Cu aproape cinci luni înainte de termenul-limită, primul tronson de 10 km dintr-un total de 42,5 km din viitoarea A3 Bucureşti-Ploieşti a fost asfaltat. Lucrările la cea mai nouă autostradă a României au intrat pe ultima sută de metri, deşi au fost începute în urmă cu patru ani, notează Mediafax.

20404-foto_1.jpgLa aproape două luni de când s-au întors pe şantier „regii asfaltului" Dan Besciu (Euroconstruct Trading 98), Costel Căşuneanu (PA&CO International) şi Dorinel Umbrărescu (Spedition UMB), cel din urmă dă tonul lucrării de infrastructură şi asfaltează primii zece kilometri din cei 42,5 km ai tronson ului Moara Vlăsiei-Ploieşti. Tronsonul va face parte din viitoarea autostradă A3.

Din lungimea tronsonului construit de cei trei oameni de afaceri, Umbrărescu este direct responsabil de 14 km, sector finalizat în proporţie de peste 90%.

Angajaţii Spedition UMB lucrează acum la finalizarea podului peste DN1 de la Bărcăneşti, lucrare care va mai dura aproximativ o lună, şi la asfaltarea celor 4 km rămaşi la care se adaugă "finisarea" întregului tronson prin instalarea panourilor, a marcajelor, dar şi a spaţiilor de serviciu.

"În decembrie tronsonul nostru va fi gata. Deja noi suntem cu peste 90% din lucrări finalizate şi acum lucrăm la finisarea tronsonului, la parapeţi şi podul de la Bărcăneşti. Mai sunt unele probleme cu exproprierile, dar sperăm să le rezolvăm repede", a spus Cristian Vintea, reprezentant al UMB Spedition.

5,6 mil. euro pe kilometru

Predarea completă a tronsonului de 14 km este programată pentru luna decembrie a acestui an, în acelaşi timp cu restul tronsoanelor până la Moara Vlăsiei, în timp ce porţiunea rămasă între Moara Vlăsiei şi Centura Bucureşti va fi gata abia în a doua parte a anului viitor, notează Ziarul Financiar.


Potrivit CNADNR, preţul pe kilometru între Moara Vlăsiei şi Bucureşti este de aproximativ 9,4 mil. euro, faţă de 5,6 mil. euro în cazul celui de-al doilea tronson. Spre comparaţie, la Autostrada Transilvania compania americană Bechtel cerea 14,7 mil. euro per kilometru, tarif care a fost redus ulterior la 6,9 mil. euro/km.

La începutul anului, CNADNR anunţa că va inaugura anul acesta 83 de kilometri de autostradă, la care s-ar fi adăugat 34 km de centuri ocolitoare la nivel de autostradă. La jumătate anului, compania naţională a revenit asupra declaraţiilor şi a anunţat că anul acesta autostrăzile se vor finaliza numai parţial, precum Medgidia Constanţa, care este deja dată în folosinţă pe un singur sens şi Arad-Timişoara, la care se adaugă variantele de ocolire la standard de autostradă ale oraşelor Constanţa şi Arad.

VEZI FOTO: Pe unde trece autostrada suspendată în planurile lui Oprescu



18 August 2011