Dacă anul trecut târgurile imobiliare erau un prilej de bucurie pentru dezvoltatori, care obţineau numeroase precontractări, ediţiile de anul acesta nu au reuşit să mişte foarte mult tranzacţiile imobiliare blocate de criza financiară globală.

În ciuda faptului că dezvoltatorii investesc din ce în ce mai mult în promovare, aceştia nu au reuşit să adune numărul de vizitatori la care se aşteptau.  "La târgurile din toamnă am înregistrat un număr mai mic de vizitatori comparativ cu cele din primăvară", a afirmat directorul de marketing la Seven Hills, Nimrod Zvik, pentru Curierul Naţional.

Pliantele colorate nu mai sunt la fel de atractive ca anul trecut

Potrivit lui George Dimitriu, directorul PYF Imobiliare, "prezentările de proiecte au evoluat. Faţă de anii trecuţi, din ce în ce mai mulţi aleg, pe lângă modalităţile clasice de promovare, gen flyere, broşuri şi machete, filme 3D foarte atent realizate şi foarte apropiate de realitate sau show-roomuri la scară naturală pentru proiectele de mari dimensiuni".

Dar toate acestea nu i-au motivat suficient pe bucureşteni ca să se prezinte în număr mare la aceste evenimente în urma cărora ar fi putut să-şi achiziţioneze o locuinţă. "Nu a trecut vremea pliantelor colorate şi a machetelor la târguri, însă dezvoltatorii şi promotorii au mai descoperit şi alte modalităţi de promovare pe segmentul rezidenţial.

Strategiile de marketing diferă în funcţie de dimensiunile proiectului. Apartamentele-mostră sunt atractive pentru vizitatori, însă acestea se realizează în general numai pentru proiectele de minimum 200 de unităţi locative, altfel nu este profitabil. Pentru proiectele mijlocii dezvoltatorii se rezumă la mici showroom-uri în care clienţii pot vedea machete şi mostre ale finisajelor ce vor fi utilizate (gresie, faianţă, parchet, uşi, ferestre)", au adăugat reprezentanţii companiei Eurometropola.

Acum clienţii sunt şi mai sceptici în privinţa locuinţelor aflate la stadiu de proiect

Din perspectiva companiei imobiliare EuroMetropola, târgurile imobiliare reprezintă evenimente în care unii dintre dezvoltatori se fac cunoscuţi, iar alţii îşi consolidează numele. "Participarea în cadrul unui târg de profil nu are ca scop principal creşterea numărului vânzărilor, ci mai degrabă o creştere a notorietăţii companiei şi a popularităţii proiectelor pe care aceasta le promovează.

Fiecare manifestare de acest gen aduce o serie întreagă de noutăţi şi este un prilej foarte bun pentru toate companiile din industria imobiliară să consolideze relaţii cu vechii parteneri sau să cunoască noi jucători şi potenţiali clienţi. Concret, în perioada târgurilor vânzările nu cresc spectaculos, ci se creează nişte premise pentru viitoarele tranzacţii.

Achiziţia unei locuinţe, în special pentru categoria de mijloc, nu este o decizie care se poate lua în 4-5 zile, cât durează un târg. S-a observat în cadrul acestor ediţii ale târgurilor, mai mult decât în alte perioade, o reţinere a cumpărătorilor-utilizatori finali, de a se îndrepta către apartamente în faza incipientă de proiect, preferând locuinţele în stadiu avansat al construcţiei, o reacţie care denotă prudenţa cu care cumpărătorii din clasa de mijloc tratează piaţa imobiliară actuală", au menţionat oficialii EuroMetropola.

Sursa

16 October 2008