Aglomeratie. Cartierele Berceni si Rahova sunt prea sarace pentru a face fata celor trei complexuri mari de magazine si unui al patrulea care se va deschide in curand.Sudul Capitalei s-a dezvoltat pe sectorul centrelor comerciale cel mai rapid in ultimii ani, in raport cu restul orasului.

sursa:romanialibera.roIn doar patru ani, s-au deschis trei malluri, iar in primavara acestui an urmeaza sa se mai deschida inca unul. 
Inmultirea acestor complexuri de magazine a adus dupa sine scaderea gradului de ocupare a spatiilor de inchiriere, micsorarea numarului de vizitatori pe zi, precum si un interes mai scazut pentru noi contracte.

Aceste probleme au fost potentate si de intrarea in insolventa a unor retaileri sau de plecarea altora, care au fost nevoiti sa paraseasca piata romaneasca.

Specialistii din retail explica faptul ca acestea sunt consecintele aparute pe fondul instabilitatii economice actuale, care afecteaza toate domeniile de activitate. In acelasi timp, criza duce la cresterea competitiei pe sectorul de centre comerciale, afectata fiind mai mult partea sudica a Bucurestiului, unde sunt concentrate mai multe.

"Volumul vanzarilor din mallurile bucurestene a scazut, cu preponderenta in zona de sud", a declarat Estera Enache, senior retail consultant, DTZ Echinox.

"Mixul de chiriasi"

Intrarea pe piata a unui nou brand atrage dupa sine mai multi vizitatori, dat fiind ca va reprezenta un nou punct de atractie. De aceea, interesul principal al fiecarui centru comercial este acela ca mixul de chiriasi sa fie in permanenta imbunatatire, astfel incat sa poata veni de fiecare data cu ceva nou pe piata.

Mihai Agaficioaia, directorul general City Mall, considera ca mixul de chiriasi este un proces in sine, care se afla in permanenta evolutie. "Exista discutii si negocieri incepute si speram ca acestea sa se si concretizeze prin semnarea contractelor", precizeaza Agaficioaia, facand referire la situatia actuala a mallului.


 

Sursa

3 February 2010