Noul termen este sfârșitul verii

Metroul nu va circula în cartierul Drumul Taberei la finalul lunii iunie, așa cum au promis autoritățile, în repetate rânduri. Deși atât conducerea Metrorex, cât și ministrul Transporturilor și-au asumat finalizarea lucrărilor până pe 30 iunie 2020, acum au anunțat că acest termen nu poate fi respectat.

43091-metrou_dr_taberei.jpgWeekend-ul trecut, au fost efectuate primele teste pe linie, iar luni, 22 iunie, prim-ministrul și ministrul Transporturilor au coborât în metroul de pe Magistrala M5.

„ Suntem în iunie 2020 și constatăm următoarele: structurile și finisajele pentru Magistrala M5 sunt finalizate, eventual putem vorbi de mici retușuri. Din păcate, termenul asumat, neforțat, de către antreprenori, consultanți și beneficiar și anume darea în folosință cu călători pentru data de 30 iunie 2020 nu poate fi respectat. Din acest motiv vreau să îmi cer scuze public în numele celor 17 miniștri și opt directori generali care au condus Ministerului Transporturilor și Metrorex din 2011 până în prezent. Scuzele le adresez, evident, locuitorilor din Drumul Taberei, în special, și bineînțeles bucureștenilor în general”, a spus Lucian Bode, ministrul Transporturilor, citat de News.ro.

„La sfârșitul lunii mai am fost informat cu privire la probleme apărute la centrala de ventilație și stație de pompare a apei din infiltrații, undeva în zona Pieței Moghiroș. (…) Specialiștii vor decide momentul în care vor fi îndeplinite toate condițiile pentru ca Magistrala M5 să fie dată în exploatare cu călători”, a explicat Bode.

Există riscul ca metroul din Drumul Taberei să nu circule în 2020?

Potrivit News.ro, premierul Ludovic Orban a precizat că "Eu zic că nu există acest risc, cu siguranță. Din punct de vedere tehnic, am evaluat, am analizat care sunt problemele, de fapt nu sunt, sunt două probleme tehnice care pot fi realizate, din păcate nu se poate aplica o tehnologie mecanică pentru săpare, pentru gura de ventilare, ci este vorba de o săpare manuală care se datorează unei specificități a terenului și unor sisteme care trebuie la punct. După părerea mea, tehnic se poate realiza în decurs de o lună jumate, maxim două”.

Orban a mai spus că Guvernul intenționează să continue investițiile în metroul bucureștean.

"Intenția este să investim masiv în metrou. Magistrala 5 trebuie să continue de la Eroilor până la Pantelimon. Studiul de fezabilitate există, el trebuie reanalizat și în baza studiului de fezabilitate trebuie lansată procedura de realizare. De asemenea, legătura între 1 Mai cu Otopeni pe cele două tronsoane, tronsonul finanțat din fonduri europene și tronsonul care este finanțat în parteneriat cu japonezii, trebuie să intre în linie dreaptă și să își găseească proiectanții și constructorii”, a menționat premierul.

Lucrările la linia de metrou M5 au început în anul 2012 și ar fi trebuit să fie finalizate în 2015. Magistrala M5 Râul Doamnei - Eroilor are o lungime de 7 km, zece stații și un depou, iar valoarea totală a investiției este de 3,4 de miliarde de lei.

23 June 2020