Primarul Sorin Oprescu promite un nou termen de livrare pentru pasajul Pipera: câteva zile. Vestea proastă este că, până acum, niciun termen promis de Oprescu nu a fost respectat. Vestea bună este că dacă termenul final s-a redus la doar câteva zile, întârzierile nu pot fi prea mari. Mai ales că lucrările rămase neterminate sunt dintre cele mai simple, spun specialiştii.

24491-img_0374_resize.jpgPasajul Pipera  putea fi deschis circulaţiei, în sfârşit, după nenumărate amânări. Primarul Oprescu a făcut o nouă vizită pe şantier, unde a constatat că singurele lucrări rămase neterminate se rezumă la finisarea străzilor care leagă pasajul de străzile cu care este conectat.

După inaugurarea pasajului, ar putea apărea probleme importante de trafic, din cauza unor neajunsuri de construcţie

Cu optimismul care-i este caracteristic, cel puţin în cazul acestui pasaj, Oprescu a decretat că nimic nu mai împiedică Primăria să dea în folosinţă acest proiect. Deşi… ar fi câteva aspecte.

24492-img_0409_resize.jpg„Nu ne împiedică nimic să dăm drumul la pasaj, decât terminarea localelor (n.r. străzi care leagă pasajul de reţeaua stradala). Mai avem probleme la Caramfil, că acolo nu poate fi lărgit. Am încercat să sa facem un sens giratoriu mic, dar nu a funcţionat. Nu avem ce face acolo. Nu putem intra in zidul bisericii. Va rămane acolo cu o prioritizare, cu trei benzi, cu o banda de stânga şi cu stopuri în trei timpi", a declarat Sorin Oprescu.

Primarul Capitalei se referă la intersecţia cu şoseaua Nicolae Caramfil, unde recunoaşte că ar putea fi o considerabilă problemă de trafic după deschiderea pasajului. Tocmai de aceea, după inaugurare, zona va fi supravegheată 24/24 de echipaje de poliţie, care vor coordona traficul. În plus, sunt deja montat camere de supraveghere.

Sorin Oprescu: „Nu a durat atât de mult, doar un an şi jumătate!”

24493-img_0495_resize.jpgLucrările la Pasajul Pipera au costat aproximativ 32 milioane euro şi au început în anul 2010. Termenul de finalizare a fost amânat în mai multe rânduri, din diferite probleme.

„Nu a durat atât de mult, doar un an jumătate! Trebuia finalizat în octombrie anul trecut, dar mai multe lucrări de utilităţi au trenat şi au întârziat lucrarea. Îmi pare rău că a mai durat ceva timp. Am văzut şi cârcotaşii. A fost amânat, nu pentru că a vrut Oprescu, ci pentru că nu s-ar fi putut circula normal", a completat edilul Capitalei.

În contextul problemelor pe care le poate aduce intersecţia cu Nicolae Caramfil, se poate spune că, până la urmă, întregul proiect a fost conceput şi finalizat chiar dacă nu se poate circula în condiţii ideale. Partea bună este că, odată cu realizarea pasajului, sub acesta s-au realizat şi aproximativ 200 locuri de parcare pentru rezidenţi.

Potrivit edilului Capitalei, pasajul va deservi 48.000 de autovehicule care intră în oraş şi alte 48.000 care ies din oraş zilnic prin acea zonă. În viitor, pasajul va prelua traficul de pe autostrada A3 Bucureşti-Ploieşti, un alt proiect amânat la nesfârşit.

CITEȘTE ȘI Bucureştiul, un oraş subapreciat. Topurile internaţionale arată că lucrurile nu sunt atât de rele pe cât par.

 

25 April 2012