și în restul Europei, înregistrând una dintre cele mai mari creșteri chiar la noi în țară. În timp ce cifra de afaceri a magazinelor de bricolaj din cele opt țări din afara Germaniei a urcat cu 9,6% în ultimul an, în România, creșterea a fost de 13,84%, fără a lua în calcul deschiderea noului magazin din Sibiu, din toamna anului trecut. În  acest  moment,  concernul  deține  154 de magazine mixte de materiale  de construcții și grădinărit, în nouă țări din Europa (Germania, Austria,  Olanda,  Luxemburg, Elveția, Cehia, Slovacia, Suedia și România), dintre care șase în România (București  Berceni, București Militari, București Balotești, Brașov, Timișoara și Sibiu).

„Hornbach a revenit din nou la nivel internațional la vechile forțe și a câștigat cote de piață. Ratele de creștere raportat la suprafață au crescut de la un trimestru la altul. Numai în intervalul decembrie 2015 - februarie 2016, cifrele de afaceri raportat la suprafață și la ajustările de schimb valutar au crescut în toate țările din afara Germaniei, cu o singură excepție, chiar cu două cifre. Formatul nostru comercial ne poate aduce avantaje chiar în cazul clienților care au în plan proiecte majore de construcție și renovare”, declară Albrecht Hornbach, Președintele Consiliului de Administrație al Hornbach Management AG.

  • La nivel internațional, cifra de afaceri a grupului Hornbach a urcat cu 5,1% față de anul financiar anterior, ajungând la 3,755 miliarde de euro
  • În cel mai mare sub-concern operativ Hornbach Baumarkt AG, cifra de afaceri (incluzând inaugurările) a crescut cu 5,3%, ajungând la 3,535 miliarde de euro
  • Cota aferentă magazinelor din celelalte țări europene din cadrul sub-concernului Baumarkt a fost de 43,1% (în anul precedent 41,4%)
  • Raportat la suprafață și la ajustările de schimb valutar, cifrele de afaceri ale magazinelor de bricolaj (DIY) au crescut la nivelul concernului cu 2,6%, creșterea fiind determinată în principal de piețele internaționale

Și în țara natală, pragul de performanță pentru magazinele de retail DIY a fost ridicat. Pe baza creșterii cifrei de afaceri, de 7,6% în anul precedent, cele 99 magazine de bricolaj Hornbach ale sub-concernului Baumarkt AG la nivel național au înregistrat creșteri de 2,3%, ajungând la 2,011 miliarde de euro. Raportat la suprafață, respectiv fără a se lua în calcul magazinele inaugurate și cele închise în ultimele douăsprezece luni, cifrele de afaceri au crescut cu încă 0,8% în Germania, peste creșterea de 5,5% din anul precedent.

„După regresul din al treilea trimestru, am marcat un moment important. Scăderea extrem de puternică a interesului consumatorilor germani din noiembrie 2015 nu a mai continuat în magazinele noastre de bricolaj, în trimestrul al patrulea. Cu o creștere a cifrei de afaceri raportată la suprafață de 2,5% în Germania, în ultimele trei luni, am reușit să depășim din nou scăderea temporară a cifrei de afaceri și să ne impunem cu succes în fața concurenței. Profităm în mod clar de strategia noastră multi-channel. Clienții solicită tot mai mult continuitatea și crearea unei legături între universul offline și cel digital al cumpărăturilor. În această privință, suntem foarte bine situați în industria magazinelor de bricolaj”, conchide Albrecht Hornbach.

CITEȘTE ȘI ALTE ARTICOLE:

7 April 2016