Mareste fontul | Trimite pe yahoo messenger | Trimite pagina unui prieten | Printeaza pagina

Isărescu: Băncile întârzie relansarea creditării deoarece trebuie corectate greşelile din sistem

Publicat: | Autor: Raluca Joiţa, IMOPEDIA.ro | Numar afişări: 2938

Investitori sau clienţi, cu toţii aşteaptă cu sufletul la gură momentul în care băncile vor relua creditarea. Dar procesul este îngreunat de presiunea pusă pe instituţiile financiare – acestea trebuie să corecteze politica de creditare dinaintea crizei, afirmă guvernatorul BNR, Mugur Isărescu.

sursa: capital.roPentru a depăşi lipsurile legate de activitatea de creditare, Noile norme BNR intră în vigoare, de astăzi. Băncile şi-au pregătit deja ofertele De astăzi, românii vor putea obţine doar împrumuturi mai mici, cu condiţii de acordare drastice. Avansul de care trebuie să dispună ... băncile trebuie mai întâi să elaboreze politici de creditare bine fundamentate. În trecut, BNR a tras semnale de alarmă asupra defectelor din sistemul bancar, însă acestea nu au fost luate în seamă.

„Deşi uneori ni se spune că n-am prevăzut criza, BNR atrăgea în repetate rânduri atenţia asupra unei creditări expansive. Mulţi sunt acum înspăimântaţi şi atunci ne arătau cu degetul, că noi cobim”, a subliniat Mugur Isărescu, în cadrul conferinţei internaţionale „Instrumente juridice de restructurare şi relansare a companiilor din România", organizată la BNR.

Băncile nu au privit în ansamblu, iar acum suportă consecinţele, la fel ca şi clienţii

Guvernatorul a arătat că nu numai produsul numit „creditul cu buletinul” reprezenta o problemă, ci relaxarea din sistemul bancar şi faptul că băncile nu au privit în ansamblu – se ofereau credite foarte uşor, pe perioade îndelungate, fără garanţii. Mai rău, Pe timp de criză, ratele românilor au crescut cu zeci de procente Creditele s-au dovedit a fi o povară greu de dus pentru români, în anii de criză. În afara faptului că veniturile multora s-au ... clienţii nu au fost atenţi la ce semnează şi suferă consecinţele.

„Şi acum vin la mine persoane care-mi zic că au luat, acum cinci ani, credite de consum pe zece ani, de 80 milioane lei şi n-au rambursat nici 20 milioane lei. Domnule, păi ce-am plătit? Ai plătit ce ai semnat. Nu ţi-ai dat seama ce ai semnat? Nu, nu mi-am dat seama. Ai plătit dobânzi şi comisioane”, a exemplificat guvernatorul, citat de Mediafax.

Isărescu a mai explicat că, deşi acest lucru este aşteptat de toată lumea, băncile nu pot relua rapid creditarea, deoarece trebuie, mai întâi, să corecteze politica de creditare utilizată înainte de criză.

„Când ai atâta timp de pierdut pentru badijonat, când să mai ai timp de creditare?”, a întrebat Isărescu retoric.

Restructurarea companiilor, un proces greu şi îndelungat

Guvernatorul BNR susţine că noţiunile de macroeconomie pot fi utilizate şi în cazul restructurărilor şi relansărilor companiilor, deoarece Isărescu face apel la calm: BNR are bani suficienţi pentru a evita orice motiv de panică bancară Panica bancară, una dintre primele manifestări în timpul oricărei crize financiare, este un fenomen pe care BNR îl ţine sub control ... nicio afacere nu poate performa fără principii precum supraveghere şi prudenţă.

Restructurarea companiilor este un proces complicat şi îndelungat în viziunea guvernatorului. Acesta consideră că provocarea poate fi mai grea chiar decât în cazul restructurării economiei naţionale, deoarece managerii reorganizării trebuie să demonstreze că au o valoare net superioară angajaţilor precedenţi.

„În ce situaţie se impune restructurarea, cu atât mai mult cu cât astfel de manageri performanţi nu sunt uşor de găsit, nicăieri în lume?", a continuat Isărescu.

Nu în ultimă instanţă, şeful băncii centrale apreciază că, chiar şi în ceea ce priveşte reorganizarea unei companii, la fel ca şi în cazul restructurării economiei, cuvintele cheie trebuie să fie profesionalism, performanţă şi productivitate.

„Indiferent de cauze, putem vorbi de ineficienţa sistemului de management din trecut, care a condus voit sau nevoit la această situaţie. Putem vorbi de neadaptarea politicilor sau deteriorarea mediului de afaceri, care uneori se deteriorează atât de puternic. Intrarea unor societăţi în dificultate trebuie monitorizată", a concluzionat Isărescu.

CITEŞTE ŞI Băncile, învinse de clienţi pe care au încercat să îi păcălească. ANPC luptă împotriva abuzurilor bancare. Mii de clienţi au ajuns să depună plângeri la protecţia consumatorului, în decursul ultimului an. Numărul mare al acestora a reuşit să ... Băncile, învinse de clienţi pe care au încercat să îi păcălească. ANPC luptă împotriva abuzurilor bancare.

 

Voteaza articolul:
| Aprecierea vizitatorilor:

Ai un comunicat de presă de publicat?

 

RSS
Primeste stirile pe e-mail
OFERTE RECOMANDATE
Basarabia , SC: 32 mp, 1 cam.
Dorobanti , SC: 55 mp, 2 cam.
Colentina , SU: 57 mp, 2 cam.
gama300_250.jpg
TOPURI IMOPEDIA.ro
Cele mai noi comentarii
Top Likes

Primul ghid imobiliar autentic! Sfaturi pentru realizarea unei tranzactii imobiliare, termeni imobiliari, financiari, precum si descrieri detaliate ale zonelor,doar pe ghid.imopedia.ro

Blog RUN
Adrian Crivii
Gabriel Alexandru
Dragos Dragoteanu
Daniel Dobre
Adrian Niculescu
Ilias Papageorgiadis

Cele mai noi si importante stiri din segmentul imobiliar iti sunt redate intr-un format inedit, menite a te tine la curent cu tot ceea ce inseamna noutati si ultimele tendinte in domeniul imobiliar, doar pe media.imopedia.ro

Ştiri imobiliare
Analize imobiliare
Evenimente imobiliare
Ghidul Prima Casă
Știri Prima Casă
Comunicate de presă
Arhiva video