Tranzacţiile imobiliare cu terenuri sau construcţii din Sectorul 1 al Capitalei se vor derula mai rapid. Documentele necesare efectuării unei tranzacţii vor ajunge la cabinetul notarului în format electronic, datorită unui protocol de colaborare dintre Direcţia Generală de Impozite şi Taxe Locale a Sectorului 1 şi Camera Notarilor Publici din Bucureşti.

30682-online.jpgPână nu demult, clienţii care urmau să facă o tranzacţie imobiliară erau obligaţi de lege să se oprească, întâi de toate,  la sediul Direcţiei Generale de Impozite şi Taxe Locale (DGITL) Sector 1, pentru a obţine certificatul de atestare fiscală. De acolo, mergeau la notariat, după care, ambele părţi erau nevoite să meargă din nou la sediul DGITL, pentru radierea, respectiv înscrierea pe rolul fiscal a imobilului tranzacţionat.

Autorităţile din Sectorul 1 au modernizat procedura, astfel că nu mai este necesară deplasarea la sediile DGITL  pentru obţinerea certificatului de atestare fiscală necesar vânzării-cumpărării de imobile situate pe raza administrativă a Sectorului 1 şi pentru efectuarea operaţiunii de înscriere/radiere de la rolul fiscal a imobilelor.

Trimiterea către notar, în format electronic, a documentelor necesare efecturării unei tranzacţii imobiliare este posibilă datorită unui protocol de colaborare dintre DGITL Sector 1 şi Camera Notarilor Publici din Bucureşti. Oficialii speră că astfel va fi combătută evaziunea fiscală, că se va reduce semnificativ riscul înstrăinării de bunuri în mod fraudulos, dar şi că va fi economisit timpul alocat de cetăţeni acestor operaţiuni, prin deplasarea la sediile DGITL.

„Prin această colaborare cu Camera Notarilor Publici din Bucureşti am reuşit să eliminăm birocraţia din tranzacţiile imobiliare. Orice contribuabil poate perfecta o tranzacţie imobiliară doar la notar, fiind scutit de statul la coadă la sediile de taxe şi impozite pentru obţinerea diverselor documente necesare vânzării-cumpărării de imobile. Operaţiunile de vânzare-cumpărare a imobilelor se fac rapid, dar mai ales în condiţii de deplină siguranţă ", a declarat Andrei Chiliman, primarul Sectorului 1.

Sistemul informatic permite realizarea operaţiunilor de eliberare a certificatelor de atestare fiscală precum şi, la cererea contribuabilului, de înregistrare/ scoatere din evidenţa fiscală a unor bunuri imobile. Securitatea sistemului informatic, autentificarea utilizatorilor pe bază de certificate digitale calificate şi confidenţialitatea datelor transmise între utilizatori este asigurată de Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS).

 

CITEȘTE ȘI România, în pas cu tehnologia: măsurătorile topo, realizate cu ajutorul unor aparate de zbor în miniatură

 
 

10 June 2013