Ministrul Transporturilor promite: fără amânări, fără contestații. Doar drumuri și autostrăzi construite în ritm susținut. Atunci când vine vorba de România, toate aceste promisiuni par mai degrabă anecdotice decât planuri realiste, dar potrivit acestor declarații, până la sfârșitul acestui an vom avea 90 de kilometri de autostradă livrați și funcționali.

41547-planuri_constructii.jpgMinistrul Transporturilor, Răzvan Cuc, rămâne hotărât să livreze 90 de kilometri de autostradă până la finalul acestui an. Vor fi acoperite unele dintre cele mai așteptate proiecte, iar unele dintre ele, chiar dacă puțin încă, au fost deja date în folosință.

Primii 15 kilometri de autostradă i-am dat in folosință pe segmentul Lugoj-Deva lotul II. Urmează să deschidem loturile III și IV Sebeș-Turda, loturile III și IV Lugoj-Deva și intrarea în București pe cei trei kilometri. Am discutat cu constructorii si fiecare si-a asumat termenele, dar vreau sa vad ca se respecta si din punct de vedere al calității”, a explicat ministrul.

Dar o asemenea performanță nu este posibilă în actualele condiții de lucru, după cum o spune chiar ministrul Turismului. Iar pentru această problemă există un set de măsuri ce urmează să fie luate. Unele dintre ele sunt spectaculoase pentru ritmul cu care România este obișnuită. Un exemplu elocvent este educarea companiilor care participă la licitații. Scopul final este acela de a elimina contestațiile care țin din drum proiecte importante, uneori pe o perioadă de câțiva ani. 

„Nu mai accept și nu mai doresc contestații pentru obiectivele de investiții care țin în loc dezvoltarea. Este un mesaj clar pe care îl transmit către toate firmele: avem obiective scoase la licitație în momentul de față de peste 13 miliarde de lei, deci va fi de lucru în România, nu este nevoie să mai faceți contestații doar de dragul de a le face. Dacă voi constata în perioada următoare că se vor face contestatii în acest sens doar, repet, pentru a bloca obiectivele de investiții, voi lua fiecare obiectiv în parte și le vom prezenta în fața presei. Avem un studiu în față care ne arată că peste 98 % din contestațiile depuse nu au niciun temei și nicio finalitate”, a spus Răzvan Cuc.

Lista neagră cuprinde deja 14 nume, dar urmează să se extindă

Iar în cazul în care avertismentele verbale nu funcționează, ministrul Transporturilor este determinat să treacă la schimbări majore: modificarea legislației. Acest lucru ar putea să dureze însă o perioadă de timp, iar până atunci, tragerea la răspundere se va face doar în mod public. Există deja o listă neagră la Minister, care se revizuiește permanent în funcție de situația reală din piață, și care va fi dezvăluită presei la momentul oportun.

Până cand vom finaliza modificarile la legislația actuală, avem pârghiile pe care ni le oferă presa, ca să facem cunoscut oamenilor exact cine blochează obiectivele. Repet, aceste contestatii nu au un fundament concret. Lista neagra a constructorilor va fi facuta publica la un moment dat de catre cei de la ANAF, undeva la 14 firme sunt pe lista. Pot sa va spun ca lista se va mari in perioada următoare”, a declarat ministrul.

Lista neagră nu ar trebui să îi fi luat prin surprindere pe cei care erau vizați. Ministrul Transporturilor a anunțat încă din primăvara acestui an faptul că se pregătește acest proiect, iar cei vizați sunt firmele care nu respectă termenele, lucrează doar cu scopul de a obține venituri suplimentare și blochează realizarea proiectelor.

 

31 July 2017