Mai mult decât imobiliare!!!!!!
 
Mareste fontul | Trimite pe yahoo messenger | Trimite pagina unui prieten | Printeaza pagina

Petre Bica: performanța în vânzări este un succes statistic

Publicat: | Autor: Raluca Joiţa, IMOPEDIA.ro | Numar afişări: 3009

Ce trebuie să faci, pentru a fi mai bun decât concurența? Reproducerea unor practici de succes nu garantează rezultate favorabile, așa cum succesul nu poate fi împrumutat. Despre îmbunătățirea performanțelor, într-o piață în care s-au petrecut mari schimbări în ultimii ani, IMOPEDIA.ro a stat de vorbă cu Petre Bica, consultant de îmbunătățire a performanței și expert în sisteme de instruire, invitat la ediția din 2015 a Zilei Agentului Imobiliar (mai multe detalii aici).

Petre Bica: performanța în vânzări este un succes statisticCum a evoluat segmentul consultanței, după criză?

Până în anul 2009, până când a început criza la noi, oamenii erau interesați de a se instrui, de a se dezvolta, veneau la cursuri pentru a învăța. Dar după primii doi ani de criză, oamenii și-au modificat interesul. Acum, nu mai vor doar să se instruiască, ci realmente vor să își îmbunătățească performanțele, vor alte rezultate. Majoritatea celor pe care i-am întâlnit în ultimul an nici măcar nu mai solicită doar rezultate înalte, ci caută un mix între rezultate și efort. Vor rezultate sustenabile, pe care să le poată menține cu un efort tolerabil, nu mai sunt dispuși să se expună unui nivel de stres extrem de ridicat, nu mai vor să mai depună eforturi supraomenești. Cam aici au evoluat lucrurile: de la un pur interes pentru instruire, s-a migrat către un raport între nivelul rezultatelor (oricare ar fi ele) și sustenabilitate fără stres excesiv.

Acest traseu a fost condus de apariția crizei? Cum de nu a existat un interes similar și înainte?

Pentru că în urma căderii foarte multor piețe, presiunea a crescut foarte mult, s-a modificat dorința de a schimba ceva. În mod evident, felul în care se făceau lucrurile funcționa într-o anumită piață, care avea o anumită dimensiune. Atunci când ea a fost redimensionată, nu a mai fost loc pentru toată lumea. Problema nu a fost faptul că a căzut piața, că nu mai exista cerere, nu mai existau nevoi, nu mai existau clienți. Provocarea a fost, ca profesionist, să fii mai bun decât mare parte din piață, să nu fii printre ultimii. Era o glumiță, folosită ca paralelă: dacă ești alergat de urs, în pădure, nu trebuie neapărat să alergi mai repede decât el, ci doar un pic mai repede decât ultimul rămas. Lucrurile nu sunt deloc diferite în business.

Piața de training, spre exemplu, s-a restrâns cu 80%, față de 2008. Dacă acest procent este adevărat (și eu îl consider a fi foarte aproape de realitate), atunci nu putem spune că piața a scăzut, ci că s-a prăbușit, de-a dreptul. În această situație, întrebarea naturală este: ce fac eu, de acum încolo? Întrebare valabilă în toate piețele – în imobiliare, auto, etc. Loc încă mai este, piața încă valorează 20-30% din cât valora în urmă cu niște ani. Iar eu, ca profesionist, nu am nevoie de 20 de milioane, nu aceasta este ținta mea. Nevoia mea de cifră de afaceri și de încasări personale este mult mai mică decât frântura de piață rămasă disponibilă. Adică s-ar putea face acei bani. Singura problemă este că mai sunt și alții care încearcă să facă același lucru. Iar eu trebuie să fiu mai bun decât mare parte din ei. Și atunci trebuie să schimb ceva, pentru că nu mai pot folosi aceleași metode ca înainte, ele nu mai funcționează. Înainte, doar se vorbea de schimbare; acum, exact aceiași oameni nu mai stau să asculte sau să învețe procesul de management al schimbării, ci vor ceva foarte aplicat. Ei caută o rețetă de succes, care să le crească performanța chiar de mâine.  

Există o rețetă a succesului, care să poată fi aplicată oricând, de oricine?

Nu există o adevărată rețetă a succesului. Cu siguranță că unele căi sunt mai bune decât altele. Iar manualul spune că unele abordări sunt realmente de succes, în timp ce altele sunt total nerecomandate. Dar aceste lucruri sunt valabile doar în cărți, în viața reală sunt mulți alți factori. În viața reală, decizia finală o ia omul respectiv, pentru că el este actorul. Este foarte important să ne menținem și să ne creștem capacitatea de analiză – de cele mai multe ori, ne bucurăm atunci când avem succes sau ne întristăm atunci când înregistrăm un eșec, dar nu ne oprim să analizăm pașii pe care i-am făcut, pentru a-i putea repeta sau ocoli, după caz.

Anul acesta, vei participa la Ziua Agentului Imobiliar, în calitate de speaker. Ce ne poți spune despre momentul pregătit?  

Intervenția mea la ZAI este menită să îi pună pe gânduri pe agenții imobiliari – să îi facă să fie siguri de lucruri de care erau nesiguri și să îi facă să fie nesiguri de lucruri de care erau siguri. Momentul pe care îl voi conduce este intitulat „Două dintr-o lovitură”, fiind vorba despre două practici de vânzări foarte relevante din activitatea unei agenții imobiliare. Nu voi menționa temele, dar este vorba despre două dintre cele mai răspândite provocări din viața unui agent, tratate și disecate împreună.

De asemenea, voi mai expune câteva din rezervele legate de împrumutarea practicilor de succes – acestea trebuie văzute întotdeauna cu un ochi critic, trebuie preluate pentru o anumită situație. Nu trebuie să uităm că nu putem aplica direct ceea ce funcționează la alții, așa cum nu putem împrumuta din succesul altora. Însă ce funcționează cu adevărat este să fim deschiși în a cunoaște, de aceea este foarte important un eveniment precum Ziua Agentului Imobiliar.

Cum vezi un astfel de eveniment, pentru piața imobiliară?

Fiecare profesie are nevoie de ziua ei. Fiecare profesionist, din orice domeniu, are nevoie să își sărbătorească meseria. Este o zi atât de specială pentru că joacă mai multe roluri: dincolo de momentele educaționale sau cele de amuzament, te întâlnești cu oameni din breasla ta și celebrezi meseria pe care o ai, ceea ce reprezintă primul pas înspre a fi mai bun.

Vorba aceea, orice demers reușit începe cu o pauză bună. Iar orice carieră de succes începe cu celebrarea meseriei respective. Dacă nu ești în stare să o sărbătorești, să stai alături de concurenți din piața ta și să îi vezi pentru o zi nu ca pe dușmani, ci ca pe niște colegi (chiar dacă nu sunt colegi în aceeași firmă, chiar dacă ei reprezintă concurența directă), dacă nu faci asta, nu ai cum să ajungi un profesionist bun. O mare parte din competența pe care ți-o formezi în cariera din aproape orice domeniu ține de capabilitatea de a te conecta la comunitățile profesionale locale sau internaționale, de a vedea ce mai fac și alții, ce rezultate au, ce și cum fac diferit, pentru că din diferențe învățăm foarte multe. Totodată, este foarte important să te conectezi empatic cu colegii de breaslă – ai un confort moral atunci când observi că și alții trec prin aceleași experiențe.

CITEȘTE ȘI ALTE ARTICOLE:

 

Voteaza articolul:
| Aprecierea vizitatorilor:

Ai un comunicat de presă de publicat?

 
RSS
Primeste stirile pe e-mail

OFERTE RECOMANDATE
Baba Novac , SU: 45 mp, 2 cam.
Rahova , SC: 72 mp, 2 cam.
Bucurestii Noi , SC: 56 mp, 2 cam.
TOPURI IMOPEDIA.ro
Cele mai noi comentarii

Primul ghid imobiliar autentic! Sfaturi pentru realizarea unei tranzactii imobiliare, termeni imobiliari, financiari, precum si descrieri detaliate ale zonelor,doar pe ghid.imopedia.ro

Blog RUN
Adrian Crivii
Gabriel Alexandru
Dragos Dragoteanu
Daniel Dobre
Adrian Niculescu
Ilias Papageorgiadis

Cele mai noi si importante stiri din segmentul imobiliar iti sunt redate intr-un format inedit, menite a te tine la curent cu tot ceea ce inseamna noutati si ultimele tendinte in domeniul imobiliar, doar pe media.imopedia.ro

Ştiri imobiliare
Analize imobiliare
Evenimente imobiliare
Ghidul Prima Casă
Știri Prima Casă
Comunicate de presă
Arhiva video