12 milioane de euro pentru reabilitarea pasajului-pericol public. În cel mai bun caz, în timpul lucrărilor s-ar putea să se circule pe o bandă pe sens.

Pasajul Lujerului reprezintă un pericol publicPasajul Lujerului reprezintă un pericol public. Afirmaţia îi aparţine primarului general al Capitalei, Sorin Oprescu.

Potrivit primarului general, „cei care circulă prin pasajul Lujerului o fac pe riscul lor. Nimeni nu l-a consolidat în ultimii 20 de ani".

Infiltraţii de apă, ruperi şi spargeri ale betonului, fisuri verticale ale stâlpilor sunt doar câteva din problemele apărute din cauza lipsei de întreţinere.

La acestea se mai adaugă denivelările şi gropile, canalizarea înfundată sau lipsa sistemului de iluminat şi ventilaţie. Cea mai afectată parte a pasajului este zona de infrastructură dinspre şoseaua Virtuţii.

Acum, reabilitarea pasajului Lujerului se află în faza de licitaţie, anunţul de participare fiind postat pe site-ul guvernamental. Administraţia Străzilor, cea care răspunde de acest pasaj, vrea ca până pe data de 15 iulie să se termine licitaţia.

Pentru realizarea proiectului de reabilitare, acesta dă termen o lună, iar în septembrie se preconizează să înceapă lucrările de refacere care vor dura un an. Valoarea estimată a lucrărilor este de 42 de milioane de lei fără TVA.

Primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, a declarat că, în timpul lucrărilor de consolidare, prin pasajul Lujerului se va circula „cel mai probabil pe un singur sens". Pentru zonele adiacente pasajului, municipalitatea s-a gândit şi la câteva măsuri împotriva blocajelor rutiere.

Toate lucrările de asfaltare în zonele adiacente pasajului au termen de finalizare 30 iunie. Administraţia Străzilor a solicitat Primăriei sectorului 6 să reprogrameze lucrările la carosabil astfel încât acestea să fie gata până la sfârşitul acestei luni.

Este afectată o populaţie mai mare decât a Ploieştiului

Poliţiştii de la Circulaţie spun că lucrările de la pasajul Lujerului sunt necesare pentru că nimeni nu şi-ar putea asuma răspunderea unui eventual dezastru provocat de prăbuşirea acestuia. Efectele acestor lucrări ar putea însă să dea peste cap circulaţia maşinilor care se deplasează din vestul spre centrul Capitalei.

„Imaginaţi-vă că populaţia din cele două cartiere din vestul Capitalei (Drumul Taberei şi Militari n.n.) este mai mare decât cea a Ploieştiului. În prezent, circulaţia se desfăşoară oricum cu dificultate din cauza lucrărilor de pe Grozăveşti şi a celor de la pasajul Basarab.

Odată cu deschiderea şantierului la pasajul Lujerului, unde maşinile se pot deplasa doar pe câte o singură bandă pe sens, şoferii nu vor avea foarte multe alternative. Circulaţia ar putea fi preluată, teoretic, de artera care trece deasupra pasajului.

Fluenţa este însă serios afectată din cauza sistemului de semaforizare aflat la dispoziţia tramvaielor liniei 41. Acestea au prioritate, iar semafoarele au fost reglate să treacă pe verde de îndată ce tramvaiul se apropie.

Problema este că semafoarele, care au fost donate de guvernul olandez, nu au mai beneficiat de lucrări de întreţinere şi reparaţii şi s-au dereglat schimbându-şi culorile după un sistem aproape aleatoriu, care bulversează circulaţia pe acest traseu. Î

n acest context, rutele alternative ar fi cele de pe bulevardul Iuliu Maniu sau de pe Cotroceni, două rute deja sufocate la rândul lor".

„Fie îşi dau demisia, fie îşi iau concediu fără plată"

Poliţiştii mai spun că este greu să fie evaluat timpul în plus pe care şoferii îl vor avea de petrecut. În situaţia în care în perioada următoare vor fi declanşate şi lucrările de la metroul din Drumul Taberei, poliţiştii au o viziune extrem de sumbră în lgătură cu circulaţia din această zonă.

 

Sursa

10 June 2009