Clienții meticuloși încep să studieze imobiliarele încă din luna iulie, pentru a lua contact efectiv cu piața abia în toamnă. Deși pare să fie o perioadă rezervată vacanțelor, preocuparea potențialilor cumpărători nu scade deloc pe timpul verii. Mai mult, statisticile indică o creștere, în special pe segmentul utilizatorilor de dispozitive mobile. Potrivit consultanților imobiliari, mulți clienți încep să își facă temele de acum, pentru a stabili întâlniri și vizionări din septembrie.

37618-cautare_locuinta.jpgPerioadă a concediilor și a vacanței, luna iulie este una dintre cele mai ocupate, în rândul clienților imobiliari. În timp ce majoritatea își petrece zilele libere în destinații exotice, cei care intenționează să cumpere o proprietate se folosesc de această perioadă mai liniștită pentru a analiza cu atenție piața. Potrivit statisticilor Google din ultimii ani, căutările din zona imobiliară ating un punct maximal în luna lui Cuptor. Mai mult, în luna iulie a anului 2014, a fost înregistrat cel mai înalt vârf din 2008 încoace. Deși sunt studii generaliste, reprezentanții portalurilor imobiliare românești spun că cifrele sunt valabile și la noi.

„Din experiența ultimilor ani, luna iulie a mers foarte bine, din punct de vedere al căutărilor din zona imobiliară. Este perioada în care își încep căutările cu precădere cei din provincie, interesați să se mute din toamnă în marile orașe – sunt oameni care vor să închirieze sau să cumpere o locuință și nu fac neapărat de acum pasul decisiv, dar analizează trendul pieței. Am observat o creștere a numărului de utilizatori de dispozitive mobile, explicată de faptul că mulți potențiali clienți efectuează căutările din timpul concediului. Iulie este o lună importantă atât pentru portalurile imobiliare, cât și pentru agenții, deoarece de acum încep să se creioneze campaniile de promovare pentru începutul toamnei”, explică Bogdan Severin, director de vânzări IMOPEDIA.ro

Nivelul cunoștințelor potențialilor cumpărători este mult mai ridicat acum decât în anii anteriori crizei, iar internetul joacă un rol important în acest proces. Clienții studiază îndelung ofertele imobiliare, înainte de a apela la serviciile unui agent imobiliar. În vremuri în care totul a devenit accesibil printr-un click, expunerea în mediul online a devenit vitală. Însă în același timp, clienții nu trebuie să scape din vedere că tot ceea ce văd înainte de a ajunge să discute cu un specialist este doar piața de oferte, în care prețurile pot fi nerealiste.

„Este evident că, în zilele noastre, clienții imobiliari au devenit mult mai informați. Dar este important să rețină că ofertele de pe internet reprezintă doar primul pas în tot acest demers. Nu trebuie să confunde piața virtuală cu cea reală, deoarece estimările bazate pe informațiile de pe internet pot să nu fie în concordanță cu realitatea”, atenționează Florin Sârbu, agent imobiliar în cadrul Liberty 2000.

Clienții încep să sondeze piața încă de pe acum, pentru a merge la vizionări la toamnă

Întrucât cumpărătorii au devenit mult mai precauți comparativ cu anii anteriori, procesul de achiziție se desfășoară mult mai lent. Prospectarea pieței cu câteva luni înainte de primele vizionări a devenit o practică des-întâlnită, potrivit agenților imobiliari. Cu toate că numărul tranzacțiilor nu înregistrează modificări pozitive pe perioada verii, specialiștii spun că se simte o creștere a interesului și, din experiența anilor trecuți, aceasta se concretizează la începutul toamnei.

„Am multe situații în care primesc cereri de la clienți, din zona online. Îi contactez înapoi, însă aflu că sunt în vacanță sau că urmează să plece în concediu – nu sunt disponibili să meargă la vizionări în perioada imediat următoare, dar își stabilesc de pe acum agenda pentru când se întorc. Sondează piața de pe acum, pentru la toamnă. Din experiență, am observat că cei care caută din vacanțe sunt clienți hotărâți, care chiar trec la acțiune când revin la treburile cotidiene”, remarcă Claudiu Hațegan, broker/owner Klauss & Partners.

Românii au învățat că o achiziție atât de importantă nu se face sub presiunea timpului, astfel că își alocă suficient timp pentru a înțelege mecanismele pieței și pentru a observa modificările de preț. Consultanții imobiliari spun că au început să aibă de a face cu clienți avizați, chiar dacă mulți se află la prima experiență de acest gen. Totodată, oamenii au devenit mult mai selectivi în legătură cu potențialii colaboratori – fie că este vorba despre agenți imobiliari sau despre notari, clienții iau aminte atât la recomandările prietenilor, cât și la recomandările din mediul online.

CITEȘTE ȘI ALTE ARTICOLE:

 

 

1 July 2015