Astăzi şi-a deschis porţile Târgul Imobiliar de la CannesRecesiunea economică se observă cu greu la MAPIC, cel mai mare târg de retail din Europa. Chiar dacă opulenţa din anii trecuţi a mai dispărut, sectorul comercial continuă să crească în amploare. Dovadă stau cifrele care descriu cea de-a 14 ediţie a evenimentului aflat în derulare între 19 şi 21 noiembrie la Cannes. Statisticile oficiale indică o majorare cu 30% a numărului retailerilor înscrişi şi cu 10% a standurilor.

Într-o perioadă în care marile companii îşi reduc drastic planurile de dezvoltare, retailerii expun proiectele de zeci de milioane de euro la Cannes. Peste 2.300 de firme din domeniu sunt prezente între 19 şi 21 noiembrie la cea de-a 14 ediţie a MAPIC, pentru a impune noi tendinţe pe piaţa comercială din întreaga lume.

Pe o suprafaţă de mai bine de 12.500 de mp, societăţi din peste 60 de state etalează construcţii de zeci de mii de metri pătraţi. Faţă de 2007, numărul expozanţilor a crescut cu 10%, graţie în special participării tot mai consistente a companiilor din Cehia, Austria, Grecia, Franţa, Italia, Kazahstan sau Maroc.

În acest an Turcia şi-a câştigat statutul de oaspete de onoare, cu un total record de societăţi înregistrate: 61. Pe lângă expozanţii tradiţionali, care au legătură directă cu dezvoltarea de proiecte şi concepte de retail, la MAPIC au venit şi reprezentanţi ai pieţelor conexe: firme din domeniul textil, firme de catering ori furnizoare de servicii şi produse de relaxare.

Consistentă este şi prezenţa oraşelor care au ţinut să arate lumii planurile lor de dezvoltare comercială.

20 November 2008