Piaţa locală de electrocasnice încorporabile ar putea creşte în acest an cu 1,5 milioane de euro, comparativ cu 2010, arată estimările Baumatic, una dintre cele mai dinamice companii de profil din România.

16550-168512-baumatic.jpg„În 2011 vom asista, pentru al doilea an consecutiv, la o creştere de 5% a pieţei autohtone de electrocasnice încorporabile, aceasta putând ajunge astfel la o valoare de 31,6 milioane de euro", a declarat Valeriu Cobaschi, directorul general al Baumatic, care a precizat că majorarea înregistrată de piaţa de profil a fost posibilă pe fondul scăderii pronunţate a preţului mediu.

Şi în 2010 piaţa de built-in a înregistrat un avans de 5 procente, ajungând la 30,1 milioane de euro, faţă de 28,7 milioane de euro în 2009.

„Anul 2009 a fost singurul an de criză din domeniu, piaţa înregistrând un recul de 32% faţă de anul 2008, când a avut o valoare de 42,4 milioane de euro. Astfel, într-un singur an, sectorul de electrocasnice încorporabile a pierdut 13,7 milioane de euro", a adăugat Cobaschi.

Conform estimărilor Baumatic, sectorul în care activează va reprezenta anul acesta peste 10% din piaţa de electrocasnice mari, care va stagna în 2011 la nivelul anului trecut, de aproximativ 308 milioane de euro.

"Preconizăm că electrocasnicele încorporabile vor câştiga treptat teren iar în următorii doi ani acestea vor deţine un procent de 14% din totalul pieţei de electrocasnice mari", a mai adăugat Valeriu Cobaschi.

În prezent, cele mai cumpărate produse built-in de pe piaţa locală sunt hotele, urmate de seturile de cuptor şi plită, dar şi de maşinile de spălat. Frigiderele încorporabile sunt însă achiziţionate de un număr foarte scăzut de cumpărători, reprezentând aproximativ 10% din piaţa de profil.


22 February 2011