Criza nu pare să aibă vreun impact asupra preţurilor locurilor de parcare. Cu banii pe care îi dai pe un loc de parcare într-un ansamblu rezidenţial de lux poţi cumpăra chiar o garsonieră. E drept, într-unul dintre cele mai ieftine ansambluri rezidenţiale.

17199-mures300.jpgDacă preţul locuinţelor din Capitală a scăzut şi cu 40%, despre cel al parcărilor din ansamblurile rezidenţiale noi nu putem spune acelaşi lucru. Bucureştenii care vor să aibă un loc de parcare asigurat pot ajunge să plătească mai bine de 20.000 euro pentru acest confort, ceea ce poate însemna în unele cazuri cam cât maşina care ocupă respectivul loc. E un confort în plus, explică dezvoltatorii, iar cine vrea să îl aibă trebuie să plătească.

Pentru o locuinţă de lux, şi locurile de parcare sunt de lux. În Alia Apartaments, un complex rezidenţial construit chiar lângă Arcul de Triumf, un loc de parcare costă în jur de 22.000 euro, cu TVA inclus. Asta înseamnă cam 1.500 euro/mp. Desigur, un asemenea preţ plătit presupune un tratament privilegiat.

„Pentru 124 de apartamente, câte sunt în total în cele trei clădiri ale complexului, există 250 locuri de parcare împărţite pe două niveluri. Accesul în parcare este securizat şi întreg complexul beneficiază de securitate 24 de ore din 24" , susţin reprezentanţii companiei.

În plus, preţul locului de parcare în Alia este un preţ plătit pentru confort. În centru nu se găsesc locuri de parcare, motiv pentru unul care să fie proprietate personală face lucrurile mult mai simple. În plus, un client de lux are o altă noţiune a costului. Potrivit reprezentaţilor companiei, toţi clienţii sunt interesaţi măcar de un loc de parcare atunci când cumpără o locuinţă în complex. În total, s-au vândut 53% dintre locurile de parcare.

În Privighetorilor Residence, preţul locului de parcare este 10% din preţul unui apartament. Locul de parcare sare de 11.000 euro, în timp ce apartamentele de două camere pornesc de la circa 110.000 euro cu tot cu TVA. Un alt exemplu este Vitan Residence, unde locul de parcare costă aproape 10.000 euro.

Locul de parcare, un instrument de marketing bun

Dezvoltatorii strânşi cu uşa care vor să vândă cât mai repede oferă de multe ori drept bonus locul de parcare. E o alegere înţeleaptă, spun agenţii imobiliari, căci într-un Bucureşti aglomerat, unde cu greu reuşeşti să îţi laşi maşina după o zi lungă la birou, un astfel de bonus poate tenta cumpărătorul.

„Mă atrage ideea unui loc de parcare gratuit. Acestea sunt în general scumpe şi sincer nu aş da câteva mii de euro pe un loc de parcare" spune Marius Bicu, un bucureştean în căutarea unei locuinţe.

„Nu ştiu cât de gratuite sunt aceste locuri de parcare. Cred că este doar reclamă, preţul se regăseşte în preţul apartamentului cumva. Dar dă bine, te atrage" adaugă Sorin Florea, un alt bucureştean care doreşte să cumpere o locuinţă şi care îşi doreşte să aibă un loc de parcare asigurat.

O soluţie mai ieftină sunt locurile de parcare supraterane, preţul pe metru pătrat pornind de la câteva sute de euro.


22 March 2011