Să vinzi circa o mie de apartamente pe timp de criză nu pare un lucru uşor. Ionuţ Negoiţă a reuşit performanţa. Ce aşteptări are pentru 2012?

22252-08_negoita_rp_46_496cbd944b_d9a769e31e.jpgOmul de afaceri Ionuţ Negoiţă, aflat pe locul 22 în Top 300 Capital, cu o avere evaluată la 180-200 milioane de euro, este, de departe, cel mai mare proprietar de apartamente la ora actuală. După ce a trecut la cârma RIN Group, business pe care îl deţine împreună cu fratele său, Robert Negoiţă - implicat acum în politică, omul de afaceri are planuri mari de dezvoltare şi ţinte precise, când vine vorba de segmentul imobiliar. Câteva dintre acestea au fost punctate în rândurile ce urmează, într-un dialog cu Capital.

Capital: Care au fost principalele măsuri pe care le-aţi luat de la venirea crizei?

Ionuţ Negoiţă: În primul rând, ne‑am aliniat la cerinţele pieţei: sunt bani mai puţini, iar cererea mai restrânsă. Bineînţeles că şi preţurile au scăzut, iar odată cu scăderea lor au scăzut şi veniturile şi, implicit, volumul activităţii. În aceste condiţii, a fost obligatorie o reorientare către reducerea cheltuielilor şi optimizarea lor, pornind de la cele operaţionale până la cheltuielile de personal. Însă, pentru acest proces de optimizare trebuie să existe un echilibru. Mai mult, pe sectorul imobiliar, am decis scăderea preţurilor cu 38%-40%. Am venit cu un sistem de rate şi, din punct de vedere numeric, nu am avut un regres.

Capital: Ce s-a întâmplat pe segmentul hotelier?

Ionuţ Negoiţă: Vreau să amintesc, în primul rând, că, de la venirea crizei, domeniul hotelier a avut scăderi de 35% ale gradului de ocupare. 2011 a fost însă un an stabil comparativ cu 2010. Acest lucru se datorează şi investiţiilor pe care le-am realizat. De pildă, numai în hotelul din strada Traian (n.r. - hotelul Confort) am investit în jurul a un milion de euro. Iar de ceva timp renovez hotelurile de la Otopeni.

Capital: Cum vedeţi 2012 din punctul de vedere al afacerilor?

Ionuţ Negoiţă: Îmi doresc cel puţin o stagnare, dacă nu o creştere uşoară. Anul acesta estimez că voi încheia cu o cifră de afaceri de 40-42 milioane de euro la nivel de grup (RIN Group), după ce primele trei trimestre ale acestui an au însemnat o cifră de afaceri de 31 milioane de euro.

Capital: Ce alte investiţii luaţi în calcul pentru 2012?

Ionuţ Negoiţă: În primul rând, continuăm procesul de transformare a Rin Grand Residence din hotel în apartamente. Investiţia este de 6-7 milioane de euro şi ar trebui să fie gata în toamnă. Am vândut deja 60-70 din totatul de 400 de unităţi locative. De asemenea, în 2008 am început construcţia unei clădiri care trebuia să fie două turnuri de birouri, legate între ele cu o altă clădire: un mall (n.r. - în apropiere de Confort City). Construcţia a fost oprită la etajul al treilea şi va fi reluată în primăvară. Am renunţat la ideea de birouri, proiectul urmând să fie transformat într-unul de lo­cuinţe. Vor fi circa 300, iar preţurile situate între 700 şi 1.000 euro pe metru pătrat. Însă nu pot spune cu exactitate când va fi finalizat acest proiect.

Capital: În prezent, câte locuinţe aveţi disponibile?

Ionuţ Negoiţă: În jurul 470, unele în curs de reconfigurare. Cele de la Rin Grand vor fi puţin mai tentante pentru clienţi, întrucât au o serie de facilităţi. În total, în 2009 şi 2010 am vândut 750 de locuinţe, urmând ca 2011 să-l încheiem cu 350 de unităţi vândute. În ceea ce priveşte anul viitor, estimările se opresc tot la 350 de locuinţe pe care ne dorim să le vindem. Preţurile acestor apartamente sunt cuprinse între 49.000 şi 91.000 euro, în funcţie de suprafaţa utilă.

Capital: Ce s-a mai întâmplat cu sechestrul pus de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală pe cele 58 de apartamente din cartierul Confort City?

Ionuţ Negoiţă: Este o problemă mai veche, pe care ne-am asumat-o. Ei vor să valorifice acele apartamente, iar noi ne vedem de treabă mai departe. Avem multe proiecte în plan.

CIFRE-CHEIE:

6-7 mil. euro, investiţia totală în procesul de transformare a Rin Grand Residence din hotel în apartamente;

40-42 mil. euro, cifra de afaceri estimată la nivel de grup (RIN Group), după ce primele trei trimestre au însemnat 31 mil. euro;

750 de apartamente vândute între 2009 şi 2010; până la finalul acestui an estimează să mai vândă încă 350;

49.000 euro, cel mai mic preţ pentru un apartament; în funcţie de suprafaţa utilă, preţul poate să depăşească 90.000 euro.

35% este scăderea înregistrată de segmentul hotelier, de la instalarea crizei, când vine vorba de gradul de ocupare


Sursa

25 November 2011