Lucrările la porţiunea nordică a inelului median ar putea începe din primăvara anului viitor, afirmă directorul Western Outdoor, Sorin Gabrea, unul dintre proiectanţii autostrăzii suspendate. Arhitectul spune că lucrările costă 1,6 miliarde de euro în varianta integrală a proiectului, însă ele pot fi reduse dacă primăria va dori acest lucru.

26276-harta_inel_median_01000400.jpgBucureştiul se pregăteşte să demareze unul dintre cele mai importante proiecte din istoria oraşului: porţiunea nordică a inelului median, cunoscută şi ca autostrada suspendată, care va costa aproximativ 1,6 miliarde de euro.

"Se întinde în lungul căii ferate Constanţa, de la intersecţia cu şoseaua Colentina, trecând mai departe prin intersecţia cu Gherghiţei, şoseaua Petricani, pe lângă moara de pâine Băneasa, pe sub zona protejată Herăstrău, la nord de Combinatul Poligrafic de la Casa Presei Libere şi mergând mai departe prin sudul cartierului Pajura, prin Bulevardul Constructorilor şi se încheie în piaţa Crângaşi." Sorin Gabrea, director general Western Outdoor.

Impactul drumului va fi important asupra traficului, estimează Gabrea, care conduce una dintre firmele care au pus pe hârtie proiectul. "În momentul în care acest inel va intra în funcţiune, noi estimăm că traficul va fi de circa 65.000 de vehicule convenţionale în primele 24 de ore."

Spre exemplu, traficul pe Ştefan cel Mare, unul dintre Bulevardele principale ale Capitalei este estimat să scadă cu peste 8.000 de automobile zilnic.

Când încep lucrările?

"Cel puţin primele trei tronsoane din proiect, în special în zona de la Gherghiţei până la Aerogării, vor fi programate cu urgenţă şi se apreciază că există condiţiile să fie începute în primăvara anului viitor."

Primarul Sorin Oprescu a spus că îşi doreşte să circule pe porţiunea nordică a inelului median până la sfârşitul mandatului actual. Depinde pe ce segment, vine răspunde arhitectul Sorin Gabrea, care spune că îndeplinirea dorinţei primarului Oprescu este, teoretic, posibilă.

Cât priveşte denumirea de autostradă suspendată, Gabrea afirmă că a fost doar o frază de campanie a lui Sorin Oprescu, deoarece majoritatea inelului este construit la nivelul solului. Una dintre cele mai puternice critici aduse proiectului a fost legată de costuri, însă Gabrea spune că acestea pot fi tăiate semnificativ.

"Noi am desenat acum valoarea maximală a proiectului. În funcţie de o grămadă de factori, se poate diminua proiectul, se poate eşalona, se poate etapiza."

Spre exemplu, tunelul pe sub parcul Herăstrău costă în jur de jumătate de miliard de euro cu trei benzi pe sens. Dacă s-ar reduce la două benzi pe sens, costul acestui tronson s-ar reduce cu cel puţin 25%, afirmă arhitectul Sorin Gabrea.

 

Sursa

6 September 2012